Hulp gezocht bij zoektocht naar nieuwe hostingpartij

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01-10 23:17
Hoi daar,

Ik ben op zoek naar een nieuwe hostingpartij. Ben niet tevreden met wat ik momenteel heb (Flexwebhosting) en wil overstappen naar een bedrijf die Wordpress goed ondersteund.

Dit is wat ik nu heb:

Memory grootte: 1GB
Opslag (storage) grootte: 25GB
Swap grootte (hoeveel GB): 1GB
Hoeveelheid CPU cores: 2 CPU cores
Multiple snapshots: Geen snapshots
Network traffic limitations: 100mbit up/down.

Dit is overigens een VPS waar meerdere websites op draaien. Al deze websites draaien op Wordpress en zijn ongelofelijk traag geworden met de tijd.

Heb ongeveer 15k bezoekers per maand, dus dat moet het wel aan kunnen.

Vragen:
1) Ik zie bijv. op Vimexx een pakket van 4.49 welke veel beter lijkt dan wat ik nu heb. Echter lees ik dat dit geen VPS is. Zou dit uitmaken? Zo ja, wat merk ik ervan?
2) Welke hostingpartij is het beste om mee in zee te gaan gezien het feit dat ik Wordpress draai?
3) Moet ik voor een VPS gaan of is een shared hosting voldoende?
4) Ik gok erop dat ik HDD heb ipv SSD. Scheelt het qua snelheid echt veel?

Alvast dank voor jullie antwoorden!

[ Voor 3% gewijzigd door SaraNostra op 08-12-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
Niemand die me kan assisteren? Alle tips en extra informatie is welkom.

Je topic omhoog kicken is niet toegestaan binnen 24 uur. Je kan namelijk niet verwachten dat iedereen hier meteen reageert.

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 09-12-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:51
Als je van een VPS naar shared hosting gaat, ga je er zo goed als altijd op achteruit qua prestaties. Is er geen adminpanel waar je het ram-, hdd-/io- en cpu-gebruik kunt zien? Dan weet je tenminste wat je moet upgraden. Als ik naar de website van flexwebhosting ga, zie ik dat er een apart SSD VPS-abonnement is. Welk hostingpakket heb je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat let je om dit niet bij AWS Lightsail neer te zetten? Klik je zo in elkaar en tegen wat zij hebben kunnen de meeste providers niet op. Infolinkje: https://aws.amazon.com/lightsail/projects/wordpress/

Zijn het btw je eigen websites of die van klanten? Budget is natuurlijk ook een ding. Zo goedkoop mogelijk is niet snel of secure, etc ;€

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
The Eagle schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:38:
Wat let je om dit niet bij AWS Lightsail neer te zetten? Klik je zo in elkaar en tegen wat zij hebben kunnen de meeste providers niet op. Infolinkje: https://aws.amazon.com/lightsail/projects/wordpress/

Zijn het btw je eigen websites of die van klanten? Budget is natuurlijk ook een ding. Zo goedkoop mogelijk is niet snel of secure, etc ;€
Ik ga er even naar kijken Dank!

PS: het gaat om mijn eigen websites.
Joep schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:23:
Als je van een VPS naar shared hosting gaat, ga je er zo goed als altijd op achteruit qua prestaties. Is er geen adminpanel waar je het ram-, hdd-/io- en cpu-gebruik kunt zien? Dan weet je tenminste wat je moet upgraden. Als ik naar de website van flexwebhosting ga, zie ik dat er een apart SSD VPS-abonnement is. Welk hostingpakket heb je zelf?
Hi Joep, ik zie de mijne niet terug op de website. Het gaat om een VPS Mini 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01
Je probleem is waarschijnlijk de 1GB geheugen en bijbehorende harddisk ipv SSD.
1GB voor webserver+mysql is krap. Het kan wel, maar dan moet je flink tunen. Daarnaast zal je extra goed op moeten passen wat je wordpress plugins aan geheugen gebruiken. Zodra je VPS gaat swappen wordt het traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
_JGC_ schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:59:
Je probleem is waarschijnlijk de 1GB geheugen en bijbehorende harddisk ipv SSD.
1GB voor webserver+mysql is krap. Het kan wel, maar dan moet je flink tunen. Daarnaast zal je extra goed op moeten passen wat je wordpress plugins aan geheugen gebruiken. Zodra je VPS gaat swappen wordt het traag.
Dus je bedoelt: beste is om een VPS te nemen en geen managed hosting?

Ik hoor net trouwens dat ik een SATA drive heb (geen SSD). Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanroelfs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 17:41
Ben zelf al een lange tijd tevreden over Trans IP. Deze bieden ook een VPS service aan. deze zijn altijd met SSD en de eerste maand gratis uit te proberen. https://www.transip.nl/vps/

Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
TransIP is prima, maar pak dan wel minstens een X4. De 1 core en 1GB van een X1 geeft je dezelfde situatie als waar je nu in verkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

SaraNostra schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:50:
[...]

