Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digiweten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik twijfelde of ik deze vraag hier kon stellen maar ik waag het toch maar op. :/
Er is ook geen andere plek waar ik deze vraag beter kon stellen..........
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik ben zelf al 20 jaar werkzaam in de IT en heb veel bijzondere situaties meegemaakt. Ik ben deze aan het verzamelen en wil daar op mijn website aandacht aan besteden. Nu zoek ik bij de GoT leden hier waarvan een groot aantal werkzaam in de IT naar dit soort bijzondere verhalen. Mijn doel is om de "gewone gebruiker" en de IT'er dichter bij elkaar te brengen.

Het gaat me voornamelijk om verhalen over voorvallen tussen IT en gebruikers, stakeholders. Misverstanden, helpdesk meldingen waarvan je moest lachen en die je nog wel eens verteld op een verjaardag. Eigen stommiteiten die leuk zijn om te lezen.

Om zelf te beginnen:

Anekdote Storing
We zijn een keer naar een schoollocatie gereden waar er een storing op de fax was. Aangekomen bleek er op het display inderdaad storing te staan. Alleen ging dit over "opslaan" in het Engels.

Je denkt te moeilijk
Ik heb op een zware maandagochtend mijn PC een keer helemaal opnieuw geïnstalleerd omdat ik dacht dat mijn video driver het begeven had die ik de avond ervoor had bijgewerkt. Ik heb meerdere monitoren en één ervan werkte niet meer. Ik zet ze nooit uit, ze gaan altijd op standby als de pc uitgaat. Na veel vloeken en zuchten en uiteindelijk maar de hele pc opnieuw te installeren was het nog niet opgelost. Tot ik zag dat die ene monitor gewoon uitstond. Mogelijke verklaring de poetsvrouw de uitknop per ongeluk had ingedrukt toen ze het bureau aan het poetsen was. 8)7 8)7 8)7 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik heb wel eens de klacht gekregen dat de printer het niet meer deed.
Oorzaak bleek redelijk bizar: De DB25 stekker zat op zijn kop in de computer of de printer.

Ja, dat ding is trapeziumvormig en ja hij zat vastgeschroefd.

We vermoeden dat een schoonmaker per ongeluk creatief is geweest. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb zelf geen mooie verhalen maar wel twee linkdrops:
https://www.reddit.com/r/talesfromtechsupport/
https://www.theregister.co.uk/Tag/on-call

Precies wat je zoekt denk ik :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Je vergeet "The Daily What The F*ck" :)
http://thedailywtf.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiweten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-01-2024
Leuk! Dank voor de input. Weer heel wat leesvoer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:46
Ik denk dat het ook wel zo eerlijk is als je hierbij vermeldt dat je een website runt waarop je computercursussen aanbiedt. De mensen die hier verhalen posten moeten er dus van bewust zijn dat OP deze waarschijnlijk zometeen copy-paste naar zijn website om hier geld aan te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Heb je Systeembeheerders en hun problemen - deel 37 al doorgelezen? Ik weet niet of dit perfect in je thema past, maar er zijn al 37 delen met allerhande gebeurtenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Avalaxy schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:18:
Ik denk dat het ook wel zo eerlijk is als je hierbij vermeldt dat je een website runt waarop je computercursussen aanbiedt. De mensen die hier verhalen posten moeten er dus van bewust zijn dat OP deze waarschijnlijk zometeen copy-paste naar zijn website om hier geld aan te verdienen.
Ik vermoedde al zoiets. :)
Dus inderdaad, dat had er zéker bij gemoeten.

In fact, mijn eerdere annecdote kost daarom €25,- en nóg betere annecdotes uit 23 jaar in de ICT, zijn duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
digiweten schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:51:
Ik ben deze aan het verzamelen en wil daar op mijn website aandacht aan besteden.
En daarmee valt je topic onder werving en brei ik er dus hier een eind aan ;) Jammer, want leuke verhalen delen zijn we altijd wel voor in.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 09-12-2018 14:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.