Ik gebruik mijn prive auto 50 km per dag voor mijn werk.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.473 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1151711

Topicstarter
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alvast vooruitlopend; je baas mag hier maximaal 19 cent belastingvrij voor vergoeden. Of, in overleg met je baas, een hogere vergoeding vragen; de eerste 19 cent is belastingvrij, elke cent extra telt als "gewoon loon".

Zolang het een prive-auto is, ben je zelf verantwoordelijk voor alle onderhoud en bijkomende kosten. Hou er wel rekening mee dat woon-werk best gelimiteerd is; zowel werknemer als werkgever moeten belastingtechnisch "bewijzen" dat de genomen route de enige juiste / snelste is om eventuele misverstanden te voorkomen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat mag ik dan bij de belastingen aftrekken? Omdat deze vergoedingen cummulatief worden meegeteld bij mijn totale loon over het bepaald jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 1151711 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:39:
Wat mag ik dan bij de belastingen aftrekken? Omdat deze vergoedingen cummulatief worden meegeteld bij mijn totale loon over het bepaald jaar
Niks?

Je hele startpost is leeg dus als jij nu 19 cent de kilometer krijgt, is dat niet aftrekbaar, op geen enkel moment.

Pas je startpost even aan en zet er (desnoods fictieve) bedragen in welke netto of bruto aan jou worden betaald ter compensatie van het gebruik van je eigen auto.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Startpost??
Ik ben echt een leek hierin.
Wat is een startpost?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
Anoniem: 1151711 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:47:
Startpost??
Ik ben echt een leek hierin.
Wat is een startpost?
Het enige dat er nu staat is "Ik gebruik mijn prive auto 50 km per dag voor mijn werk."

Wat wil je nou behalve die aankondiging? Een lollie? Of heb je ook een vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een topic op Tweakers bestaat in eerste instantie uit 2 zaken:
* Een duidelijke titel voor je vraag, probleem of discussie
* Een complete eerste bericht waarin je je vraag stelt, probleem verduidelijkt of de discussie start.

Wat je nu gedaan hebt is je vraag in de titel van dit onderwerp zetten. Dat is op Tweakers niet genoeg.

Om dit aan te passen kun je op het bovenste bericht van dit topic klikken op "Wijzigen", je kunt dan je eerste bericht aanpassen met een verhaal wat je vraag uitlegt.

Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik snap het probleem niet? Of de vraag? Ik gebruik mijn privé auto 80km op een gemiddelde werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Anoniem: 1151711 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 16:39:
Voor eigen vervoer geldt:

* In de inkomstenbelasting is er geen aftrekpost.
* In de loonbelasting is er wel ruimte voor een onbelaste vergoeding van maximaal 19 cent per kilometer.

Voor de werknemer betekent dat: je kunt van je werkgever een onbelaste reiskostenvergoeding krijgen. Krijg je die niet, dan betekent dat niet dat je ergens anders recht op hebt (zoals een belastingaftrek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Anoniem: 1151711 , begin eerst hier eens: Het algemeen beleid #quickstart
Daarna kan je opnieuw een topic starten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.