Fat 32 partitie benaderen met linux...

Pagina: 1
Acties:

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Hoe kan ik mijn fat 32 partitie benaderen met Redhat linux 7.1?

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Zie Jotti's mooie NOS FAQ.
Het gedeelte over mounten is van belang voor je. :)

directe link ernaartoe

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

+1 behulpzaam :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 02:38 schreef Jotti het volgende:
+1 behulpzaam :)
Ik kan dat stukje wel dromen ;)

• Mavvie
Ik zie geen map dev/hda maar volgens die faq zou dat wel moeten.

En als ik de opdracht cat /proc/partitions doe doe dan gebeurt er ook niets, dit moet toch zo:---> voer uit ---> cat /proc/partitions ?

P.s ik heb win me later geinstalleerd dan linux.

Greetings,

Linux Newbie :)

Twitter | Linkedin

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14
welke schijf heb je linux staan? want het kan nl. ook bijv. /dev/hda2 ofzo zijn...

• Mavvie
Ja dat snap ik ik heb 1 hd verdeeld in 2 partities. Partitie 1: Linux Partitie 2:Windows Me. Maar ik zie geen hda of hdb in de dev/ dir staan.

Twitter | Linkedin

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Dan doe je ff dmesg
en dan kijk je bij je bootmessages welke partities je hdd heeft

\o/

• Mavvie
IK heb nu geprobeerd met lilo, windows er bij te zetten. Windows staat op hda6 maar er staat nu het volgende als ik het linux opstart scherm krijg: linux, windows me, hda6 maar als ik in lilo kijk dan staat die hda6 er niet bij, als ik die hda6 wil opstarten dan geeft hij de volgende melding: unexpected EOF. Geen flauw idee wat dat betekend!! Kan iemand mij mischien uitleggen wat dit betekend en hoe ik gemakkelijk een Windows bij het opstart menu kan krijgen?

Greetings

Linux Newbie

Twitter | Linkedin

• Mavvie
Niemand?

Twitter | Linkedin

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

je snapt het zelf ook niet echt he?

\o/

• Mavvie
Nee, daarom vraag ik het ook :) maar ik ben net 2 dagen bezig met linux 7.1. Maar ik wil daarbij windows me. Maar ik kan dit niet in het opstart schermpie krijgen, snappie

Twitter | Linkedin

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 12:41 schreef Maverickje het volgende:
Ik zie geen map dev/hda maar volgens die faq zou dat wel moeten.

En als ik de opdracht cat /proc/partitions doe doe dan gebeurt er ook niets, dit moet toch zo:---> voer uit ---> cat /proc/partitions ?
Dat moet wel op een terminal gebeuren ja; dat leek me eerlijk gezegd wel duidelijk genoeg, anders moet Jotti dat misschien maar ff toevoegen aan de FAQ :?

Verder stond er in de FAQ niet dev/hda maar /dev/hda ;) . Mocht je die niet hebben, dan moet je maar eens kijken of je een /dev/hde hebt :) Maar zo te zien heb je hem later wel gevonden op /dev/hda ;)
Op zondag 22 juli 2001 13:24 schreef Maverickje het volgende:
IK heb nu geprobeerd met lilo, windows er bij te zetten. Windows staat op hda6 maar er staat nu het volgende als ik het linux opstart scherm krijg: linux, windows me, hda6 maar als ik in lilo kijk dan staat die hda6 er niet bij, als ik die hda6 wil opstarten dan geeft hij de volgende melding: unexpected EOF. Geen flauw idee wat dat betekend!! Kan iemand mij mischien uitleggen wat dit betekend en hoe ik gemakkelijk een Windows bij het opstart menu kan krijgen?

Greetings

Linux Newbie
Wat wil je nu precies :? Als je de windows schijf aan lilo toevoegd, dan betkent het dat je wil opstarten van die partitie!! Niet dat je hem gewoon wil benaderen (m.b.v. mount) vanuit linux zoals je in eerste instantie schreef!
Vergeet vooral niet "/sbin/lilo -v" te draaien als je lilo update, en kijk ook of er geen fouten optreden. Overigens moet commando's dus altijd op een terminal/console uitgevoerd worden!!

Wat heb je precies in je lilo.conf neergezet?
Gooi anders je lilo.conf eens hier neer, zodat er wat mensen naar kunnen kijken.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

En je fstab evt. misschien klopt dat ook gewoon niet...
Pagina: 1