Dus je bedoelt: beste is om een VPS te nemen en geen managed hosting?

Ik hoor net trouwens dat ik een SATA drive heb (geen SSD). Dat zou inderdaad het probleem kunnen zijn hier.
Nee, wat ie bedoelt is dat de (virtuele) hardware van je VPS veel te krap bemeten is. Die 1GB RAM is veel te weinig om fatsoenlijk een webserver en mysql te draaien. Kijk of je naar 16GB ram kunt gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
The Eagle schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:40:
[...]

Nee, wat ie bedoelt is dat de (virtuele) hardware van je VPS veel te krap bemeten is. Die 1GB RAM is veel te weinig om fatsoenlijk een webserver en mysql te draaien. Kijk of je naar 16GB ram kunt gaan.
Dank, adelaar.

En wat nou als ik bijv. naar de GrowBig solution van SiteGround zou gaan? Afijn, het is geen VPS, maar het ziet eruit alsof het zou werken voor mij.

https://www.siteground.com/features/wordpress-hosting.htm

Iemand ervaring mee (of een mening erover)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaraNostra
SaraNostra schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:44:
[...]

Dank, adelaar.

En wat nou als ik bijv. naar de GrowBig solution van SiteGround zou gaan? Afijn, het is geen VPS, maar het ziet eruit alsof het zou werken voor mij.

https://www.siteground.com/features/wordpress-hosting.htm

Iemand ervaring mee (of een mening erover)?
Niemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Meningen genoeg: https://www.google.com/search?q=growbig+siteground+review

Nofi, maar we verwachten hier een stuk eigen inzet ipv simpelweg je vraag droppen en er maar vanuit gaan dat er een antwoord komt. Het standaard antwoord is dan ook: wellicht niet hier, maar ga gewoon reviews lezen en bepaal wat je wilt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
Kijk eens even naar Neostrada, 6 vCPUs, 6GB RAM en onbeperkt SSD opslag voor €8 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@wouterg00 Ik zie die prijs niet terug op hun website. Ook onbeperkt SSD opslag zie ik niet terug, dataverkeer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-10 13:33
@_JGC_ het is nog minder zelfs, €6,36. Kijk hier: https://www.neostrada.nl/webhosting.html

En dan onder 'webhosting professional', daar staat 'onbeperkt webruimte'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@wouterg00 ah, shared hosting. Die serverspecs deel je met de andere klanten op die webserver. Onbeperkt ruimte zal ook gewoon tegen de fysieke beperkingen van de server aanlopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
wouterg00 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:58:
Kijk eens even naar Neostrada, 6 vCPUs, 6GB RAM en onbeperkt SSD opslag voor €8 per maand.
Dat moet je helemaal niet willen. Ik heb best wel wat ervaring met hosting bij Neostrada, dan kun je net zo goed ergens een gratis hostingpakket opzoeken en dat inzetten, kost je niets.

Het is gewoon een feit dat WordPress best wel wat resources nodig heeft. Ik heb hier zo'n 100 WordPress websites draaien op een VPS met 2 vCPU's, 8GB geheugen en 100GB storage. Dit draait vlotjes met PHP 7.2 en een aantal caching plug-ins. Doe je dat laatste niet, blijft de TTFB (time to first byte) dramatisch. Ik praat hier over zo'n 10-20 concurrent users, dus geen heel erg drukke machine, maar vreet toch aardig wat resources.

Je praat over 500 bezoekers per dag, dat zou met een eenvoudige VPS makkelijk moeten kunnen. Er zijn echter wel grote verschillen tussen de diverse aanbieders. Zo vind ik de snelheid van de SSD's op de TransIP servers ook niet echt geweldig, hoewel iedereen daar altijd lovend over is, ik vind het tegenvallen (zeker ook omdat ze niet goedkoopste zijn). ;)

• Robb3rt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 09:43
Ik heb zelf een VPS bij sohosted (https://sohosted.cloud). Zeer tevreden hierover, ze zijn misschien niet de goedkoopste maar ze hebben gewoon goeie infra 10.000 IOPS op SSD storage echt lekker snel.

Ze bieden eventueel ook als beheerpaneel Plesk aan, kan je lekker makkelijk en snel aan de gang :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SaraNostra
Beunhaas91 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:42:
[...]

Dat moet je helemaal niet willen. Ik heb best wel wat ervaring met hosting bij Neostrada, dan kun je net zo goed ergens een gratis hostingpakket opzoeken en dat inzetten, kost je niets.

Het is gewoon een feit dat WordPress best wel wat resources nodig heeft. Ik heb hier zo'n 100 WordPress websites draaien op een VPS met 2 vCPU's, 8GB geheugen en 100GB storage. Dit draait vlotjes met PHP 7.2 en een aantal caching plug-ins. Doe je dat laatste niet, blijft de TTFB (time to first byte) dramatisch. Ik praat hier over zo'n 10-20 concurrent users, dus geen heel erg drukke machine, maar vreet toch aardig wat resources.

