zijn er al mensen betrapt op illegaal downloaden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.569 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik ben niet helemaal op de hoogte hiervan maar als het goed is is het tot de dag van vandaag verboden door de regering om films en muziek te downloaden via torrents.

Voorzover ik weet zijn de meeste liefhebbers van illegale download overgegaan op vpn gebruik en gaan deze mensen dus gewoon klakkeloos door met downloaden of het illegaal is ofniet.

Nou het verbod van downloaden al een behoorlijke tijd geleden is ingezet (jaar geleden ofzo?) vroeg ik mij af of er al mensen zijn die boetes of waarschuwingen hebben gekregen van het illegaal downloaden. Ondanks ze wel of geen vpn gebruiken.

Iemand die hier meer over gehoord heeft of zelf ervaren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
Jij hebt zeker net dikke gigabit lijn thuis aangesloten gekregen :9 :Y)

ik kan er alleen maar van dromen :'(

Ik gok dat het vaak ook te maken heeft met welke bronnen je gebruikt om te downloaden en de kans daarop aangepakt te worden.

natuurlijk geen bronnen vermelden, want dat mag niet :+

[ Voor 12% gewijzigd door Yemoke op 09-12-2018 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zonder VPN, maar nog geen boete of waarschuwing voor illegaal downloaden. ook ken ik geen verhalen uit de eerste hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:45

Saven

Administrator

Met VPN ben je nog steeds te traceren als ze je gegevens (ip) van je VPN provider weten los te krijgen. Kan zomaar gebeuren.

Daarom gewoon nieuwsgroepen met SSL. Kan niemand zien wat je download.

Overigens hebben genoeg mensen van zo'n Nederlandse filmstudio boetes of ten minste waarschuwingen gehad. Meen ik gelezen te hebben maar de bron ontbreekt me zo. Maar goed, dat is met torrents dan ook appeltje eitje te achterhalen zonder VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Nog maar een keer op slot: dit topic schuurt wel heel dicht richting Het algemeen beleid #criminaliteit en is daarom ongewenst. Dit topic gaat op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.