Vloertemperatuur, ideeën? (ZWAVE)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grrrommm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
Beste command line warriors,

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee is accuraat de vloer temperatuur kan meten, liefst via Zwave. Welke oplossing zouden jullie kiezen? Kan ik iets van een klem monteren over de retour buis?

Mijn situatie:
  • Ik stuur mijn ketel aan met een zwave relais
  • De kamers geven aan of de ketel aan of uit moet
  • Per kamer heb ik zwave thermostaten
Dacht zelf aan iets van een RPI met een simpele sensor op de retourbuis, maar heb het liefst een kant en klare oplossing.

Alvast hartelijk dank en karma punten voor uw inbreng,

B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Volgens mij passen er 1-wire temp sensoren op de Fibaro binaire sensor. Die temp sensoren zijn er in diverse uitvoeringen, de waterdichte versie zit in een rvs huls die je met een stukje tape zo aan verwarmingsbuis monteert. Op deze manier kun je dit zo opnemen in je z-wave netwerk.

Andere budget optie is om dezelfde sensoren aan een nodemcu te knopen en dan via WiFi data door te sturen. Zo heb ik het draaien want heb geen z-wave systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grrrommm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-10-2024
Sethro schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:46:
Volgens mij passen er 1-wire temp sensoren op de Fibaro binaire sensor. Die temp sensoren zijn er in diverse uitvoeringen, de waterdichte versie zit in een rvs huls die je met een stukje tape zo aan verwarmingsbuis monteert. Op deze manier kun je dit zo opnemen in je z-wave netwerk.

Andere budget optie is om dezelfde sensoren aan een nodemcu te knopen en dan via WiFi data door te sturen. Zo heb ik het draaien want heb geen z-wave systeem.
Dank je wel, ga met de DS18B20 temp-sensor werken; en een binaire sensor. Goed idee.

Update: Werkt! Dank