Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
eric.1 schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:52:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Move naar SF, V&A Overig is voor artikelen die niet in V&A horen (dus niet "Vraag & Antwoord").

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 13:03

LankHoar

Langharig tuig

Members only:

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
loki504 schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:42:
Members only:
Ik zou liever eerst het verhaal van beide kanten horen voor ik een kant kies! Wie zegt dat er niet eerst een heel verhaal vooraf is gegaan aan het 'dreigen met een advocaat'.
Ik zou overigens geloof ik ook niet zo blij worden als ik een kapot moederbord ontvang en de koper biedt aan om een verloopkabeltje te sturen! Wie weet is de kapotte fan port nog maar het topje van de ijsberg?

Ophalen en eerst werkend zien zou mijn eerste keus zijns maar ook dan ben je nooit 100% zeker dat alles perfect werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 11-12-2018 12:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Lol voor een moederbord dreigen met een advocaat.
Als jij zeker weet dat je ports het deden dan kan jij er helaas niks aan doen, tenzij je de moederbord terug wilt nemen. Wist hij dat verzending eigen risico is overigens en misschien heeft hij het zelf wel stuk gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Er is vast heel veel theorie wat je hier op los kan laten. Als jij er van overtuigd ben dat dat ding het deed toen je hem verstuurde dan kun je hem gewoon vertellen dat het risico van verzenden bij hem ligt en klaar. Niet wakker van liggen. Dat gedreig van hem gaat nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Timba- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:04:
Als jij er van overtuigd ben dat dat ding het deed toen je hem verstuurde dan kun je hem gewoon vertellen dat het risico van verzenden bij hem ligt en klaar.
Volgens mij werkt dat niet zo simpel en had je daar vóór verzending dan afspraken over moeten maken. Misschien dat @Verwijderd hier iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Medione1210 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:20:
[...]

Volgens mij werkt dat niet zo simpel en had je daar vóór verzending dan afspraken over moeten maken. Misschien dat @Verwijderd hier iets zinnigs over kan zeggen?
Ik probeer meer te zeggen van gewoon niet druk over maken en zolang je er van overtuigd ben dat je etisch handelt niet te veel zorgen maken over eventuele (zeer onwaarschijnlijke) consequenties.

Zelfs al zou dit naar de rechtbank gaan (wederom zéér onwaarschijnlijk) heb je gewoon juridisch loket en raad van rechtbijstand die een advocaat voor je vergoed in deze conflictsituatie en je wint dit gewoon op kort geding.

In het aller aller aller ergste geval (wat absoluuuuut niet zal gebeuren) zul je meneer "schadeloos" moeten stellen voor dat tweedehands moederbord.. Komop zeg.

[ Voor 28% gewijzigd door Timba- op 11-12-2018 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
rhwerkman schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:38:
Members only: title
Ik heb zoiets een keertje meegemaakt met een artikel van vergelijkbare waarde. Ik heb toen aangeboden om het artikel terug te nemen waarbij de ander de verzendkosten voor zich zou nemen en het geld retour zou krijgen als ik het artikel in onbeschadigde staat zou ontvangen.

Ik had namelijk helemaal geen zin in gedoe en eventuele negatieve energie. De ander gaf overigens aan dan het artikel toch maar te houden en het is dus niet eens zover gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Timba- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:22:
[...]

Zelfs al zou dit naar de rechtbank gaan (wederom zéér onwaarschijnlijk) heb je gewoon juridisch loket en raad van rechtbijstand die een advocaat voor je vergoed in deze conflictsituatie en je wint dit gewoon op kort geding.

In het aller aller aller ergste geval (wat absoluuuuut niet zal gebeuren) zul je meneer "schadeloos" moeten stellen voor dat tweedehands moederbord.. Komop zeg.
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Loki had al aangegeven wie verantwoordelijk is voor de verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timba- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 18:22:
[...]

