Macbook air 13" 2011 start niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-08 10:11
Beste Tweakers,
Mijn moeder heeft 2 a 3 jaar geleden een macbook air gekocht via Leapp. Sinds gisteravond start deze niet meer op.
Soms start de laptop op en werkt tochpad niet. Soms start de laptop op en zie je gele strepen en valt deze na 2 a 3 minuten uit. En de laptop start ook op met 3 piepjes 5 seconden en dan weer 5 piepjes. Dit probleem heb ik gegoogled en gevonden dat dit een ram probleem is. Maar aangezien de laptop soms nog wel opstart kan dit geen ram probleem zijn toch?
Wat ik al geprobeerd heb:
1. Laptop opstarten met een muis mocht het touchpad probleem komen. Dit werktte niet de muis werdt ook geblokkeerd.
2. Laptop opstarten met een oplader zodat hij niet uitkan vallen ? Mischien leeg. Dit bleek niet het geval want hij bleef hierdoor in een uit en opstart loop hangen.
Verder:
Ik heb een oplader van Leapp er bij gekregen voor de macbook air. Maar de Voltage en ampere is op de oplader hoger dan op de achterkant van de macbook aangegeven staat.
Ik denk dat deze terug moet naar leapp voor reparatie in hoe verre de garantie nog geldt.
Iemand nog advies??
Groetjes,
Bart (en de moeder daarvan xD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hoeft eigenlijk geen garantie meer te verwachten. Apple repareert ook geen Macs
meer uit 2011 dus dan kan Leapp het ook niet fatsoenlijk doen.

Het lijkt er in mijn ogen idd op dat je defect geheugen hebt, nadeel is dat je daarvoor een nieuw moederbord nodig hebt en dat is niet meer economisch voor een apparaat van deze leeftijd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
nelizmastr schreef op zondag 9 december 2018 @ 13:49:
Je hoeft eigenlijk geen garantie meer te verwachten. Apple repareert ook geen Macs
meer uit 2011 dus dan kan Leapp het ook niet fatsoenlijk doen.

Het lijkt er in mijn ogen idd op dat je defect geheugen hebt, nadeel is dat je daarvoor een nieuw moederbord nodig hebt en dat is niet meer economisch voor een apparaat van deze leeftijd.
Ik dacht dat mijn moeder deze 2 3 jaar geleden had aan geschaft maar dat was dus niet zo. Hij is begin 2018 aangekocht. Dan mag je nog garantie verwachten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

IamBartjuuh schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:16:
[...]

Ik dacht dat mijn moeder deze 2 3 jaar geleden had aan geschaft maar dat was dus niet zo. Hij is begin 2018 aangekocht. Dan mag je nog garantie verwachten toch?
Tja, Leapp is in mijn optiek een criminele toko. Ga ermee terug en dwing ze het ding te fixen.

Het is echter geen 1 jaar oud product, maar een 7 jaar oud product. Dus succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
nelizmastr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:17:
[...]

Tja, Leapp is in mijn optiek een criminele toko. Ga ermee terug en dwing ze het ding te fixen.

Het is echter geen 1 jaar oud product, maar een 7 jaar oud product. Dus succes.
:P :P :P :P :P LOL Ik denk niet dat leapp zo slecht is maar we gaan het zien ;)

[ Voor 0% gewijzigd door IamBartjuuh op 11-12-2018 16:20 . Reden: foutje met emojis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Je hebt recht op garantie gezien je hem 1 jaar geleden hebt gekocht. Maar ik betwijfel ten zeerste of ze er iets mee kunnen. Ze zullen het hele moederbord moeten vervangen, en van model 2011 is nauwelijks nog te krijgen.

Ik denk dat je compensatie krijgt, maar meer kan je niet verwachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:36
Staat direct op begin site LEAPP dat ze 2 jaar garantie bieden, dus redelijke kans dat er nog iets te regelen is.

Daarbij niet gek dat een 7 jaar oud product de geest geeft.

Snap niet goed waarom je bij een RAM probleem het moederbord moet vervangen? is dat omdat het Apple is?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

IamBartjuuh schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:19:
[...]

:P :P :P :P :P LOL Ik denk niet dat leapp zo slecht is maar we gaan het zien ;)
Ze verkopen oude Macs (lees 5> jaar) met misschien 20-30% van de nieuwprijs af, dat is m.i crimineel. Niet heel relevant voor de uitkomst, maar goed.
Cyriel85 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:23:

Snap niet goed waarom je bij een RAM probleem het moederbord moet vervangen? is dat omdat het Apple is?
De MacBook Air heeft altijd al gesoldeerd RAM gehad. Kan je niet zelf fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:36
nelizmastr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:24:

Wow... al weer een reden geleerd om geen Apple te kopen... (sorry voor de off-topic) Thanks voor de reply!

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IamBartjuuh
nelizmastr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:24:
Een reden waarom ik apple haat :( En een reden om bij windows te blijven en geen macbook aan te schaffen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

IamBartjuuh schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:27:
[...]

Een reden waarom ik apple haat :( En een reden om bij windows te blijven en geen macbook aan te schaffen
Nadeel is alleen Windows, maar dat is persoonlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IamBartjuuh
nelizmastr schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:28:
[...]

Nadeel is alleen Windows, maar dat is persoonlijk O-)
Inderdaad xD
Pagina: 1