Hallo allemaal.
Na lang sparen heb ik nu eindelijk een behoorlijk budget bij elkaar geschraapt om mijn 6 jaar oude desktop en msi gs70 laptop te gaan vervangen voor een volledig nieuwe desktop. Dit omdat ik graag wil overstappen van low of medium settings naar betere kwaliteit.
en omdat de desktop niet waard is om te "updaten" aangezien er teveel vervangen moet worden.
Op de desktop zou ik graag op mijn 2 LG 34UC88-B aansluiten zodat ik 3440x1440 60 fps op hoge kwaliteit settings kan gamen op de een en op het andere scherm heb ik meestal nog wat internet tabbladen open staan of voor streamen.
Op dit moment ben ik van plan om begin volgend jaar deze schermen te vervangen voor nieuwe 3440x1440 schermen maar door welke ben ik nog niet uit, als jullie hier tips voor hebben hoor ik het ook graag.
De games die ik speel zijn vooral Europa Universalis 4, Shadow of the Tomb Raider en Assassins Creed.
Alvast bedankt voor de feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3440x1440 gamen op hoge kwaliteit settings op 60 fps. Daarnaast ook tegelijk kunnen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum dat ik wil gaan besteden is €2400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 2 LG 34UC88-B schermen daarnaast mijn muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik begin dit systeem helemaal blanco. Dus alles moet nieuw aangeschaft worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben nog niet om wat AMD betreft dus het liefst Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing wordt een Fractal Design Meshify C Tg en de formfactor die ik graag wil is ATX.
Ga je overklokken?
Na meerdere Youtube guides te hebben gezien en artikelen hebben gelezen gaan ik dit zekers proberen. Beter gezegd gwoon doen dus!!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag tips willen om de samenstelling te kunnen verbeteren en of met een totaal andere samenstelling komen die beter of gelijkwaardig is. En aangezien het de eerste keer is dat ik zelf gaan bouwen als er tips daarover zijn hoor ik ze graag!
Op dit moment zat ik te denken aan deze samenstelling:
Fractal Design Meshify C €99,-
Intel Core i7 8700K €449,-
Asus ROG STRIX Z370-F €239,-
be quiet! Dark Rock 4 Pro €80,-
Seasonic Focus Plus Gold 750 €110,-
Corsair 16 GB DDR4-3000 €165.-
Samsung 970 250gb m.2 ssd voor windows €80,-
Samsung 860 EVO 1tb ssd voor games €170,-
Seagate BarraCuda, 2tb voor opslag €60,-
MSI GeForce RTX 2080 DUKE OC 8G €869,-
Totale kosten €2321.-
Sorry dat het niet in een tabel staat kreeg het niet voor elkaar
Dus als er mensen zijn met op en aanmerkingen Tips of andere builds dan hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!
groeten
Na lang sparen heb ik nu eindelijk een behoorlijk budget bij elkaar geschraapt om mijn 6 jaar oude desktop en msi gs70 laptop te gaan vervangen voor een volledig nieuwe desktop. Dit omdat ik graag wil overstappen van low of medium settings naar betere kwaliteit.
Op de desktop zou ik graag op mijn 2 LG 34UC88-B aansluiten zodat ik 3440x1440 60 fps op hoge kwaliteit settings kan gamen op de een en op het andere scherm heb ik meestal nog wat internet tabbladen open staan of voor streamen.
Op dit moment ben ik van plan om begin volgend jaar deze schermen te vervangen voor nieuwe 3440x1440 schermen maar door welke ben ik nog niet uit, als jullie hier tips voor hebben hoor ik het ook graag.
De games die ik speel zijn vooral Europa Universalis 4, Shadow of the Tomb Raider en Assassins Creed.
Alvast bedankt voor de feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
3440x1440 gamen op hoge kwaliteit settings op 60 fps. Daarnaast ook tegelijk kunnen streamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het maximum dat ik wil gaan besteden is €2400.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn 2 LG 34UC88-B schermen daarnaast mijn muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik begin dit systeem helemaal blanco. Dus alles moet nieuw aangeschaft worden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben nog niet om wat AMD betreft dus het liefst Intel en Nvidia.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing wordt een Fractal Design Meshify C Tg en de formfactor die ik graag wil is ATX.
Ga je overklokken?
Na meerdere Youtube guides te hebben gezien en artikelen hebben gelezen gaan ik dit zekers proberen. Beter gezegd gwoon doen dus!!
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag tips willen om de samenstelling te kunnen verbeteren en of met een totaal andere samenstelling komen die beter of gelijkwaardig is. En aangezien het de eerste keer is dat ik zelf gaan bouwen als er tips daarover zijn hoor ik ze graag!
Op dit moment zat ik te denken aan deze samenstelling:
Fractal Design Meshify C €99,-
Intel Core i7 8700K €449,-
Asus ROG STRIX Z370-F €239,-
be quiet! Dark Rock 4 Pro €80,-
Seasonic Focus Plus Gold 750 €110,-
Corsair 16 GB DDR4-3000 €165.-
Samsung 970 250gb m.2 ssd voor windows €80,-
Samsung 860 EVO 1tb ssd voor games €170,-
Seagate BarraCuda, 2tb voor opslag €60,-
MSI GeForce RTX 2080 DUKE OC 8G €869,-
Totale kosten €2321.-
Sorry dat het niet in een tabel staat kreeg het niet voor elkaar
Dus als er mensen zijn met op en aanmerkingen Tips of andere builds dan hoor ik het graag!!
Alvast bedankt!
groeten