Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 20:34
Ik kan zo weinig reviews vinden, eigenlijk geen eentje dus misschien dat iemand hier ervaring heeft.
Laatste 6 jaar in het bezit van een Marantz SR6007, maar ben wel klaar voor een Atmos beleving.
Waar ik benieuwd naar ben is of de 6013 verder qua geluid ook nog een stap is t.o.v. de 6007, of zal dat wel meevallen? Dat antwoord heeft namelijk wel invloed op het moment van aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen aankoopadvies :P. Maar ok. Wel inmiddels een vraag met een baard.

Hier het technisch-objectieve antwoord: Versterkers die gewoon binnen hun normale bereik spelen*1 zijn klankmatig niet van elkaar te onderscheiden, zoals keer op keer is aangetoond in tests waarin dit blind getest wordt.

*1 dat zullen ze altijd doen, tenzij je een ruimte met 50 man probeert te overstemmen, dan zullen alle normale versterkers tekort komen

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 09-12-2018 14:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Dit is een surround versterker en het lijkt me dat de verschillen vooral in het surround gedeelte zitten.
De eindversterking zal gelijk zijn bij geschikte luidsprekers. En dat zijn ze lang niet allemaal ;)

Dus beoordelen op de specificaties en kijken of je de extra voorzieningen (atmos, heos, vernieuwde ruimte-aanpassing) belangrijk genoeg vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

MazeWing

The plot thickens...

Ik verwacht dat je zeer weinig tot geen verschil gaat horen qua geluidskwaliteit tussen beide modellen. Je zal dan toch echt over moeten stappen op een ander merk of een aanzienlijk duurdere model (waarbij de SR7xxx ook grotendeels hetzelfde zal klinken. Enkel de SR8012 is echt anders qua opbouw).
Het kan zijn dat je volgens de specs iets meer vermogen hebt, echter mag je dit met een flinke korrel zout nemen.

Qua features ga je er natuurlijk wel flink op vooruit. Maar waarom ga je eigenlijk voor de SR6013 en niet de SR6012? Die is qua features grotendeels hetzelfde maar her en der wel een stuk goedkoper te krijgen.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Ik heb nog een goede deal weten te vinden voor 899 voor de 6013, er was er nog eentje over van black friday, dat lijkt een no-brainer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-10 21:12
Op welk gebied wil je een stap hoger, op stereo? Dan zou je een PM8006 kunnen gebruiken voor je fronts via ‘power AMP direct’ dan heb je een top upgrade voor stereo en voor je fronts ook via de SR 6013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Nee niet perse stap hoger hoor. Ik probeerde de upgrade te rechtvaardigen voor mijzelf, omdat ik het in principe alleen voor de Atmos beleving wil doen. Ik kan de SR6013 voor 899 kopen, en voor dat geld hoop je dan ook nog wat andere voordelen te hebben zeg maar. Vooral omdat mijn SR6007 nog prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geld moet rollen toch :). Ik heb een kleiner broertje ervan net ge-update om 4k hdr en spotify mogelijkheden in het apparaat te hebben.

En misschien vind je de nieuwe nog wel mooier klinken ook. In audiobeleving is alles mogelijk :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@bfrqrv Je bent hier adviezen in aan het winnen voor een eventuele upgrade. Dit is natuurlijk wél aankoopadvies dus krijgt het topic een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
Ik heb al besloten de SR6013 te kopen voordat dit topic begon. Ik vraag dus niet echt om een aankoop advies eigenlijk. Maar maakt niet uit. Wat ik wel vraag is wat zijn eventueel de zichtbare en hoorbare verschillen tussen beide machines.Maar ik heb zo al wel een idee gekregen.
Pagina: 1