Verwijderd
Ik kan dat stukje wel dromenOp zondag 22 juli 2001 02:38 schreef Jotti het volgende:
+1 behulpzaam
welke schijf heb je linux staan? want het kan nl. ook bijv. /dev/hda2 ofzo zijn...
Dan doe je ff dmesg
en dan kijk je bij je bootmessages welke partities je hdd heeft
en dan kijk je bij je bootmessages welke partities je hdd heeft
\o/
IK heb nu geprobeerd met lilo, windows er bij te zetten. Windows staat op hda6 maar er staat nu het volgende als ik het linux opstart scherm krijg: linux, windows me, hda6 maar als ik in lilo kijk dan staat die hda6 er niet bij, als ik die hda6 wil opstarten dan geeft hij de volgende melding: unexpected EOF. Geen flauw idee wat dat betekend!! Kan iemand mij mischien uitleggen wat dit betekend en hoe ik gemakkelijk een Windows bij het opstart menu kan krijgen?
Greetings
Linux Newbie
Greetings
Linux Newbie
je snapt het zelf ook niet echt he?
\o/
Verwijderd
Dat moet wel op een terminal gebeuren ja; dat leek me eerlijk gezegd wel duidelijk genoeg, anders moet Jotti dat misschien maar ff toevoegen aan de FAQOp zondag 22 juli 2001 12:41 schreef Maverickje het volgende:
Ik zie geen map dev/hda maar volgens die faq zou dat wel moeten.
En als ik de opdracht cat /proc/partitions doe doe dan gebeurt er ook niets, dit moet toch zo:---> voer uit ---> cat /proc/partitions ?
Verder stond er in de FAQ niet dev/hda maar /dev/hda
Wat wil je nu preciesOp zondag 22 juli 2001 13:24 schreef Maverickje het volgende:
IK heb nu geprobeerd met lilo, windows er bij te zetten. Windows staat op hda6 maar er staat nu het volgende als ik het linux opstart scherm krijg: linux, windows me, hda6 maar als ik in lilo kijk dan staat die hda6 er niet bij, als ik die hda6 wil opstarten dan geeft hij de volgende melding: unexpected EOF. Geen flauw idee wat dat betekend!! Kan iemand mij mischien uitleggen wat dit betekend en hoe ik gemakkelijk een Windows bij het opstart menu kan krijgen?
Greetings
Linux Newbie
Vergeet vooral niet "/sbin/lilo -v" te draaien als je lilo update, en kijk ook of er geen fouten optreden. Overigens moet commando's dus altijd op een terminal/console uitgevoerd worden!!
Wat heb je precies in je lilo.conf neergezet?
Gooi anders je lilo.conf eens hier neer, zodat er wat mensen naar kunnen kijken.
En je fstab evt. misschien klopt dat ook gewoon niet...
Pagina: 1