[WinXP RC1]Inloggen zonder domein

Pagina: 1
Acties:

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Mijn computer is standaard aangemeld in het domein bij mij thuis, maar nu wil ik mijn compu ergens anders mee naartoe nemen waar dus geen domein is, hoe kan ik nu toch inloggen in mijn eigen profiel?
Ik krijg namelijk de foutmelding dat ik niet in kan loggen omdat het domein niet beschikbaar is...

Onder NT4 kreeg je nog de "fout" dat de computer gecachde informatie gebruikt, daarna kon je gewoon inloggen. Bij XP gaat dit dus blijkbaar niet meer :(

Iemand?

Byteripper.

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
je user profile kopieren en aangeven wie hem mag gebruiken en als je hem zet om USER kan iedereen hem gebruiken dus geen problemo

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Kan je niet op je lokale machine aanloggen? In Win2K kun je in het inlogscherm onder de knop optons>> selecteren welk domein je wil.
Ik heb XP niet draaien, dus misschien is mijn info niet relevant.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 14:03 schreef Arjan_A het volgende:
Kan je niet op je lokale machine aanloggen? In Win2K kun je in het inlogscherm onder de knop optons>> selecteren welk domein je wil.
Ik heb XP niet draaien, dus misschien is mijn info niet relevant.
Gewoon de PC-Naam ingeven idd. moet volgends mij onder XP ook nog wel werken. Ik zou niet weten waarom M$ dat eruitgehaald zou hebben :?

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 14:38 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Gewoon de PC-Naam ingeven idd. moet volgends mij onder XP ook nog wel werken. Ik zou niet weten waarom M$ dat eruitgehaald zou hebben :?
PC naam kiezen onder Options bij het inloggen gaat ook wel, alleen gebruik ik geen lokale account (op mijn puter), maar een domeinaccount... Dus als ik lokaal inlog kan ik niet bij mijn programma's/instellingen. (NB heb _geen_ roaming profile oid)

Byteripper.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zondag 22 juli 2001 16:49 schreef Byteripper het volgende:
PC naam kiezen onder Options bij het inloggen gaat ook wel, alleen gebruik ik geen lokale account (op mijn puter), maar een domeinaccount... Dus als ik lokaal inlog kan ik niet bij mijn programma's/instellingen. (NB heb _geen_ roaming profile oid)

Byteripper.
Als je geen roaming profile hebt dan is het helemaal makkelijk want dan worden de instellingen van de profiel lokaal op de machine opgeslagen.

Waarom test je het trouwens niet gewoon ff? Trek de netwerkstekker eruit en meld je aan op de lokale machine :)

• Byteripper

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 17:11 schreef Negotiator het volgende:

[..]
Waarom test je het trouwens niet gewoon ff? Trek de netwerkstekker eruit en meld je aan op de lokale machine :)
Dan krijg ik dus dat mijn user account niet bestaat... Onder user accounts staat nu het volgende:

LOCAL\Administrator
BOHONET\Joris Bruring

...

Ik moet dus die van Bohonet (het domein) kunnen inloggen zonder domein... Ik heb al zitten neuzen in de Security Policies, en daar staat enabled dat windows in kan loggen zonder domein en dat er dan gecahde instellingen worden gebruikt, maar toch lukt het me niet :?

Byteripper.
Pagina: 1