NAS in combinatie met Office 2016

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-09 19:16
Hallo mede Tweakeraars,

Ik heb een vraag over het gebruik van een Nas.Voor mijn opleiding maak ik veel gebruik van de programma's excel en word. Aangezien je geen laptop mee mag nemen op het lab maak ik gebruik van One drive. Om de bestanden vanaf mijn Ipad naar mijn laptop te versturen. Laptop mag om veiligheidsredenen niet mee in het lab. Hierbij zit ik alleen al aan mijn opslag limiet van mijn one drive van 5 gb. Daarom vroeg ik mij af of dit ook zou kunnen doormiddel van een Nas. Aangezien ik later met grote datasheets ga werken wordt dit vrij prijzig. office 365 wordt vanuit school niet ondersteund, vandaar dat dit geen oplossing is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ipad 2018 128 gb.
- lenovo z580 i7 (met een nieuwe SSD van samsung (860 evo 500gb) Windows 10 pro
- D link 842 router
- Office 2016

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op tweakers heb ik hier nog niks over kunnen vinden. Daarom zou het zomaar eens niet kunnen werken.

Als mogelijke NAS zat ik te kijken naar WD mycloud 4tb.

alvast bedankt voor het meedenken.

Jasper Smeets

[ Voor 8% gewijzigd door japserflapser op 09-12-2018 14:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Ik vind het een beetje een wazig verhaal... Je hebt het over een opslag limiet, maar waar is die van? Onedrive, je iPad of je laptop? Als je Office 365 hebt zit er standaard 1 TB Onedrive opslag bij, veel succes om dat vol te krijgen met Word en Excel documenten...
En je zegt dat je niet je laptop mag meenemen, maar wel je iPad? Kan je iets meer duidelijkheid geven over je workflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@FoxLenny mag uit veiligiheids redenen niet, heb hem aangepast. hopelijk wordt het hiervan duidelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:38
Ik zou je Onedrive eens opruimen. 5 GB aan Word/Excel bestanden is enorm veel, dat krijg je in geen tientallen jaren vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@upje dat heb ik al gedaan, scheelt n paar honderd mb, maar toch bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Kort gezegd, je stelt voor een NAS aan te schaffen waarop je remote je data kunt opslaan. Natuurlijk kan dat, voor veel NAS systemen zijn tegenwoordig wel Apps verkrijgbaar voor iOS of Android die dit mogelijk maken (voor de WD MyCloud, zie bijvoorbeeld hier: https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=10462). Dat soort Apps werken over het algemeen zeer vergelijkbaar als de Apps voor clouds als OneDrive en Google Drive. Het is dan wel van belang te zorgen dat je NAS ook vanaf internet bereikbaar is. De oplossingen daarvoor kunnen verschillen, maar vergen soms wel wat kennis van je (eigen) netwerk, omdat portforwards e.d. nodig kunnen zijn.

Maar, voor 2 euro per maand, oftewel 12 euro per jaar, vergroot je je OneDrive opslag naar 50 GB (https://onedrive.live.com/about/nl-NL/plans/). Bij Google Drive krijg je het dubbele, 100 GB, voor die prijs (https://www.google.com/intl/nl_ALL/drive/pricing/).

Om een beetje een NAS aan te schaffen die fatsoenlijke Cloudstorage ondersteund ben je wel een veelvoud daarvan kwijt natuurlijk. De door jou voorgestelde WD mycloud 4 TB kost je 300 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door Cpt.Morgan op 09-12-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:20

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Cpt.Morgan ik weet niet if @japserflapser zelfstandig de Education version van O365 kan upgraden naar een grotere / betere versie want zoals ik het lees, wordt de (beperkte) licentie door school verstrekt.

@japserflapser kan je aan de gebruikte devices eventueel een ander O365-account koppelen? Want dan is het nog wel de moeite, zoals @Cpt.Morgan voorstelt, om een ander abonnement af te sluiten (desnoods prive) en dan te genieten van aanzienlijk meer opslag. En, toegang tot je bestanden ook als je niet meer op school zou zitten.

