Toon posts:

Vraag over mijn NAD 3020v2 icm mijn tv LG OLED55C7V

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 93652661a
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-03-2019
goedendag,

ik heb nu sinds ongeveer een maand of 2 een LG oled televisie waarop een NAD 3020v2 versterker zit aangesloten. Nu probeer ik in al die tijd de afstandsbediening van mij tv zo te programmeren dat ik de afstandsbediening van de versterker niet meer nodig heb.

Volgens de gebruiksaanwijzing die bij de NAD 3020v2 was meegeleverd zou dit goed mogelijk moeten zijn (zie onderstaande afbeelding)

Maar wat ik ook probeer het lukt mij niet om het het in te stellen.

Ook de tv heeft een handleiding om de versterker te koppelen met de afstandsbediening van de tv, als ik daar de stappen volg moet ik de fabrikant van mijn versterker kiezen in een overzicht maar daar staat ie precies niet tussen! zie foto.

Misschien heb ik er te weinig verstand van en zie ik iets over het hoofd, de versterker is met een optische kabel aangesloten aan mijn tv.

hopelijk hebben jullie een idee hoe ik het zo kan instellen dat ik de 2e afstandsbediening niet meer nodig heb.
Alvast bedankt!

Alle reacties

• 93652661a
Iemand een idee?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je wilt dus met je LG TV afstandsbediening het volume van de NAD3020 bedienen. Dan gaan beide manieren niet werken.

De 1e manier leert 4 knoppen van je NAD afstandsbedeining om functies van je TV te bedienen.
Die 2e manier werkt niet. Dat is alleen om hdmi gekoppelde apparaten te linken.

Je hebt denk ik twee opties:
1. Simpele universele (logitech) ab kopen en die beide apparaten laten bedienen
2. Uitzoeken of de LG het volume van het signaal op de optische uitgang kan varieren

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• 93652661a
JvS schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:54:
Je wilt dus met je LG TV afstandsbediening het volume van de NAD3020 bedienen. Dan gaan beide manieren niet werken.

De 1e manier leert 4 knoppen van je NAD afstandsbedeining om functies van je TV te bedienen.
Die 2e manier werkt niet. Dat is alleen om hdmi gekoppelde apparaten te linken.

Je hebt denk ik twee opties:
1. Simpele universele (logitech) ab kopen en die beide apparaten laten bedienen
2. Uitzoeken of de LG het volume van het signaal op de optische uitgang kan varieren
Oke ik twijfelde omdat bij de 1e manier wordt steeds gesproken over het programmeren van de TV remote, niet de NAD remote.
Bij de 2e manier had ik eerst optisch aangegeven, geen hdmi (zie linksboven in de foto). Als het niet mogelijk is met optisch waarom is dat dan wel de volgende stap in het proces?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Geen idee. Is de handleiding daar niet duidelijk in?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ChristianDD
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-07-2022
Ik heb een NAD3020v2 i.c.m. een Sony XE9305. Van optie 2 weet ik niet of het gaat werken. Optie 1 heb ik zelf ook ingesteld voor mijn TV. Ik moet zeggen dat het niet vlekkeloos werkt, maar in principe kan ik met mijn TV remote het volume van mijn versterker aanpassen, muten en uitzetten. Je "leert" je versterker bij het instellen het IR signaal van je TV remote te herkennen voor een aantal functies, zoals het volume, dus je moet wel degelijk je TV remote gebruiken! Ik merk wel dat ik vaak wat langer de afstandsbediening ingedrukt moet houden dan je misschien gewend bent voor de TV zelf, maar dat zou kunnen omdat ik wellicht niet optimaal voor de versterker zit.

Ik heb "gewoon" de handleiding gevolgd en het lijkt de stappen te doorlopen zoals aangegeven in de handleiding. Kan je aangeven wat er niet lukt? Is het de hele setup? Of werkt het niet nadat je alles zou moeten hebben ingesteld?

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 22:45
Het werkt inderdaad zoals ChristianDD hierboven beschrijft.

De NAD D3020 heeft IR learning. Dit betekent dat hij in principe elk infraroodcommando kan leren. Je moet er dus voor zorgen dat jouw LG Magic Remote infrarood signalen gaat uitzenden.

Dat doe je door jouw LG TV te laten denken dat hij te maken heeft met bijvoorbeeld een Denon soundbar. Dat doe je in het menu waar je eerder een foto van plaatste. Volg nu gewoon de stappen om dit proces in je LG TV af te ronden.

Vervolgens zet je de D3020 in IR Learning mode. Dat doe je door de handleiding te volgen die je in je openingspost plaatste. Gebruik de LG afstandbediening om Volume +, Volume -, Mute en Power On te bedienen.

Zo moet het lukken!

• 93652661a
Mannen het is gelukt! Hartelijk dank voor het meedenken, zonder jullie was het mij niet gelukt!

Het antwoord is dus een combi van de twee methodes.
Ik had eerst mijn TV laten denken dat mijn NAD een Denon soundbar is zoals Cristiaans voorstelde, vervolgens de stappen van IR Learning uitgevoerd maar ik kwam meteen al niet verder bij de eerste stap. Toen ik vervolgens voor een Klipsch Soundbar koos wist ik wel alle stappen te doorlopen! (LG noemt in bovenstaande foto Klipsch overigens Kilpsch, wat op een slordig typfoutje lijkt maar dat terzijde)

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee