Kan install image niet uploaden naar WDS server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-06 16:57
Goededag heren,

Ik ben bezig met het boek ''Netwerkbeheer van Jan Smets deel 1 Windows server 2016"
Hoofdstuk 8.4.3:Het maken van een install image van een modelmachine

Alles liep heel erg goed behalve het uploaden van de install image naar de WDS Server.
Zodra ik op Connect klik op met mijn server te verbinden dan krijg ik ipv een grafische login promt een cmd login prompt. Als ik mijn inloggegevens invul en op OK klik gebeurt er helemaal niks.

Als ik de CMD prompt sluit krijg ik de melding: "The remote procedure call failed".
Ik heb uiteraard proberen te gegooglen maar kon helaas niet iets vinden. Uiteraard kan ik de image ook handmatig uploaden maar vroeg me af waarom dit niet goed gaat.

Ter info: ik werk op een VMWare workstation 15.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/LWNQlz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.snag.gy/b4Xr65.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Srdr op 09-12-2018 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-06 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt je username wel? Je hebt een "#" staan tussen de domainname en de username, waar volgens mij een backslash hoort.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Question Mark schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:27:
Klopt je username wel? Je hebt een "#" staan tussen de domainname en de username, waar volgens mij een backslash hoort.
Dat heb ik ook geprobeerd
Als ik dat doe komt er steeds een "#". Ook bij het kopieren en plakken van een \.
Dus ik denk dat het dan normaal is ?

[ Voor 3% gewijzigd door Srdr op 09-12-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Srdr schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:38:
[...]

Dus ik denk dat het dan normaal is ?
Ik denk dat het niet normaal is. Heb je al geprobeerd in te loggen met je UPN en niet met je "ouderwetse" lgon-name?

En dan even je andere screenshot; van wat ik lees wil je je WIM opslaan op de C-root van een server. Strak plan maar ik vermoed dat de local security baseline daar toch echt anders over denkt; vandaar dat je waarschijnlijk (!!!) ook een RPC-error krijgt want jouw credentials en de WDS-services, kunnen waarschijnlijk niet beiden bij de locatie waar je opslaat?

En over je interface; ik merkte in je andere topic als subtiel op dat je Smet even een beetje moet negeren. Zo ook heb je nu een "Core" installatie gedaan en dan heb je inderdaad geen interface die je verwacht. Of je hebt het onbewust aangeklikt nadat je de ISO hebt gemount dus dan kan je alsnog via Powershell de extra componenten installeren mits dit wordt toegestaan door die versie van Windows Server.

Als ik ergens een foute aanname doe, laat het weten maar dat is wat ik zie & weet van de omgeving tot zover.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Excuses, ik ben iets onduidelijk.
Ik maak een installatie image van een windows 10 versie (geen server).
Dit doe ik met behulp van de capture image wizard en dit wil ik ook bewaren in de WDS.

Ik denk inderdaad dat het probleem voornamelijk die "#" is (het lukt maar niet om die backslash te krijgen). Ik zal de modelwerkstation opnieuw installeren en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Gok, je standaard-installatie staat op een andere tijdzone en dus waarschijnlijk ook een ander keyboard-indeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Windows opnieuw geinstalleerd, keyboard indeling ziet er goed uit en kon ook een backslash gebruiken maar ik krijg nog steeds zo een godverdomme "#" in de Capture image wizard ipv de "\".
Zelfde foutmelding en overigens nog steeds die CMD prompt ipv GUI (dat maakt in principe niet veel uit maar kan die backslash godverdomme niet gebruiken)

Ook als ik de @ wil intypen in die prompt komt er een '' maar buiten die capture image wizard typt het gewoon goed.

[ Voor 48% gewijzigd door Srdr op 09-12-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 30-06 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Srdr schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:24:
Ik denk inderdaad dat het probleem voornamelijk die "#" is (het lukt maar niet om die backslash te krijgen). Ik zal de modelwerkstation opnieuw installeren en kijken of het probleem dan nog steeds bestaat.
Niet toevallig een verkeerde toetsenbordindeling?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Question Mark schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:45:
[...]

Niet toevallig een verkeerde toetsenbordindeling?
Even ctrl+shift op de plek waar het fout staat wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Beekforel schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:53:
[...]

Even ctrl+shift op de plek waar het fout staat wellicht?
Nope dit heb ik al geprobeerd. Bijzondere uitdaging.
Ik zal even verdergaan met proberen, dit heeft mij ontzettend veel tijd gekost, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 11:41
Srdr schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:01:
[...]

Nope dit heb ik al geprobeerd. Bijzondere uitdaging.
Ik zal even verdergaan met proberen, dit heeft mij ontzettend veel tijd gekost, helaas.
Het lullige voor jou vind ik nog wel het feit dat wat je nu leert mbt WDS ook écht bullshit is. Sinds 2011 ben ik geen enkele "pure" WDS server neer tegengekomen bij bedrijven, alleen maar WDS icm MDT waarbij WDS alleen maar gebruikt word om een MDT boot image via PXE aan te bieden (dit laat ook maar weer zien hoe ver opleidingen soms verwijderd zijn van hoe het er in de praktijk aan toe gaat binnen bedrijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Killah_Priest schreef op zondag 9 december 2018 @ 17:09:
[...]

Het lullige voor jou vind ik nog wel het feit dat wat je nu leert mbt WDS ook écht bullshit is. Sinds 2011 ben ik geen enkele "pure" WDS server neer tegengekomen bij bedrijven, alleen maar WDS icm MDT waarbij WDS alleen maar gebruikt word om een MDT boot image via PXE aan te bieden (dit laat ook maar weer zien hoe ver opleidingen soms verwijderd zijn van hoe het er in de praktijk aan toe gaat binnen bedrijven)
Het is niet alleen een WDS Server (ook DC, DNS, DHCP, NAT-router, fileserver) maar idd u heeft gelijk dat ze geen rekeningen houden met praktijk.

Ik heb werkelijk geen idee waarom ik maar geen backslash krijg.
Ik heb al tigkeer die machine opnieuw geinstalleerd en geprobeerd of het via normaal werkt, en dat werkt gewoon. Maar als ik in die capture image wizard kom lijkt het alsof hij een andere toetsenbord indeling gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Srdr op 09-12-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Kan je iets met https://www.google.com/am...t-and-capture-images/amp/ qua commando's en opties?

/edit: stomme URL; is niet een zinloze Google link...

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 09-12-2018 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srdr
Het is mij uiteindelijk gelukt om backslash te kopieren en te plakken vanuit een cmd prompt maar hij deed helemaal niks toen ik OK klikte en na het sluiten van de venster gaf hij weer zelfde foutmelding aan.

@MAX3400 Ik zal kijken of het mij met commands lukt. Moest ik veel eerder proberen.

Afbeeldingslocatie: https://snag.gy/n5fR3I.jpg
Pagina: 1