Met een NAS moet je ook (tuuurlijk) je backup nog regelen dus dat zijn mogelijk weer meer extra kosten bovenop de aanschaf van de NAS. Voor de minimale hoeveelheid data die je nu moet syncen, zou een online-mogelijkheid het simpelste en meest cost-effectieve zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
MAX3400 schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:58:
@Cpt.Morgan ik weet niet if @japserflapser zelfstandig de Education version van O365 kan upgraden naar een grotere / betere versie want zoals ik het lees, wordt de (beperkte) licentie door school verstrekt.
De TS geeft expliciet aan niet Office 365 te gebruiken, maar Office 2016. :)

"office 365 wordt vanuit school niet ondersteund"

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 09-12-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:07
Is het jouw iPad en/of ben je ingelogd met je eigen Apple account? Want dan zou je eventueel gebruik kunnen maken van iCloud op de iPad i.c.m. iCloud voor Windows op je laptop? Voor €1/maand heb je 50GB ruimte, en voor €3/maand 200GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@Cpt.Morgan nee zoals op dit linkje van bol te zien is https://www.bol.com/nl/p/...FgcG1Lxg.1.2.ProductTitle kom je niet aan de 300 piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@MAX3400 dat is dus ook nog een gemeen ding van school je moet perse met je school account inloggen waaraan je office account is gekoppeld. Waarvan je niet kan upgraden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@theblindman jazeker mijn eigen ipad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
Als back up kan ik eventueel de oude slome harde schijf van mijn laptop gebruiken. De belangrijkste bestanden kunnen daar dan op gebackupped worden. 750 gb is daarvoor wel voldoende @theblindman @MAX3400 @Cpt.Morgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het gemakkelijkste is dan denk ik om de betaalde variant van OneDrive te nemen. Heb je gelijk een veelvoud aan hoeveelheid dat je kwijt kan.

En wijzig je bericht, in plaats van onnodig je topic te kicken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Laatst online: 04-07 16:30
CH4OS schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:54:
Het gemakkelijkste is dan denk ik om de betaalde variant van OneDrive te nemen. Heb je gelijk een veelvoud aan hoeveelheid dat je kwijt kan.

En wijzig je bericht, in plaats van onnodig je topic te kicken. ;)
Dat kan hij dus niet want je kan geen multi-login doen op OneDrive, en hij moet al ingelogd zijn op z'n schoolaccount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
johnkeates schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:56:
[...]

Dat kan hij dus niet want je kan geen multi-login doen op OneDrive, en hij moet al ingelogd zijn op z'n schoolaccount.
precies dat!! school zegt dit uit veiligheids overwegingen te doen. dus daarmee moet ik het maar doen. Om misbruik te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kun je niet zelf betalen voor de upgrade dan (op dat schoolaccount dus)? En wat biedt de school anders voor opties? In elk geval een vreemde gang van zaken zo...

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 09-12-2018 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
@CH4OS een USB stick, maar een harde schijf wordt aangeraden. Alleen zie ik het meenemen van een harde schijf niet als zekerheid dat hij heel blijft in een schooltas. vandaar de NAS als mijn idee. Nope is allemaal afgeschermd ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Een NAS gaat prima werken, maar op diezelfde manier gaat een non-OneDrive opslag oplossing ook goed werken; iCloud, Dropbox, GDrive enz. kan je ook gebruiken naast je OneDrive.

Dus, wil je zelf je NAS beheren (backups, onderhoud, vervanging), en die gebruiken met een iPad, dan kan dat gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japserflapser
johnkeates schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:16:
Een NAS gaat prima werken, maar op diezelfde manier gaat een non-OneDrive opslag oplossing ook goed werken; iCloud, Dropbox, GDrive enz. kan je ook gebruiken naast je OneDrive.

Dus, wil je zelf je NAS beheren (backups, onderhoud, vervanging), en die gebruiken met een iPad, dan kan dat gewoon prima.
gaat het ook prima met mijn laptop, weet je ook hoe je die opslag dan toevoegd???

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
japserflapser schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:19:
[...]

gaat het ook prima met mijn laptop, weet je ook hoe je die opslag dan toevoegd???

alvast bedankt
Ja, dat gaat prima werken zolang je macOS of Windows gebruikt. Met Linux werkt iCloud niet, en Dropbox en GDrive zijn dan ook wat minder goed te gebruiken.
Pagina: 1