Via de universiteit maakte ik gebruik van een Office 365 ProPlus licentie, maar inmiddels ben ik geen student meer en heb ik een paar maanden geleden een Office 365 Home licentie aangeschaft (voor 5 apparaten dus).
De 365 Home licentie is netjes gekoppeld aan mijn eigen Microsoft account (xxx@outlook).
als ik inlog bij office.com zie ik ook onze 4 apparaten daar staan. Echter de PC waar eerst het Office 365 Proplus op stond geeft de melding in de office apps:
Kijk ik in de "Mijn Office" app, dan zie ik daar ook maar 1 account staan...
Wat heb ik al geprobeerd:
- Microsoft account van de PC afgehaald en overgestapt naar een lokaal account (hielp niet)
- Office verwijderd en opnieuw gedownload van office.com (ingelogd met eigen Microsoft account) en opnieuw geinstalleerd.
Als ik bijvoorbeeld in Word naar
--> Bestand --> Account ga
Zie ik onder "Gebruikersgegevens" het juiste Microsoft/outlook account staan
Echter staat er rechts naast:
Product met abonnement Microsoft Office 365 ProPlus
<apps>
&
Product met abonnement Microsoft Office 365
mijnoutlookadres@outlook.com
<apps>
Weet iemand hoe ik de ProPlus eruit kan krijgen, want dat lijkt mij de oorzaak van het probleem?
De 365 Home licentie is netjes gekoppeld aan mijn eigen Microsoft account (xxx@outlook).
als ik inlog bij office.com zie ik ook onze 4 apparaten daar staan. Echter de PC waar eerst het Office 365 Proplus op stond geeft de melding in de office apps:
Daarachter staat een knopje aanmelden, daar log ik dan opnieuw in met mijn Microsoft account, maar de melding staat er er na opnieuw opstarten van de app weer.BERICHT OVER PRODUCT Er is een probleem opgetreden bij het controleren van de licentiestatus van dit apparaat. Meld u aan met het Office 365-account waarmee dit apparaat is geactiveerd.
Kijk ik in de "Mijn Office" app, dan zie ik daar ook maar 1 account staan...
Wat heb ik al geprobeerd:
- Microsoft account van de PC afgehaald en overgestapt naar een lokaal account (hielp niet)
- Office verwijderd en opnieuw gedownload van office.com (ingelogd met eigen Microsoft account) en opnieuw geinstalleerd.
Als ik bijvoorbeeld in Word naar
--> Bestand --> Account ga
Zie ik onder "Gebruikersgegevens" het juiste Microsoft/outlook account staan
Echter staat er rechts naast:
Product met abonnement Microsoft Office 365 ProPlus

<apps>
&
Product met abonnement Microsoft Office 365
mijnoutlookadres@outlook.com
<apps>
Weet iemand hoe ik de ProPlus eruit kan krijgen, want dat lijkt mij de oorzaak van het probleem?