Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-08 21:12
Beste forumgangers,

Bij deze ben ik sinds kort in het bezit van een Gigabyte RTX 2070 Windforce maar om 1 of andere reden staan mijn kloksnelheden veel te laag.

Current GPU Clock: 300MHz
Minimum GPU Clock: 300MHz
Maximum GPU Clock: 1410MHz

Current GPU Memory Clock: 405MHz
Minimum GPU Memory Clock: 405MHz
Maximum GPU Memory Clock: 7001MHz

Current GPU Video Clock: 540MHz
Minimum GPU Video Clock: 540MHz
Maximum GPU Memory Clock: 1305MHz

De gpu liep vast bij het gebruik van Aorus Engine bij de OC Scanner en mij had me al aangeraden om alles terug op stock te zetten, Nvidia drivers uninstallen met DDU en opnieuw installeren en vervolgens de MSI Afterburner Beta te installeren en de OC scanner te laten lopen.

Dit alles heb ik reeds uitgevoerd maar nog steeds staan mijn kloksnelheden in HWiInfo64 te laag.

Een oplossing zou zeer welkom zijn.

Greetz Tylio

Beste antwoord (via Cyaankali op 10-12-2018 19:22)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De clocks die je instelt zijn sowieso lager dan je werkelijk haalt. Je ingestelde clocks zijn een indicatie voor de boostclock, die daarna z'n eigen gang gaat binnen de verschillende limieten van de kaart (powerlimit, temp limit, bus limit enz enz).

Het beste lees/log je met Gpu-Z alles uit, dat geeft je een prima beeld over de verschillende limieten, clocks en temperatuur.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Open deur maar een losse videokaart doet inderdaad niet zoveel ;)

Gewoon out of the box denkend; zit alles wel goed aangesloten? Alles powerkabels op alle compontenen (waarschijnlijk minstens 2 op je moederbord en 1 of 2 op je GPU)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
Hoi MAX3400,

Alles is correct aangesloten. Bij MSI Afterburner BETA zie ik nu wel de stocksnelheden staan. Als ik 1 van de extra profielen activeer zou de kaart in boost modus moeten gaan.

Laat ons hopen dat dit het geval is los van het feit dat mijn core clock/memory clock verkeerd word uitgelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
Bij deze is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat was de oplossing?

GoT is geen helpdesk met tickets oid, topics worden ook niet gesloten als een probleem opgelost is - ze blijven open zodat anderen er ook wat aan kunnen hebben. Maar dan moet je dus wel aangeven wat het was :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyaankali
Blijkbaar is het niet meer dan normaal dat je snelheden terugklokken in idle gebruik. Het enige wat ik raar blijf vinden is dat de snelheden niet correct weergegeven worden in MSI Afterburner in zowel idle als oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Cyaankali schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:29:
Blijkbaar is het niet meer dan normaal dat je snelheden terugklokken in idle gebruik. Het enige wat ik raar blijf vinden is dat de snelheden niet correct weergegeven worden in MSI Afterburner in zowel idle als oc.
Ook niet onder load?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De clocks die je instelt zijn sowieso lager dan je werkelijk haalt. Je ingestelde clocks zijn een indicatie voor de boostclock, die daarna z'n eigen gang gaat binnen de verschillende limieten van de kaart (powerlimit, temp limit, bus limit enz enz).

Het beste lees/log je met Gpu-Z alles uit, dat geeft je een prima beeld over de verschillende limieten, clocks en temperatuur.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyaankali
Dank je wel voor de tip millman.
Pagina: 1