Ik probeer meer te zeggen van gewoon niet druk over maken en zolang je er van overtuigd ben dat je etisch handelt niet te veel zorgen maken over eventuele (zeer onwaarschijnlijke) consequenties.

Wat is ethisch handelen? Tenzij concreet anders afgesproken ligt risico versturen bij verzender. Koper koopt immers een werkend product op zijn locatie (afspraak is werkend product incl zending).

Is het ethisch om kennis te nemen dat de wet zo werkt en dan koper te vertellen dat hij er maar in zakt? Rare interpretatie van ethiek.

Zou ik koper adviseren dan zou ik beginnen met aangifte in zo'n geval. Weet jij veel of dit structureel is. Sta je met je vermeende ethiek met een aantekening in de politiedatabase.

Ook voor @UltraInstinct - als je niet weet hoe het wettelijk zit, doe dan geen uitspraken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rhwerkman
Members only:

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timba-
topadvies man, ja inderdaad ts moet vooral zoveel mogelijk tijd steken in het researchen van hoe dit in theorie in de rechtzaal zou gaan, en vooral niet vergeten zich er enorm druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:35

sapphire

Die-hard pruts0r

Hackus schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:54:
@rhwerkman
Members only:
Zelfs een moederbord in alleen een kadopapiertje overleeft het wel (gelukkig weet ik uit ervaring :X)

Maargoed mits je een duidelijke foto hebt kun je het serie nr toch zien?

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Timba- schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 19:57:
topadvies man, ja inderdaad ts moet vooral zoveel mogelijk tijd steken in het researchen van hoe dit in theorie in de rechtzaal zou gaan, en vooral niet vergeten zich er enorm druk over te maken.
Je kan, als blijkt dat je op basis van een gebrek aan kennis uitspraken doet over wat een rechter zou zeggen er volledig naast zit, een mea culpa doen en er iets van leren.

Of je kan vervolgens doen of de situatie onzinnig is. Bij deze het verzoek geen adviezen meer te geven in topics waar naar rechten gevraagd worden. Het gaat hier misschien om iets kleins, maar als jouw 'adviezen' gevolgd worden in situaties lopen mensen gewoon risico. Het is in ieder geval duidelijk hoe het met jouw 'ethiek' zit! Ga je schamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:18:
[...]

Je kan, als blijkt dat je op basis van een gebrek aan kennis uitspraken doet over wat een rechter zou zeggen er volledig naast zit, een mea culpa doen en er iets van leren.

Of je kan vervolgens doen of de situatie onzinnig is. Bij deze het verzoek geen adviezen meer te geven in topics waar naar rechten gevraagd worden. Het gaat hier misschien om iets kleins, maar als jouw 'adviezen' gevolgd worden in situaties lopen mensen gewoon risico. Het is in ieder geval duidelijk hoe het met jouw 'ethiek' zit! Ga je schamen.
Ik denk dat je me post niet goed gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Dit is verhaal tot nu toe, voor enige duidelijkheid:

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 20:33
Wat ik nog niet toch wel geopperd heb zien worden hier: Het is ook common practice op marktplaats om te claimen dag iets stuk is met een heleboel dreigende taal om korting te krijgen, of een eigen defect product terug te sturen. Voor een moederbord een advocaat inschakelen lijkt mij erg “overdreven” en in dit geval mogelijk bedoeld om TS een bepaalde richting op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 21:16
Misschien deels off-topic, maar wat zijn de recensies / Tijd actief op MP van de kopende partij ?
En al eens op gegevens van de verkopende partij gezocht ?

Gezien bovenstaand bericht van @iAdema heeft deze partij deze 'truc' al vaker uitgehaald

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Als je er zeker van bent dat het werkt, gewoon laten terugsturen. Een extra tip: verkoop dit soort dingen op Tweakers.

[ Voor 28% gewijzigd door NotSoSteady op 12-12-2018 01:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
rhwerkman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:43:
Dit is verhaal tot nu toe, voor enige duidelijkheid:

Members only:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou een splitter nasturen ook geen oplossing vinden.

