Vraag

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:17
Beste mede Tweakers,

Graag wil ik beroep doen op jullie kennis en ervaringen. Uiteraard zijn er al heel wat topics hierover. Maar net niet met de eisen/telefoons die ik in gedachte had of wilde vergelijken.
Daarnaast schrijf ik dit topic nu op een gefragmenteerd spinnenwebscherm van mijn huidige Moto g5s.

waar gebruik ik de telefoon voor?
Ik ben geen mobile power user.
Wel verwacht ik dat het werkt en dat het snappy aanvoelt. De g5s is voor de lange termijn eigenlijk net te traag.
Waar ik het wel voor de gebruik.
Spotify zal het grootste aandeel zijn, daarnaast wat simpele spelletjes, zoals Age of Empires castle siege(Maar dat stopt). Nu hoop ik dat AOE 4 iets met mobile gaming gaat doen. Echter heeft dat een eigen topic nodig.
Wat ik eigenlijk steeds meer ben gebruiken is de camera. Ik heb altijd vrij budget gezeten maar merk dat ik de camera toch vaker begin te gebruiken. Dus ik ben benieuwd hoe het is als ik een telefoon heb met een betere camera.
Daarnaast vind ik spatwaterdicht een fijn idee.
Er hoeven geen onzinnige toeters en bellen op te zitten.
Updates, dit vind ik een lastige. Ik ben gewend aan een slecht update beleid. Het zou mooi zijn om te weten dat je de aankomende 3 jaar security updates krijgt.
De batterij moet zeker een dag mee kunnen, 2u spotify, 1u browsen, GPS en Bluetooth laat ik het liefst aan staan. Dit ook nog na 1 jaar.

Wat is je budget?
Zoals ik zei zat ik voorheen in het budget segment. Ik denk dat ik rond de €300 toch wel een leuke telefoon moet kunnen vinden. Als het echt een topper is ben ik wel bereid meer uit te geven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Welke eigenlijk overal terug komt
Pocophone
https://tweakers.net/pric...lag)-grijs/specificaties/

Nokia 7+
https://tweakers.net/pric...al-sim-wit/specificaties/

Wat ik me dan ook afvraag hoe deze zich verhoud tot de Nokia 7.1
https://tweakers.net/pric...lag)-blauw/specificaties/

Waar ik ook naar gekeken heb is
LG v30
https://tweakers.net/pric...ram)-blauw/specificaties/

Samsung S8
https://tweakers.net/pric...y-s8-zwart/specificaties/

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kom van een moto g5s, ik weet dus niet wat ik kan verwachten.
Als ik reviews lees over de apparaten m.b.t. de camera wordt ik er niet veel wijzer van. Soms lees ik zoveel negatieve punten dat ik me überhaupt afvraag of die wel plaatjes kan schieten. Contrast niet goed, onderbelicht, veel ruis, etc etc. Daarnaast krijg ik niet helder hoe de camera van de Pocophone zich verhoud tot bijvoorbeeld die van de Nokia 7+.
Voor de rest denk ik dat ik met een snapdragon 6++ prima uit de voeten kan.
Samsung ben ik eigenlijk niet echt fan van (niet echt een gegronde reden, ik denk aversie tegen de massa). Plus negatieve geluiden updatebeleid en bloatware/TouchWiz.
Nokia, voor de G5S had ik een Nokia 735 (MS Phone), goede ervaring mee maar het valt nu natuurlijk onder HMD.

Al met al:
Gezocht: telefoon met SD6++ of hoger met een leuke camera waarmee ik wat kan experimenteren.
Liefst spatwaterdicht, een ingang voor SD kaartje.
Nfc gebruik ik nu ook niet, als het echt big happening wordt zal ik met mijn volgende telefoon er rekening mee houden. Kan me niet indenken dat het ineens explosief groeit en dat ik daarin beperkt wordt.
Security updates voor langere periode.
Een notch interesseert me niet, niet voor of tegen.
Vingerafdruk is handig, maar kan ook leven zonder.

Als laatst, waar ik tot nu toe het meest tussen twijfel. Nokia, degelijke telefoon, spatwaterdicht, goede updates.
Pocophone, bang for the bucks. Updates? Niet spatwaterdicht. Camera tov nokia?
Of voor topmodel van vorig jaar? Waarbij ik het idee heb dat deze nog steeds zeer goede camera moet hebben en alle high end functies, maar wel €100 duurder

Mocht ik nog een merk/model missen. Let me know! Voor alle suggesties sta ik open!

Beste antwoord (via Bram34 op 23-12-2018 19:12)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Nokia 7+ met de pixel camera app is beste bang for buck wat ik lees. Android One houd het toestel ook lekker snel. Verder grote accu en stevige behuizing.
HMD is voormalig Nokia personeel en zit naast Nokia.

NFC is voor draadloos betalen handig, en wat gimmicks met data overdracht.

Pocophone is een slagje duurder en wat minder stevig plastic. Wel snelste processor maar verbruikt daardoor ook meer stroom. Xiaomi MIUI moet je willen of je moet Custom Rom gaan.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Nokia 7+ met de pixel camera app is beste bang for buck wat ik lees. Android One houd het toestel ook lekker snel. Verder grote accu en stevige behuizing.
HMD is voormalig Nokia personeel en zit naast Nokia.

NFC is voor draadloos betalen handig, en wat gimmicks met data overdracht.

Pocophone is een slagje duurder en wat minder stevig plastic. Wel snelste processor maar verbruikt daardoor ook meer stroom. Xiaomi MIUI moet je willen of je moet Custom Rom gaan.

• Bram34
Wat is de gedachte dan m.b.t. de Nokia 8.1
Opvolger van de Nokia 7 plus. Zal het die €150 meer (t.o.v. adviesprijs) het waard zijn.
Of gewoon nu de N7 plus halen voor €250.

• swhnld
De opvolger is vergelijkbaar maar wel helemaal glas.

• Bram34
De N7+ heb ik inmiddels in mijn bezit. Vriendelijke dank!