Pc gaat niet aan na "Behuizing Switch"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-10-2024
Hallo allemaal, bedankt alvast.
Het gaat om het volgende systeem.
Een oude vierkante slechte Lian Li mini case,
Cpu: i7 2600k
Gpu: Amd Radeon RX470 4GB
Voeding: 500w
Opslag hdd 500gb separate
Ssd Samsung 128gb

Het moederbord is een Intel Destkop DH67BL

Ik wilde van behuizing veranderen en koos voor de Coolermaster TD500. Ik had er Super veel zin in en ben heel voorzichtig alles gaan overzetten naar de nieuwe behuizing. Zaterdag ochtend, alles in elkaar druk op de startknop en ..... dood. Ik dacht dat het aan de power knop lag dus probeerde een andere want de LED op het moederbord ging aan. Ik weet zeker dat alles correct is aangesloten maar had hem toch weer uit elkaar geschroefd en begon opnieuw. En nog eens niks. Ik heb al de schroevendraaier truc geprobeerd en de ram 1 voor 1 erin maar ben ten einde raad.
Als iemand kan helpen graag.
(Op de behuizing zit usb 3.0 en ik heb geen usb 3.0 aansluiting op mijn moederbord dus ik sluit die niet aan..)

Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:48

TommieW

Numa numa.

Je hebt wel alle nodige stand-offs geïnstalleerd en degene die je niet nodig hebt (indien van toepassing) eruit gehaald?

Daarnaast kan je even alles eruit halen, op een stuk karton leggen en kijken of het dan nog steeds niet werkt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
Heb alle stand offs juist gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
TommieW schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 18:06:
Je hebt wel alle nodige stand-offs geïnstalleerd en degene die je niet nodig hebt (indien van toepassing) eruit gehaald?

Daarnaast kan je even alles eruit halen, op een stuk karton leggen en kijken of het dan nog steeds niet werkt.
Nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:52
Maak eens was foto's van je build en dan voornamelijk waar alle kabels op het moederbord zijn aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Alles uit de kast aansluiten met minimale componenten. Dus alleen mobo, cpu en ram. Als het systeem nu wel een post geeft, dan maakt het moederbord ergens kortsluiting.

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
DutchTaz schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:43:
Maak eens was foto's van je build en dan voornamelijk waar alle kabels op het moederbord zijn aangesloten.
Oké,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Om uit te sluiten dat alles inderdaad goed is aangesloten, volgende stap zou dan inderdaad alles uit de kast halen zijn om zo kortsluiting uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
Heb foto's gestuurd dat zijn die linkjes
DutchTaz schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:55:
[...]

Om uit te sluiten dat alles inderdaad goed is aangesloten, volgende stap zou dan inderdaad alles uit de kast halen zijn om zo kortsluiting uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Netjes, is je power button aangesloten? Kan ik net niet zien op de foto's, zie alleen de power led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
Ja, heb nu alles op mijn muismat gelegd
En hij gaat aan met 1 ram CPU. Alleen toen ik hem de eerste keer aanzette vergat ik de cpu fan aan te sluiten. Ik hoop niet dat ik mijn CPU heb gesloopt maar nu mort ik uitzoeken wat kortsluiting maakt.
DutchTaz schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:33:
Netjes, is je power button aangesloten? Kan ik net niet zien op de foto's, zie alleen de power led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Jonathan Mulder schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:37:
Ja, heb nu alles op mijn muismat gelegd
En hij gaat aan met 1 ram CPU. Alleen toen ik hem de eerste keer aanzette vergat ik de cpu fan aan te sluiten. Ik hoop niet dat ik mijn CPU heb gesloopt maar nu mort ik uitzoeken wat kortsluiting maakt.

[...]
Computer kan best even zonder CPU FAN.
Met 1 RAM module werkt de PC wel maar met 2 niet zou natuurlijk kunnen. Kijk eens of er stof in je geheugen banken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
Met beide ramstickjes erin werkt hij, alleen als ik de videokaart aansluit en voeding geeft kapt hij ermee, ligt dat aan de voeding of zal ik een ander kabeltje erop zetten?
DutchTaz schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:42:
[...]

Computer kan best even zonder CPU FAN.
Met 1 RAM module werkt de PC wel maar met 2 niet zou natuurlijk kunnen. Kijk eens of er stof in je geheugen banken zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Kan inderdaad zo zijn dat je geen PCI-e voedingskabel op je videokaart hebt zitten en zo sluiting maakt.
Kijk eens of je de juiste kabel aangesloten hebt en als het de juiste kabel is dat deze er goed inzit. Loopt je voedingskabel rechstreeks vanaf je voeding of is het een verloop kabel van een Molex stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan Mulder
Ik ben nog vrij nieuw in de pc wereld maar ik denk dat je dit bedoeld: op mijn voeding komen kabels uit en er zitten aansluitingen de kabels die eruit komen zijn de 24 pin de 4 pin naast de cpu en een 8 pin bedoeld voor de videokaart. Ik heb echter een 6pin aansluiting op mijn videokaart Dus ik heb een eigen kabel van 8pin op de ene kant aangesloten op de voeding en de 6 pin op de video kaart.
DutchTaz schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:53:
Kan inderdaad zo zijn dat je geen PCI-e voedingskabel op je videokaart hebt zitten en zo sluiting maakt.
Kijk eens of je de juiste kabel aangesloten hebt en als het de juiste kabel is dat deze er goed inzit. Loopt je voedingskabel rechstreeks vanaf je voeding of is het een verloop kabel van een Molex stekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Jonathan, dat bedoel ik inderdaad :)
De eigen kabel is wel een kabel die bij de voeding van je PC hoort?
Gebruikte je deze kabel ook al in je vorige kast? Je hebt toch alleen je kast vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 23:36
Welk merk en type voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTaz
Aan de gang gekregen?