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat beide partijen te goeder trouw handelen. Ik had dan aangeboden om het artikel, zoals iemand hierboven ook schrijft, terug te nemen. Wel onder voorwaarde van geen andere schade/juist serienummer en bewijs van Informatique etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:41
NotSoSteady schreef op woensdag 12 december 2018 @ 01:17:
Als je er zeker van bent dat het werkt, gewoon laten terugsturen. Een extra tip: verkoop dit soort dingen op Tweakers.
En als de poorten dan niet werken?
Ik kan me ook voorstellen gezien de toon en redenatie van de koper, dat hij eerst zijn geld terug wil voordat hij het moederbord terug stuurt.
En als we er dan van uit gaan dat de koper de boel probeert te flessen dan kun je natuurlijk van alles verwachten, of juist helemaal niets.

En dat gezeur over MP altijd...
Ja er zitten veel " tokkie " figuren op dat platform, maar er is echt geen garantie dat je deze niet op Tweakers tegen komt.
Daarnaast had hetzelfde conflict zich hier ook op Tweakers kunnen voor doen.
Hadden we dan de koper op zijn blauwe ogen gelooft?
Terwijl anderen al een " schuldige " hebben aangewezen vind ik het moeilijk om over deze kwestie een oordeel te vellen.
De koper maakt een onhandige en opdringerige indruk, maar hij zou ook best de waarheid kunnen spreken, je zou maar in die situatie zitten...

@ TS

Je zult hierin toch zelf een keuze moeten maken.
Je kunt de koper zijn zin geven en het geld terug storten en hopen dat je je moederbord volledig werkend terug krijgt.
Probeer desnoods eerst het moederbord terug te krijgen voordat je het geld terug stort.
Als dit lukt is je verkoop wel mislukt maar ben je als het goed is van het gezeur af en kun je je moederbord opnieuw tekoop aanbieden.

- Of -

Je gaat niet akkoord met een terugname.
Als de koper verbaal vervelend gaat doen kun je hem volgens mij blokkeren en dan is het klaar*
Risico:
Wat er kan gebeuren is dat hij gaat zeuren bij Marktplaatst en dat zij jouw account blokkeren, ik ga er vanuit dat dat niet eerder is gebeurd en dan is de kans hierop wel klein lijkt me.
Koper kan aangifte doen, is kansloos maar kan wederom wel jouw MP account kosten.
Hij kan met de gegevens die je hem hebt gegeven je voor oplichter aanmerken op websites, dit zou eventueel kunnen uitlopen op ( online ) stalking, maar dat is wel echt een doom scenario.

En zoals al gezegd; de volgende keer in je advertentie(s) vermelden dat verzending op risico koper is.
Dat is dan vooral voor in het geval dat een zending verdwijnt o.i.d.
Je bent als verzender verantwoordelijk voor juiste aflevering.
In dit geval is het zoals ik het begrijp wel juist afgeleverd maar is het product niet helemaal zoals de koper heeft verwacht.
De koper heeft ook een onderzoeksplicht en gezien het probleem is het zeker wel te betwisten wie er verantwoordelijk is in dit geval.
Het gaat daarnaast ook om een gebruikt product, dat de fan header niet ( volledig ) functioneert kan ook aanvaardbaar worden bevonden omdat het om een gebruikt product gaat.
Van een advocaat hoef je denk ik niks te verwachten.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
JohanNL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 02:50:
[...]

Ik kan me ook voorstellen gezien de toon en redenatie van de koper, dat hij eerst zijn geld terug wil voordat hij het moederbord terug stuurt.
En als we er dan van uit gaan dat de koper de boel probeert te flessen dan kun je natuurlijk van alles verwachten, of juist helemaal niets.

Ja er zitten veel " tokkie " figuren op dat platform, maar er is echt geen garantie dat je deze niet op Tweakers tegen komt.
Terwijl anderen al een " schuldige " hebben aangewezen vind ik het moeilijk om over deze kwestie een oordeel te vellen.
De koper maakt een onhandige en opdringerige indruk, maar hij zou ook best de waarheid kunnen spreken, je zou maar in die situatie zitten...

@ TS

Je kunt de koper zijn zin geven en het geld terug storten en hopen dat je je moederbord volledig werkend terug krijgt.
Probeer desnoods eerst het moederbord terug te krijgen voordat je het geld terug stort.
Als dit lukt is je verkoop wel mislukt maar ben je als het goed is van het gezeur af en kun je je moederbord opnieuw tekoop aanbieden.

- Of -

Als de koper verbaal vervelend gaat doen kun je hem volgens mij blokkeren en dan is het klaar*
Risico:
Wat er kan gebeuren is dat hij gaat zeuren bij Marktplaatst en dat zij jouw account blokkeren, ik ga er vanuit dat dat niet eerder is gebeurd en dan is de kans hierop wel klein lijkt me.
Koper kan aangifte doen, is kansloos maar kan wederom wel jouw MP account kosten.
Hij kan met de gegevens die je hem hebt gegeven je voor oplichter aanmerken op websites, dit zou eventueel kunnen uitlopen op ( online ) stalking, maar dat is wel echt een doom scenario.

En zoals al gezegd; de volgende keer in je advertentie(s) vermelden dat verzending op risico koper is.
In dit geval is het zoals ik het begrijp wel juist afgeleverd maar is het product niet helemaal zoals de koper heeft verwacht.
De koper heeft ook een onderzoeksplicht en gezien het probleem is het zeker wel te betwisten wie er verantwoordelijk is in dit geval.
Het gaat daarnaast ook om een gebruikt product, dat de fan header niet ( volledig ) functioneert kan ook aanvaardbaar worden bevonden omdat het om een gebruikt product gaat.
Dan heb je simpelweg gezegd pech. Dat een fan niet functioneert vind ik overigens niet aanvaardbaar en is gewoon een defect. Voor een advocaat hoeft hij ook niet bang te zijn, echter zou ik dergelijke problemen liever op een fatsoenlijke manier willen oplossen. Laat hem het moederbord terugsturen, controleer of het probleem zich opnieuw voordoet en beslis daarna of je het geld teruggeeft of het moederbord terugstuurt.

Bovendien geef ik helemaal niemand de schuld en zeg ik ook niet dat het probleem zich niet zou voor hebben gedaan, maar mijn eigen ervaring heeft me geleerd dat de mensen op Tweakers in de meeste gevallen een stuk serieuzer en netter zijn dan het merendeel van de Marktplaats-gebruikers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
[...]

@ TS

- Of -

Risico:

In al mijn ads staat dat risico's bij verzenden voor koper zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
rhwerkman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:37:
[...]

In al mijn ads staat dat risico's bij verzenden voor koper zijn.
Dan is het risico voor hem en heeft hij pech. Dan zal hij moeten bewijzen dat het defect er was voor hij de doos in ging. En dat gaat erg lastig worden.

Probeer een kopie van je advertentie te krijgen. Zodat je bewijs hebt dat verzending zijn verantwoordelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:05
Aanvaardbaar dat een (toch cruciaal) onderdeel niet werkt zonder kennisgeving....juistem, nee, dat gaat hem niet worden. Dat is gewoon niet conform de afspraak. De vraag is wanneer dit probleem ontstaan is, voor de verzending of tijdens/erna.

Wel vraag ik me af hoe je het voor elkaar krijgt om de cpu-fan-poorten te vernaggelen terwijl de rest normaal werk? Lijkt me sterk dat dit door de verzending is gekomen. Daar heeft wellicht gewoon een beunhaas aan gezeten of de fans zelf doen het überhaupt niet.

Als je het werkend op hebt gestuurd + aangegeven risico verzending is voor de koper = dan zou ik heel kort erin zijn dat je het werkend op hebt gestuurd met een kopietje erbij van de risico-afwending (wat mogelijk is c2c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is dit niet een ultra agressieve fan control die onder een bepaalde waarde de fan compleet uit zet? Ben trouwens wel benieuwd naar die advocaat die een zaak wil aanspannen voor een tweedehands moederbord van 9 tientjes.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
loki504 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:45:
[...]

Dan is het risico voor hem en heeft hij pech. Dan zal hij moeten bewijzen dat het defect er was voor hij de doos in ging. En dat gaat erg lastig worden.

Probeer een kopie van je advertentie te krijgen. Zodat je bewijs hebt dat verzending zijn verantwoordelijkheid is.
Wat zou jij vinden/doen als jij de koper was en er wordt tegen je gezegd dat je pech hebt?
(Waarbij ik er maar even vanuit ga dat zowel koper als verkoper te goeder trouw handelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:16:
[...]

Wat zou jij vinden/doen als jij de koper was en er wordt tegen je gezegd dat je pech hebt?
(Waarbij ik er maar even vanuit ga dat zowel koper als verkoper te goeder trouw handelen)
Vervelend. Maar dat is het risico wat je loopt als je op MP op eigen verantwording wat koopt. Dan had hij hem in de buurt moeten kopen. Of een nieuwe.

Ik heb ook al op die manier mijn fair share aan ellende mee gemaakt. Doe je niets aan.
En wil hij na 4 maanden als hij alsnog kapot gaat even zijn geld terug krijgen? Of alleen nu?

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 12-12-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Ophalen en testen ter plekke.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Inderdaad een kopie van je advertentie bewaren en het liefst noteer je ook nog even de URL.
De koper is er dan gewoon mee akkoord gegaan dat het risico bij hem ligt, had hij dit risico niet willen lopen had hij ook het product kunnen ophalen en eventueel kunnen testen.

@eric.1 Het is maar hoe je het bekijkt, ik zou zeer zeker niet een moederbord willen hebben met een kapotte cpu-fan header, maar het moederbord an sich zou nog zijn taak moeten kunnen vervullen d.m.v. een andere fan header die er als het goed is meermaals op zit.
Ligt er overigens wel aan hoe TS de staat van het moederbord heeft beschreven, als deze stond beschreven als ( als ) nieuw / volledig werkend e.d. moet dat wel waar gemaakt worden.
Dan heb je ook nog zoiets als incompatibiliteit / user abuse, maar de koper had na eigen zeggen informatique al laten bevestigen dat de header echt kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Hackus schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:25:
[...]

Ophalen en testen ter plekke.
Uiteraard de beste manier, maar zelfs dan kunnen er (kleinere) problemen zijn die je sowieso niet opmerkt.

(Overigens heb ik iets dergelijks een keer meegemaakt toen ik een telefoon van rond de 100 euro verkocht heb. Werkte nog bij mij thuis. Ik heb 'm toen gereset en meegegeven maar de koper kreeg 'm thuis niet meer aan de praat.

Ik heb meteen aangeboden om de telefoon terug te nemen, want ik heb geen zin in ruzie om honderd euro.

Uiteindelijk bleek er tijdens de reset iets niet goed te zijn gegaan en na de tweede reset werkte de telefoon prima. De koper nogmaals aangeboden om de telefoon terug te nemenz maar hij wilde 'm toch houden. Toen wel gezegd dat het vanaf nu dan echt zijn risico was. Koper is er nog steeds blij mee.)

In dit geval zou ik de koper aanbieden om 'm op zijn kosten terug te sturen en dan zijn geld terug te geven. Als hij dan met vreemde smoesjes komt of eerst geld wil zien weet je genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
JohanNL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:26:
Inderdaad een kopie van je advertentie bewaren en het liefst noteer je ook nog even de URL.
De koper is er dan gewoon mee akkoord gegaan dat het risico bij hem ligt, had hij dit risico niet willen lopen had hij ook het product kunnen ophalen en eventueel kunnen testen.

