Goedemorgen,
Ik wilde eens van start gaan met mijn thuiskantoor virtualiseren. Aangezien ik internet niet voor elkaar krijg zocht ik op het web het één en ander op. Ik zag dat deze vraag al eens eerder gesteld was hier, maar er nooit verder op is ingegaan. Laat ik nu praktisch dezelfde situatie hebben.
Op mijn server 2012
LAN 1 gaat naar de router met een eigen ip. Dit is de host en internet werkt.
LAN 2 is voor het gebruik van het interne netwerk (VM) maar moet wel over internet beschikken. LAN 2 gaat dan ook weer op een switch voor mijn "werkstations".
LAN 2 (in de VM) heeft een scope van 192.168.250.x. Deze lease geeft de VM DHCP server uit.
Op de host heb ik dus nu
- network 1
- network 2
- vethernet 1 (WAN)
- vethernet 2 (LAN)
In de VM heb ik dus de vethernet LAN geselecteerd.
Kan iemand mij de juiste richting op wijzen?
Ik wilde eens van start gaan met mijn thuiskantoor virtualiseren. Aangezien ik internet niet voor elkaar krijg zocht ik op het web het één en ander op. Ik zag dat deze vraag al eens eerder gesteld was hier, maar er nooit verder op is ingegaan. Laat ik nu praktisch dezelfde situatie hebben.
Op mijn server 2012
LAN 1 gaat naar de router met een eigen ip. Dit is de host en internet werkt.
LAN 2 is voor het gebruik van het interne netwerk (VM) maar moet wel over internet beschikken. LAN 2 gaat dan ook weer op een switch voor mijn "werkstations".
LAN 2 (in de VM) heeft een scope van 192.168.250.x. Deze lease geeft de VM DHCP server uit.
Op de host heb ik dus nu
- network 1
- network 2
- vethernet 1 (WAN)
- vethernet 2 (LAN)
In de VM heb ik dus de vethernet LAN geselecteerd.
Kan iemand mij de juiste richting op wijzen?