Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-08 13:59
Goedemiddag allemaal,

Ik probeer al een tijd mijn gegevens van mijn Wileyfox Swift 2 Plus over te zetten op een Samsung A6. In eerste instantie dacht ik hiervoor Smart Switch te gebruiken, maar dat werkt dus niet icm mijn Wileyfox.

Daarom heb ik een (Google) back-up gemaakt van al mijn gegevens, maar deze wordt niet geladen. Komt dit omdat het een ander toestel is?

Nu probeer ik dus met NFC en Android Bram de gegevens, instellingen etc over te zetten, maar ook dat lukt niet.

Iemand een idee wat te doen? Dit moet toch 'gewoon' kunnen?

Beste antwoord (via rens-br op 28-12-2018 09:13)

• Stiems4
Inmiddels alles verder maar weer handmatig overgezet. Topic kan gesloten worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50
@Stiems4 ik denk dat je Android Beam bedoeld, dus ik heb maar even je titel aangepast. :)

Welke stappen probeer je allemaal uit te voeren? Normaal gesproken krijg je namelijk bij de installatie van een nieuwe telefoon de vraag of je een backup wilt terugzetten. Dit kan dan op twee manieren:
- Inloggen met het Google Account
- Via een andere apparaat via NFC (Android Beam).

De Swift heeft geen NFC, dus de tweede methode zal niet werken en daarmee blijft methode één dus over. Kan je die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
rens-br schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:45:
[mbr]@Stiems4 ik denk dat je Android Beam bedoeld, dus ik heb maar even je titel aangepast. :)[/]
Klopt, Andoid Beam inderdaad. Bedankt. Maar het werkt juist niet op m'n Samsung A6...

Ik ben ingelogd op het Google account, maar zie nergens de mogelijkheid om de backup terug te zetten. Heb het gevoel dat ie gewoon een nieuwe backup van dit toestel maakt.

Swift 2 Plus heeft wel NFC, en die reageert tenminste nog op de NFC van de Samsung. Bij de A6 gaat echter het scherm op zwart..

[ Voor 33% gewijzigd door Stiems4 op 10-12-2018 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50
Stiems4 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:01:
Klopt, Andoid Beam inderdaad. Bedankt. Maar het werkt juist niet op m'n Samsung A6...

Ik ben ingelogd op het Google account, maar zie nergens de mogelijkheid om de backup terug te zetten. Heb het gevoel dat ie gewoon een nieuwe backup van dit toestel maakt.
Deze vraag krijg je ook alleen bij het instellen van de telefoon. Als je nu al gewoon in Android zit, zal je een factory reset moeten uitvoeren en het instelmenu nog een keer moeten doorlopen. Uiteindelijk ga je de vraag krijgen of je het toestel wilt instellen als nieuw toestel of een backup wilt terugzetten.
Swift 2 Plus heeft wel NFC, en die reageert tenminste nog op de NFC van de Samsung. Bij de A6 gaat echter het scherm op zwart..
Ik had even gemist dat het de Swift 2 Plus betrof. Ik heb nogmaals je titel aangepast. :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Stiems4
Inmiddels alles verder maar weer handmatig overgezet. Topic kan gesloten worden.