Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe CPU?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag een nieuwe CPU willen halen. Ik twijfel tussen de AMD Ryzen 7 en de Intel core i5/7. Maar aangezien ik dan een totaal nieuw moederbord moet halen vind ik het allemaal heel ingewikkeld, dus vraag ik het hier!

Mijn pc op het moment:
MSI a68hm Grenade
AMD Athlon x4 860K quad core
Nvidia gtx 1050
8gb RAM (ddr3)
Toshiba DT01ACA050 HDD
behuizing: Sharkoon VG4-W
Voeding Corsair VS450

Ik speel games zoals: Fortnite, CS:GO, Destiny 2, ARK, Black ops 4, Slime Rancher, Dead by Daylight enzovoort.

Ik zou graag mijn HDD, RAM, Videokaart en behuizing willen houden!
Alvast bedankt voor uw hulp!

Ik heb geen budget, als het maar niet belachelijk duur wordt! (:

Met vriendelijke groet,
Mark Auf der Haar

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:19

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis waarom je een nieuwe processor wilt (al kan ik daar wel naar raden). Verder kan je je RAM niet meenemen want dat is niet compatibel met Ryzen en de huidige Intels.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:07
Wat wil je bereiken met een CPU upgrade? Je RAM kan je sowieso niet behouden als je voor een nieuwe CPU gaat, want je hebt nu DDR3 en tegenwoordig gebruikt alles DDR4. Je kunt dus eventueel wel een tweedehands Intel processor + moederbord nemen zodat je je oude RAM kan blijven gebruiken. Op zijn best kun je dan een i7 4790K nemen. Voor de games die je speelt icm die GPU zou dat niet snel een CPU bottleneck moeten geven, maar helaas zijn die dingen tweedehands ook nog behoorlijk aan de prijs en worden ze lastiger te vinden.
Als je toch een nieuwe CPU wilt zou ik met de huidige prijzen kijken naar een AMD. Aangezien je huidige GPU geen hoogvlieger is zou ik dan niet meer dan een Ryzen 1600 nemen. icm simpel moederbord en 8 GB DDR4 RAM kost dat om en nabij de 300 euro.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:08
Geen budget maar wat is voor jou niet belachelijk duur?
Upgraden van dit systeem zie ik geen heil in. Voeding is prut, idem behuizing, geen ssd en een trage videokaart voor gaming. Voor niet al teveel geld heb je een compleet nieuw, veel sneller systeem.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 84,95€ 84,95
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 155,-€ 155,-
1Fractal Design Focus G Zwart€ 47,-€ 47,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 115,49€ 115,49
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,44

• freestyle88tr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2023
Amd Ryzen 5 2600, is zeer krachtig processor en toch budget vriendelijk. Ik zit zelf te twijfel tussen de AMD ryzen 5 2600 en de ryzen 7 1800x.

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Zoals Uszka al zei, jouw systeem is redelijk verouderd. Je hebt geen SSD, DDR3 geheugen, slechte behuizing en voeding, en oude processor en moederbord. Als je je CPU gaat upgraden moet je ook een nieuw moederbord en nieuw geheugen kopen, en krijg je waarschijnlijk een bottleneck met je videokaart. Ik zou inderdaad een nieuw systeem aanschaffen, wat Uszka had voorgesteld is ziet er erg goed uit.

:)

• cptbuttlick
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18:02

cptbuttlick

Team green

freestyle88tr schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:40:
Amd Ryzen 5 2600, is zeer krachtig processor en toch budget vriendelijk. Ik zit zelf te twijfel tussen de AMD ryzen 5 2600 en de ryzen 7 1800x.
Mijn kinderen hebben een 1800x en een ryzen 2600.
Beide prima systemen!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:21:
Geen budget maar wat is voor jou niet belachelijk duur?
Upgraden van dit systeem zie ik geen heil in. Voeding is prut, idem behuizing, geen ssd en een trage videokaart voor gaming. Voor niet al teveel geld heb je een compleet nieuw, veel sneller systeem.
Zou ik niet een paar dingen zoals mijn videokaart voor eerst kunnen houden en een aantal dingen die jij hebt voorgesteld te halen? Dat scheelt namelijk al iets in prijs. (en dan later de videokaart bijvoorbeeld up te graden)

• Uszka
Dat kan al zal je in sommige games niet veel vooruitgang merken. Daar is de videokaart nu al de beperkende factor.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en Uszka nog een vraagje

Als ik mijn moederbord vervang kan ik dan mijn HDD wel behouden en moet ik sommige dingen opnieuw dowloaden?

• Uszka
Windows intsalleer je op de ssd waarna je de bestanden van de hdd naar de ssd kopieert. De hdd kan je vervolgens formatteren waarna je de bestanden weer terug zet op de hdd. Programma's en games kan je beter op de ssd installeren.

• herman1003
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-11 18:11
Mag ik vragen waarom je de cpu wilt upgraden?

[ Voor 78% gewijzigd door herman1003 op 10-12-2018 17:00 ]

Pagina: 1