Hallo mede Tweakeraars,
Ik heb een vraag over het gebruik van een Nas.Voor mijn opleiding maak ik veel gebruik van de programma's excel en word. Aangezien je geen laptop mee mag nemen op het lab maak ik gebruik van One drive. Om de bestanden vanaf mijn Ipad naar mijn laptop te versturen. Laptop mag om veiligheidsredenen niet mee in het lab. Hierbij zit ik alleen al aan mijn opslag limiet van mijn one drive van 5 gb. Daarom vroeg ik mij af of dit ook zou kunnen doormiddel van een Nas. Aangezien ik later met grote datasheets ga werken wordt dit vrij prijzig. office 365 wordt vanuit school niet ondersteund, vandaar dat dit geen oplossing is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ipad 2018 128 gb.
- lenovo z580 i7 (met een nieuwe SSD van samsung (860 evo 500gb) Windows 10 pro
- D link 842 router
- Office 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op tweakers heb ik hier nog niks over kunnen vinden. Daarom zou het zomaar eens niet kunnen werken.
Als mogelijke NAS zat ik te kijken naar WD mycloud 4tb.
alvast bedankt voor het meedenken.
Jasper Smeets
Ik heb een vraag over het gebruik van een Nas.Voor mijn opleiding maak ik veel gebruik van de programma's excel en word. Aangezien je geen laptop mee mag nemen op het lab maak ik gebruik van One drive. Om de bestanden vanaf mijn Ipad naar mijn laptop te versturen. Laptop mag om veiligheidsredenen niet mee in het lab. Hierbij zit ik alleen al aan mijn opslag limiet van mijn one drive van 5 gb. Daarom vroeg ik mij af of dit ook zou kunnen doormiddel van een Nas. Aangezien ik later met grote datasheets ga werken wordt dit vrij prijzig. office 365 wordt vanuit school niet ondersteund, vandaar dat dit geen oplossing is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Ipad 2018 128 gb.
- lenovo z580 i7 (met een nieuwe SSD van samsung (860 evo 500gb) Windows 10 pro
- D link 842 router
- Office 2016
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op tweakers heb ik hier nog niks over kunnen vinden. Daarom zou het zomaar eens niet kunnen werken.
Als mogelijke NAS zat ik te kijken naar WD mycloud 4tb.
alvast bedankt voor het meedenken.
Jasper Smeets
[ Voor 8% gewijzigd door japserflapser op 09-12-2018 14:17 ]