@eric.1 Het is maar hoe je het bekijkt, ik zou zeer zeker niet een moederbord willen hebben met een kapotte cpu-fan header, maar het moederbord an sich zou nog zijn taak moeten kunnen vervullen d.m.v. een andere fan header die er als het goed is meermaals op zit.
Ligt er overigens wel aan hoe TS de staat van het moederbord heeft beschreven, als deze stond beschreven als ( als ) nieuw / volledig werkend e.d. moet dat wel waar gemaakt worden.
Dan heb je ook nog zoiets als incompatibiliteit / user abuse, maar de koper had na eigen zeggen informatique al laten bevestigen dat de header echt kapot is.
En dat hebben ze gratis gedaan? meestal betaal je al snel 40 euro aan onderzoek kosten. En dat doe je niet even snel zonder te overleggen. Zeker niet als het product zelf maar 90 euro is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JohanNL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:26:

Dat is gewoon een (smoes) natuurlijk, om maar het ff druk te zetten. Daar zitten vaak ook kosten aan verbonden en daar lijkt niemand het over te hebben zoals ik al zei. ook tussen reactie van 27nov en 4dec zit een lange tijd tussen. Het trucje van eigen defect artikel zoeken op oa MP en claimen dat het defect is, is een bekend gedrag op MP. Verder is er voor @rhwerkman niets loos als hij zich aan de regels van verkoper heeft gehouden. zoals geen defect artikel verkopen zonder te vermelden, en degelijk verpakken, en duidelijk adresseren. Een moederbord gaat dan niet ineens defect.(als pakje geen zichtbare schade toont bij ontvangst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:52:
[...]

(...)

In dit geval zou ik de koper aanbieden om 'm op zijn kosten terug te sturen en dan zijn geld terug te geven. Als hij dan met vreemde smoesjes komt of eerst geld wil zien weet je genoeg.
Het lijkt mij juist logisch dat de koper eerst zijn geld terug wil voordat hij het moederbord terug stuurt.
Ts wordt door de koper het oplichters hokje ingedrukt en laat juist zien dat hij geen vertrouwen meer heeft in TS.

@loki504 @Hackus Het is wel ongeloofwaardig, maar het zou alsnog kunnen dat de koper zijn pc heeft laten nakijken.
Dat met die advocaat is natuurlijk een dikke duim, maar er zijn mensen die van alles roepen als zij vinden dat ze benadeeld worden.

Heb wel eens gehoord van die oplichtings truc die jij beschrijft, maar de kans lijkt mij toch erg klein.
Als dan wil hij zijn gedeeltelijk defecte moederbord omruilen voor die van TS, als hij die ook nog moet kopen... tja...
Maar de koper neemt dan toch een ontzettend groot risico, reageren op een advertentie waarbij verzenden risico koper is, dan paar dagen later zeuren over dat het moederbord niet werkt zoals het moet zijn?
En de potentiële winst is dan dat de koper hetzelfde moederbord heeft maar dan met een werkende cpu fan header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Risico van verzenden ligt bij verkoper, verkoper heeft het product werkend getest verstuurd = pech voor de koper in principe. Zeker als je je zo eisend opstelt zie ik geen reden waarom je coulance zou verlenen.

Als ie nou gewoon normaal gedaan had, was het misschien een ander verhaal geweest.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik akkoord ben gegaan met dat verkoper in zijn ad heeft staan dat het risico van verzenden bij mij ligt, dan zou ik accepteren dat ik pech heb. Daarom zou ik persoonlijk ook nooit iets van electronica via marktplaats kopen als de verkoper zegt dat het risico van verzenden bij mij ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:41:
[...]

Als ik akkoord ben gegaan met dat verkoper in zijn ad heeft staan dat het risico van verzenden bij mij ligt, dan zou ik accepteren dat ik pech heb. Daarom zou ik persoonlijk ook nooit iets van electronica via marktplaats kopen als de verkoper zegt dat het risico van verzenden bij mij ligt.
Maar de kans dat een een apparaat intern kapot gaat door het verzenden lijkt me niet zo groot (mits goed verpakt), dus je gaat akkoord met bepaalde risico's (verlies,diefstal, beschadiging), maar onverklaarbaar defect lijkt me daar niet eentje van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

JohanNL schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:31:
[...]

