Kan ik mijn GTX 1070 Ti overclocken met alleen 2 fans?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-03 10:23
Ik heb sinds kort een gaming PC en de videokaart die ik gebruik is een GTX 1070 Ti van MSI. Ik heb nog nooit geoverclocked dus ik vroeg me af of ik gerust mijn 1070 Ti kan overclocken. Ik heb alleen 2 NZXT stock fans in de case zitten. Ik ben van plan wel nog 2 fans te halen maar dat duurt waarschijnlijk nog een maandje.

Moet ik alleen de frequencies aanpassen in MSI AB en het Voltage met rust laten vanwege de momenteel matige koeling in mijn PC? Of kan het geen kwaad om het te proberen? Andere tips worden ook gewaardeerd!

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Je kan gewoon je gang gaan. Maak wel een strakker fanprofiel voor de GPU in afterburner zodat de extra warmte sneller wordt afgevoerd. (Vanaf 73c op 100%)

Lees je goed in wat andere mensen halen aan clocks, en ga daar nog een eindje vandaan zitten. Verder begin je eerst met je core, zoek de meest stabiele OC op, test goed met gamen. Klaar? Zet de core weer op stock en overclock het geheugen. Als je ook daar klaar mee bent dan ga je aan de slag met het testen van beide.

Slopen kan als je te ver gaat, dus inlezen is prioriteit 1. Voltages omhoog heeft geen zin, je komt eerder aan je board-powerlimit met juist lagere clocks als resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door millman op 09-12-2018 04:53 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRK
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-03 10:23
millman schreef op zondag 9 december 2018 @ 04:51:
Slopen kan als je te ver gaat, dus inlezen is prioriteit 1.
Als ik in kleine stapjes verhoog en elke keer test, is dit dan nog steeds een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Geheugen moet je rustig aan mee doen, hoewel daar doorgaans veel rek in zit 400-500mhz afhankelijk van het geheugen, kan t snel stuk als je over de grens gaat..

Die gpu sloop je niet zomaar (althans niet als je t voltage met rust laat), geheugen clocks dien je goed te interpreteren. Zoek die op bij gelijkwaardige kaarten en ga er in eerste instantie flink onder zitten, sommige programma's lezen de geheugen clocks anders uit, 2000mhz (x4), 4000mhz (x2) of gewoon 8000mhz. Ze bedoelen allemaal t zelfde, alleen anders weergeven.

De overclock van dat geheugen kan dan ook verschillend zijn weergegeven, +250 (x4), +500, +1000.. goed opletten dus.

Dat dit zo verschilt komt door de doorberekening van DDR in GDDR (Double data rate)..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'