Optical audio uitgang apple tv > 3.5mm mini jack. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1151827

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een wat bij elkaar geraapt zooitje van apparatuur dat ik zo goed mogelijk aan elkaar probeer te koppelen. Maar door een scheiding geen geld om veel te investeren.
Ik heb een iPad en een Apple tv met een uitgang die optical audio heet.
De Apple tv is nu gekoppeld aan een los scherm: een Iiyama PROLITE XB2380HS
Daar kijk ik af en toe een filmpje op via m’n iPad
Nu is het geluid via dat scherm niet fijn en ik wil dat - als het even kan - graag ietsje verbeteren.
En ik heb een los, klein speakertje met een 3.5 mini jack aansluiting, een Qtrek M-Tube Bluetooth Stereo Speaker om precies te zijn. Oud dingetje, maar met een 3.5 mm audio ingang. En iets beter geluid dan uit het scherm komt.
Op het scherm zit een audio-aansluiting waarin ook zo'n 3.5 kabel past, maar dat is blijkbaar alleen bestemd om naar een geluidskaart te gaan op je PC.

Is er een kabel voor minder dan 10 euro waarmee ik de optical audio op de Apple tv aan de 3.5 mm audio ingang van dat speakertje kan koppelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-05 23:15
Bij Ali voor 4 euro:

Digitaal Naar Analoog Audio Converter Digitale Optische Coaxiale RCA Toslink Signaal naar Analoog Audio Converter Home Theater Voor DVD TV
https://s.click.aliexpress.com/e/bkEXSigC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je!
Hmmm.... had ik dat toch goed gevonden via Google. Maar wist het niet zeker. En ik hoopte dat er iets zou zijn zonder kastje :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, ik krijg het niet werkend. Alles aan elkaar koppelen lukt prima.
Maar behalve is sommige samenstellingen een zoemend geluid, lukt het me niet om geluid te krijgen uit een boxje op koptelefoon.
Kan dat komen omdat ik geen coaxiaal signaal gebruik? Maar dat zou met de HDMI van het scherm naar de Apple tv toch niet hoeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27
Je hebt op de Apple tv wel ingesteld dat hij het geluid via de optical verstuurd en niet via HDMI?
(Geen idee of dat automatisch gaat overigens)

(Overigens heb ik je bericht 5 keer gelezen en ik denk te weten wat er staat, maar misschien is het handig als je dat even opnieuw neerzet, want ik kan er weinig van maken.)

[ Voor 37% gewijzigd door Ora et Labora op 21-12-2018 15:31 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 17:27

Mikayu

.srt

Probeer je 5.1 (of meer) materiaal af te spelen? Deze kastjes slikken dat niet. Je moet stereo PCM uitsturen
Pagina: 1