Het lijkt mij juist logisch dat de koper eerst zijn geld terug wil voordat hij het moederbord terug stuurt.
Ts wordt door de koper het oplichters hokje ingedrukt en laat juist zien dat hij geen vertrouwen meer heeft in TS.
Beide partijen zijn wantrouwig van elkaar, als alles wat de TS zegt waarheid is dan zou ik ook weinig vertrouwen hebben om eerst het geld terug te geven aan de koper.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:41:
[...]

Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:03:
[...]

Maar de kans dat een een apparaat intern kapot gaat door het verzenden lijkt me niet zo groot (mits goed verpakt), dus je gaat akkoord met bepaalde risico's (verlies,diefstal, beschadiging), maar onverklaarbaar deffect lijkt me daar niet eentje van.
Ik doe zelf geen zaken via MP (Pak voor tech liever V&A hier op Tweakers) maar ik hanteer zelf altijd garantie tot aan de deur. Je bent welkom als je het werkend wil zien, maar zodra je de deur uit bent is het jouw probleem.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Medione1210 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:03:
[...]

Maar de kans dat een een apparaat intern kapot gaat door het verzenden lijkt me niet zo groot (mits goed verpakt), dus je gaat akkoord met bepaalde risico's (verlies,diefstal, beschadiging), maar onverklaarbaar deffect lijkt me daar niet eentje van.
Omdat je het risico bij de koper hebt gelegd zal koper moeten bewijzen dat het onderdeel tijdens transport kapot is gegaan of dat dat van te voren al zo was. Koper heeft er ook niet voor gekozen het moederbord op te halen en het werken te zien dus de koper staat totaal niet sterk. Koper had 1) niet akkoord moeten gaan dat hijzelf het risico van verzenden loopt en 2) natuurlijk het moederbord moeten ophalen. Dit heeft koper beide verzuimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Ik heb het idee dat dit een beetje uit de hand loopt met de reacties. Na de laatste reactie die hij heeft gegeven heb ik nog geen bericht terug gehad.
Helaas heb ik geen kopie van de ad, maar bij al mijn ads staat hetzelfde --> kosten+risico van verzenden is voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:15
rhwerkman schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:39:
Ik heb het idee dat dit een beetje uit de hand loopt met de reacties. Na de laatste reactie die hij heeft gegeven heb ik nog geen bericht terug gehad.
Helaas heb ik geen kopie van de ad, maar bij al mijn ads staat hetzelfde --> kosten+risico van verzenden is voor de koper.
Dat laatste maakt niets uit. Je bent verantwoordelijk voor de verzending tenzij specifiek anders afgesproken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

henri86 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:57:
[...]

Dat laatste maakt niets uit. Je bent verantwoordelijk voor de verzending tenzij specifiek anders afgesproken
Als verkoper aangeeft dat verzending op risico koper is in de advertentie verschuift dit naar de koper (bij particuliere verkoop althans): https://blog.iusmentis.co...bij-particuliere-verkoop/ . Dus dat maakt zeker wel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 13-12-2018 00:10 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 21:10
Ik begrijp in dit topic niets van de zin: "Risico van verzenden ligt bij (ver)koper"?

Dat doet toch helemaal niet ter zake? Het product is toch aangekomen?
Of is er echt iemand hier, die denkt dat tijdens de verzending de fanports kapot zijn gegaan?

• loki504
henri86 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:57:
[...]

En dat heeft hij toch gedaan? De advertentie is de basis van wat je overeenkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
zetje01 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 00:24:
Ik begrijp in dit topic niets van de zin: "Risico van verzenden ligt bij (ver)koper"?