Je praat over 500 bezoekers per dag, dat zou met een eenvoudige VPS makkelijk moeten kunnen. Er zijn echter wel grote verschillen tussen de diverse aanbieders. Zo vind ik de snelheid van de SSD's op de TransIP servers ook niet echt geweldig, hoewel iedereen daar altijd lovend over is, ik vind het tegenvallen (zeker ook omdat ze niet goedkoopste zijn). ;)
Hou van inhoudelijke berichten zoals deze. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 20:28
Zelf al 2 jaar VPS's bij OVH draaien, draaien prima. Heb op moment een zelf geschreven website draaien op eentje, dat gaat prima. Kwa prijs zijn de basis vps best goedkoop, Voor een sterkere omgeving VPS Cloud is een stabielere en sneller server. Mijn server had destijds een glitch dat ik 5gbit/s down en up had:) Die server draaide een modded minecraft server(foolcraft). Dat was VPS Cloud 3. In jouw geval zou bijvoorbeeld VPS SSD 2 of 3 wat zijn, of VPS Cloud 2. Zoals hierboven omschreven is 1GB geheugen wat weinig, De servers die ik hiernoem hebben 4GB(alle nummers 2) en 8GB bij nummer 3.

Ik ga hier vanuit dat je zelf volledig verstand hebt van het opzetten van de websites. Kwa klantenservice is OVH niet sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:57
Kijk eens naar https://www.liteserver.nl persoonlijke support en voor een knappe prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:36
Voordat we allemaal onze favoriete hoster hier neerplempen: kijk eerst eens waar het probleem zit (ik wel een paar ideeën). Zomaar zeggen dat je hoster niet goed is is onzin, waarschijnlijk ben je gewoon "uit het pakket gegroeid".

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Heel suf, maar waarom een VPS?
Waarom neem je niet "gewoon" WP hosting af bij een willekeurige partij?

VPS is leuk, maar als je echt alleen maar WP doet, is het zinvol te kijken of je dat hele gedoe er onder niet beter uit kunt besteden aan een partij wiens dagelijks werk het is.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
unezra schreef op woensdag 19 december 2018 @ 07:42:
Heel suf, maar waarom een VPS?
Waarom neem je niet "gewoon" WP hosting af bij een willekeurige partij?

VPS is leuk, maar als je echt alleen maar WP doet, is het zinvol te kijken of je dat hele gedoe er onder niet beter uit kunt besteden aan een partij wiens dagelijks werk het is.
Omdat je minder betaalt voor een simpele VPS dan voor speciale WordPress hosting. Die VPS deel je met 1000 anderen bij ‘gewone’ hosting, dus ja, zeg het maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:40:
[...]

We hebben het over een website met gemiddeld 500 bezoekers per dag, en je komt met 16 GB RAM aanzetten? :D Ik ben het met sig69 eens: kijk eerst waar het probleem zit voordat je naar een oplossing zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
_JGC_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:50:
TransIP is prima, maar pak dan wel minstens een X4. De 1 core en 1GB van een X1 geeft je dezelfde situatie als waar je nu in verkeert.
Dunno, de VPS'en van transip zijn echt ontzettend snel. Zeker als je van een machine met harddisk-storage af komt zal het waarschijnlijk al een flinke upgrade zijn.

Afhankelijk van de load kan TS waarschijnlijk ook wel met een webhostingpakket af. Maar dan zou ik (zeker) niet naar prijsvechters zoeken, maar een fatsoenlijke naam nemen, liefst eentje die je ook resources kan garanderen. Antagonist ben ik zelf heel blij mee.
Voordeel is wel dat je je dan niet meer druk hoeft te maken over "de bottleneck", dat is een kwestie voor de hostingprovider dan. Nadeel is dat als de performance toch tegenvalt, je verder weinig opties meer hebt, behalve de boel nóg een keer migreren.

[ Voor 15% gewijzigd door mcDavid op 19-12-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Beunhaas91 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:05:
[...]
Omdat je minder betaalt voor een simpele VPS dan voor speciale WordPress hosting. Die VPS deel je met 1000 anderen bij ‘gewone’ hosting, dus ja, zeg het maar.
Die resources van die VPS deel je achter de schermen ook met -tig anderen. Ik zie het probleem van het delen van resources niet zo. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
mcDavid schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:16:
[...]

Dunno, de VPS'en van transip zijn echt ontzettend snel. Zeker als je van een machine met harddisk-storage af komt zal het waarschijnlijk al een flinke upgrade zijn.
Voor deze website past alles vermoedelijk in het geheugen, en dan heb hebben ssd's geen enkele invloed op de snelheid van de website (zolang je settings als innodb_flush_log_at_trx_commit in het achterhoofd houdt).
Pagina: 1