Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-Traxx
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12-2018
Hoi

Een aantal jaar geleden heb ik mij een MSI GP72 2QE Leopard Pro aangeschaft, deze werd voorzien van een Toshiba THNSNJ128G8NU SATA M.2 SSD schijf van 128gb.

Waar ik me al bewust bij was dat deze te klein ging zijn op termijn heb ik uiteindelijk toch beslist deze te gaan upgraden en daardoor ben ik ook over gegaan naar de aankoop van een Samsung 860 EVO SATA M.2 van 500gb.

Nu heb ik wel ervaring met de binnenkant van een laptop, vermits ik de SATA SSD in mijn oudere laptop ook al heb vervangen, al was ik nu verbaast dat een M.2 SSD wel enorm klein is geworden.

Mijn vraag was nu vooral, hoe zet je nu het makkelijkste al je data over van de ene SATA M.2 SSD naar de andere ?

Voor de SATA SSD had ik een conversion kit van Sandisk, maar helaas is dit niet hetzelfde klaarblijkelijk.

Het lijkt me ook wat voorbarig dat het maar gewoon plug & play is en klaar.

Kan iemand me hier verder mee helpen ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:55

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Makkelijkste kun je dit doen met een M.2 SATA naar USB behuizing; https://www.startech.com/...sd-behuizing~SM2NGFFMBU33 zoiets b.v..
Kun je daarna je oude 128GB SSD in doen als snelle externe opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
En op de supportsite van Samsung staat een tool waarmee je na aanschaf van een M2 naar USB-behuizing rechtstreeks "smart" kunt clonen van de ene SSD naar de andere. Die tool is gratis als een Samsung SSD wordt gedetecteerd.