Dat doet toch helemaal niet ter zake? Het product is toch aangekomen?
Of is er echt iemand hier, die denkt dat tijdens de verzending de fanports kapot zijn gegaan?
Punt is dat TS aangeeft dat de fanheaders het bij hem wel gewoon deden, koper geeft aan van niet, dan '' moet '' het wel kapot zijn gegaan tijdens het transport want daar waren zowel TS als de koper niet bij.
Niet dat ik denk dat het echt zo zit, ik denk niemand hier, maar dit is wel de wijze waarop je moet redeneren in dit geval.

• zetje01
JohanNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:02:
[...]

Punt is dat TS aangeeft dat de fanheaders het bij hem wel gewoon deden, koper geeft aan van niet, dan '' moet '' het wel kapot zijn gegaan tijdens het transport want daar waren zowel TS als de koper niet bij.
Niet dat ik denk dat het echt zo zit, ik denk niemand hier, maar dit is wel de wijze waarop je moet redeneren in dit geval.
Hhmm.. okay, ik snap je de gedachtengang nu. Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
JohanNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:02:
[...]

Ik heb zelfs nog op de doos van het mobo dat ding aan draai gehad om screenshot van bios settings te bewaren, toen deed hij het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:34
11:24
Natuurlijk probeer ik het goedkoop op te lossen. Wat dacht je zelf. En die connector heb ik zelf net zo in mijn kast zitten.
13:11
de fans draaien niet omdat ze niet genoeg stroom krijgen, als je de stroom ergens anders vandaan haalt en de snelheid laat regelen door de cpu fan socket werkt het wel
13:12
zo zat het ook op dat bord
Hoe moet ik dit stuk lezen? Had je zelf eerst ook de "splitter kabel" in gebruik of gebruikte je puur de fan connectors?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
laurens0619 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:37:
[...]

Hoe moet ik dit stuk lezen? Had je zelf eerst ook de "splitter kabel" in gebruik of gebruikte je puur de fan connectors?
Ik heb een fan hub die wordt geregeld door pwm, stroom komt van molex.
(zoals dat ding in de link)
Daarna heb ik buiten de case nog een screenshot van bios gemaakt met een stock cooler die gewoon werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Hij zal geen advocaat inhuren. En via de verzekering krijgt hij gewoon 90 piekjes terug, omdat een zaak maken veel duurder is. Afgezien van het eigen risico.

Vind het een vaag verhaal, fan die het niet doet...

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
Ik heb hem gezegd dat in de advertentie staat dat de risico's van verzenden bij hem liggen en dat daarmee voor mij de zaak was afgedaan. Heb daarna geen reactie meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Maar...

Is er één iemand (en voor mij part haal je heel tweakers er bij) die echt gelooft dat de fan-headers zijn overleden tijdens het verzenden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Niet online
zetje01 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:02:
Maar...

Is er één iemand (en voor mij part haal je heel tweakers er bij) die echt gelooft dat de fan-headers zijn overleden tijdens het verzenden?
Ik denk dat hij ze gesloopt heeft tijdens inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

sapphire schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:05:
[...]

Zelfs een moederbord in alleen een kadopapiertje overleeft het wel (gelukkig weet ik uit ervaring :X)

Maargoed mits je een duidelijke foto hebt kun je het serie nr toch zien?
Ik heb via MP een keer jaren terug een GTX670 in een simpele papieren A4 envelop binnen gekregen 7(8)7

Alles zo krom als een hoepel.. boel beetje terug gebogen en in een test-mobo geprobeert.. deed het nog prima :o heeft nog jaren gedraait in een PC zoder issues.
Uiteraard wel vriendelijk gecommuniceerd dat dit niet de bedoeling is, ik vermoed dat de verkoper ook nog erg jong was.

@rhwerkman Ik had verwacht dat hij nog wel zou dreigen met aangifte (dat je een oplichter bent) dat is vaak de 2e stap die nergens op slaat maar een argeloze MP'er wel dwingt tot actie.
Dreigen dat ze langs gaan komen e.d. doen deze lui toch nooit, want dan heb jij namelijk wel -direct- een zaak die meteen wordt opgenomen door de politie.
Pagina: 1