Goede inspectiecamera/endoscoop voor auto gezocht ca €200

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 21:35
Hoi,

Ik zoek als cadeau voor mijn broer een inspectiecamera voor de auto, maar welke uiteraard ook voor meerdere doeleinden gebruikt mag worden.

Liefst eentje met een beetje een redelijke resolutie en bij voorkeur eentje die verbinding kan maken met de iPhone/iPad.

Ik zie door de bomen het bos niet meer, ze beginnen bij €40,- tot echt extreem veel.

Ik zoek er eentje voor rond de €200,- max. Maar mocht een hele goede bijvoorbeeld daar wat boven komen dan is dat zeker te overwegen.

Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen. Ik heb ook geen idee waar ik exact op moet letten bij aankoop.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Wat wil je inspecteren? Binnen in de motor of op zoek naar roest of? Wat is het doel; aankoopkeuring of fouten oplossen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
bombadil schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:12:
Wat wil je inspecteren? Binnen in de motor of op zoek naar roest of? Wat is het doel; aankoopkeuring of fouten oplossen?
Voornamelijk voor in de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:49

jgj82

Ja, maar = nee

Ik red me al een aantal jaar met een Usb-China ding van €20,- Van "waar-is-dat schroefje-gebleven-wat-tussen-het-inlaatspruitstuk-en-de-startmotor-gevallen-is" tot verbrande kleppen lokaliseren. Het ding heeft dimbare leds rond de camera en opzetstukjes voor haakjes, magneetjes en een spiegeltje. Full HD resolutie, 5m kabel en zonder moeilijke software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:29

OmeJoyo

This is me

Wat @jgj82 zegt, regelmatig zijn die zelfs door kortingsacties vanaf 3 Euro bij de kruidvat te vinden en hij lijkt onverwoestbaar want hij gaat hier ook al jaren mee. Prima beeld, dimbare leds en nog wat hulpstukjes, ook met magneetjes. Werkt op Windows en Android.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
jgj82 schreef op zondag 9 december 2018 @ 19:51:
Ik red me al een aantal jaar met een Usb-China ding van €20,- Van "waar-is-dat schroefje-gebleven-wat-tussen-het-inlaatspruitstuk-en-de-startmotor-gevallen-is" tot verbrande kleppen lokaliseren. Het ding heeft dimbare leds rond de camera en opzetstukjes voor haakjes, magneetjes en een spiegeltje. Full HD resolutie, 5m kabel en zonder moeilijke software.
Hoe is het beeld als je bijvoorbeeld foto's maakt van de zuigers/cilinderwanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

onnaj schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:37:
[...]

Hoe is het beeld als je bijvoorbeeld foto's maakt van de zuigers/cilinderwanden?
Gewoon een 1080p foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Maar ook duidelijk dus? 1080p zegt nog niets over de kwaliteit uiteraard.

Vind het moeilijk. Ook de keuze of ik er eentje met of zonder scherm zal nemen.

Ik wil eigenlijk wel een goede kwaliteitscamera voor hem kopen die ook lang mee zal gaan en vraag me wat dat betreft af of die echt goedkope camera's daar aan voldoen. Er moet wel een beetje olie op kunnen komen of wat water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

onnaj schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:58:
[...]

Maar ook duidelijk dus? 1080p zegt nog niets over de kwaliteit uiteraard.

Vind het moeilijk. Ook de keuze of ik er eentje met of zonder scherm zal nemen.

Ik wil eigenlijk wel een goede kwaliteitscamera voor hem kopen die ook lang mee zal gaan en vraag me wat dat betreft af of die echt goedkope camera's daar aan voldoen. Er moet wel een beetje olie op kunnen komen of wat water.
Dat begrijp ik. Er zal een reden zijn dat de betere Bosch/Fluke/You-name-it merken een handheld met display hebben. Ik heb er alleen geen ervaring mee. Voor mijn beetje uit de hand gelopen hobby voldoet zo'n China-ding en dan investeer ik het overgebleven budget liever in ander gereedschap.

Kijk ander hier eens?

Ik weet dat die dingen die ze in een professionele garage gebruiken van een heel andere orde van grote zijn qua prijs.. reken op ettelijke duizenden euro's.

Succes! (en wijsheid!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

onnaj schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:41:
[...]

Voornamelijk voor in de motor
Let hierbij vooral op de diameter van de kop, ik heb zelf jaren terug een boroscoop gekocht (voor ze volop en makkelijk vanuit China te krijgen waren) en die bleek uiteindelijk onbruikbaar omdat de kop niet door een bougiegat past.

Wat ik aan beelden heb gezien van de huidige USB camera's is dat die het best wel goed doen. 5 meter is trouwens wel erg lang, tenzij je voor weergave een computer wil gebruiken. Als je de telefoon als monitor wilt inzetten, dan is 3 meter echt meer dan genoeg.

Overigens is €200 wel een fors budget voor een dergelijke camera. Daarvoor kan je ook één van de A-merken waarschijnlijk wel kopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
deepbass909 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 11:13:
[...]

Let hierbij vooral op de diameter van de kop, ik heb zelf jaren terug een boroscoop gekocht (voor ze volop en makkelijk vanuit China te krijgen waren) en die bleek uiteindelijk onbruikbaar omdat de kop niet door een bougiegat past.

Wat ik aan beelden heb gezien van de huidige USB camera's is dat die het best wel goed doen. 5 meter is trouwens wel erg lang, tenzij je voor weergave een computer wil gebruiken. Als je de telefoon als monitor wilt inzetten, dan is 3 meter echt meer dan genoeg.

Overigens is €200 wel een fors budget voor een dergelijke camera. Daarvoor kan je ook één van de A-merken waarschijnlijk wel kopen.
Wat noemen jullie echt de A-merken? Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik heb denk ik wel een beetje voor ogen wat ik wil hebben op de camera:
- IP68 (of oliedicht)
- HD camera
- 0 graden camera maar liefst 0 en 90 graden
- flexibele slang
- LED lampjes, liefst met instelbaar licht
- 2m kabel

Nu eens kijken of ik iets kan vinden wat hieraan voldoet binnen budget ;-)
Pagina: 1