Notificaties instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-06 13:42
Hoe stel ik in dat ik een emailnotificafie krijg bij een reactie op mijn forumpost of -reactie? Op 1 na zijn alle selectievakjes uitgegrijsd (zie afbeelding).
Ik zit niet elke dag op GoT, maar vind het wel zo netjes snel te antwoorden op reacties of vragen.
En eh, wat bedoelen jullie met pushnotificaties? Ik ken alleen pushberichten in iOS, van apps 😳. Dus dat zal het niet zijn, maar wat dan wel?

-iPad air2, iPhone 6plus en nog maar zelden een pc-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WA3AIYy2teMdYZ4xef68XQA4/thumb.jpg

Beste antwoord (via Taygete op 23-12-2018 11:51)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Taygete schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:27:
Het kan dus niet, notificaties instellen voor reacties op mijn forumposts?
Tot op zekere hoogte wel; als je je browser op je device open laat staan, kan je dus wel instellen dat je op de website van Tweakers notificaties krijgt en in een aantal gevallen zal je browser dan een melding geven dat er iets "veranderd" is. Maar ook hier geldt; alleen als jouw naam @Taygete genoemd wordt of dat iemand een post van jouw gequote heeft.

Het is inderdaad niet mogelijk, zoals @Dirk aangeeft, om voor elke random reply in jouw topic een mail te krijgen; met 500.000+ gebruikers en de activiteit op de forums, frontpage, V&A en andere zaken, zou het al snel zo zijn dat de mailserver overuren moet draaien. Spam-scores kunnen dan ophogen en/of mail komt niet zo snel aan als je zou willen (en daar maken sommigen zich dan weer boos over).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in LA thuis

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, dit is niet iets voor de adjes, maar voor de devvers, en aangezien het eruit ziet als een bewuste beperking, MF. Ik gok namelijk dat men op het kantoor heeft besloten dat het beter is als er niet al te veel mails worden verstuurd voor de notificaties, want dat verhoogt de spam-score, en dus die opties bewust heeft uitgezet.

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
LA, adjes, devvers? Sorry, maar die begrippen zeggen mij niks. Het kan dus niet, notificaties instellen voor reacties op mijn forumposts?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

@Taygete
Ze verplaatsen je topic naar het juiste subforum zodat je vraag ook door de juiste personen beantwoord wordt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Taygete schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:27:
Het kan dus niet, notificaties instellen voor reacties op mijn forumposts?
Tot op zekere hoogte wel; als je je browser op je device open laat staan, kan je dus wel instellen dat je op de website van Tweakers notificaties krijgt en in een aantal gevallen zal je browser dan een melding geven dat er iets "veranderd" is. Maar ook hier geldt; alleen als jouw naam @Taygete genoemd wordt of dat iemand een post van jouw gequote heeft.

Het is inderdaad niet mogelijk, zoals @Dirk aangeeft, om voor elke random reply in jouw topic een mail te krijgen; met 500.000+ gebruikers en de activiteit op de forums, frontpage, V&A en andere zaken, zou het al snel zo zijn dat de mailserver overuren moet draaien. Spam-scores kunnen dan ophogen en/of mail komt niet zo snel aan als je zou willen (en daar maken sommigen zich dan weer boos over).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Taygete Je moet GoT ook niet vergelijken met een simpel forum van 200 posts per dag ;). Er is wel een RSS-feed beschikbaar als je /forum/ in de URL aanpast naar /rss/. Met een RSS-feeder programma naar keuze kan je wel notificaties krijgen van nieuwe berichten.

Om je een beetje wegwijs te maken met de genoemde termen:
LA = Lieve Adjes, dit forum waar je vragen over het forum kan stellen.
Adjes = De 'Ad'ministrators. De mensen die het hele forum van GoT kunnen beheren.
Devvers = Developers. De ontwikkelaars van de hele site Tweakers en dus ook het forum.
GoT = Gathering of Tweakers, de naam van het forum. Niet te verwarren met Game of Trones

In de structuur van crewleden zit een hele organigram-boom, en zijn er meerdere taken en titels, maar in korte lijnen is het zoals ik hierboven opnoemde.

[ Voor 51% gewijzigd door AW_Bos op 23-12-2018 11:54 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
[quote]MAX3400 schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:35:
[...]

Tot op zekere hoogte wel [etc]
Het is inderdaad niet mogelijk [etc]

Dank voor je heldere uitleg, MAX3400. Ik snap het nu en logisch idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygete
AW_Bos schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:47:
@Taygete ... Met een RSS-feeder programma naar keuze kan je wel notificaties krijgen van nieuwe berichten.
Goed idee!
En dank je voor de uitleg over afkortingen en organisatiestructuur crewleden. Handig om te weten.👍

[ Voor 18% gewijzigd door Taygete op 23-12-2018 11:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We willen op den duur wel notificaties voor reacties in eender welk topic mogelijk maken (waarschijnlijk ook per e-mail), maar dan wel als opt-in per topic; een soort 'abonneren' op een topic dus. Op deze manier kunnen we in ieder geval voorkomen dat we het aantal notificaties en mails binnen de perken en nuttig houden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taygete
crisp schreef op zondag 23 december 2018 @ 14:33:
We willen op den duur wel notificaties voor reacties in eender welk topic mogelijk maken (waarschijnlijk ook per e-mail), maar dan wel als opt-in per topic
Klinkt als een handige oplossing. Voor GoT en ook voor de gebruiker zelf.👍😀
Pagina: 1