simpele nas

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een nas voor voornamelijk opslag zoals films/fotos zodat zodat ze ook benaderbaar zijn op externe apparaten.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
zo weinig mogelijk zat te denken rond de 100 (mag eventueel 2ehands)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik had een raspberry pi als nas maar deze is overleden.

ik zit te denken aan bijvoorbeeld de ds119 of ds116 van synology.
of zou een western digital cloud al voldoende zijn

De belangrijkste verijsten zijn:
- altijd aan
- kan er vanaf chromebook/telefoon/shield/desktop/smarttv bij
- weinig stroomverbruik
- stil
- klein

Zelf heb ik nog 1 hdd van 2tb

Beste antwoord (via Ruudox op 08-12-2018 15:13)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dan zou ik de DS119j nemen. Een DS116 zal goedkoper zijn, zeker 2e hands, maar deze is al wat ouder en zal dus minder lang van nieuwe software voorzien worden dan de recente DS119j.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Hier al gekeken?
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic
[Synology] Vraag en antwoord - deel 3

Een DS119 zou kunnen, maar vergeet niet dat er maar 1 disk in zit. Disk defect, alles weg. Daarom adviseren we vaak een 2-bay variant, waarbij je de disks in raid-1 zet (mirror). Iets duurder, wel veiliger. Kijk eens naar de DS218j of DS218play.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 08-12-2018 14:57 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
ja klop inderdaad ik heb voldoende aan 1 schijf de belangrijkste zaken heb ik al een online back-up oplossing voor.

dus als de schijf kapot gaat is het geen groot probleem.

Het grote nadeel nu is gewoon dat ik konstant heen en weer moet lopen met een externe schijf.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Dan zou ik de DS119j nemen. Een DS116 zal goedkoper zijn, zeker 2e hands, maar deze is al wat ouder en zal dus minder lang van nieuwe software voorzien worden dan de recente DS119j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb een paar hiaten in je vraagstelling; meer omdat je een aantal dingen wel wil maar niet beschrijft "hoe" het werkt en dus is iets uitzoeken erg lastig.

Je SmartTV kan niet altijd "zomaar" verbinden met een NAS. En dan is er vaak ook nog een beperking links of rechts wat je wel/niet direct van een NAS kan afspelen & waarom. Dat kan inhouden dat je aan de gang moet met extra software om de vertaling tussen NAS en TV te maken; wat in een aantal gevallen weer een zwaardere belasting op de NAS legt.

Ook is het interessant om te weten hoeveel mensen tegelijk de NAS willen aanspreken; ik kan je wel ongeveer vertellen dat als 2 mensen tegelijk een bergje write-akties uitvoeren, dat het een stukje trager kan gaan. Nou zal dat voor een gemiddeld huishouden niet interessant zijn (neem ik aan) maar ik hoef echt met bepaalde situatues geen MPIO tegen mijn NAS te praten met Hyper-V want dan haal ik ineens nog maar 20MB/s doorvoer ipv de 120MB/s die ik heb bij "single operations".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
MAX3400 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:04:
Ik heb een paar hiaten in je vraagstelling; meer omdat je een aantal dingen wel wil maar niet beschrijft "hoe" het werkt en dus is iets uitzoeken erg lastig.

Je SmartTV kan niet altijd "zomaar" verbinden met een NAS. En dan is er vaak ook nog een beperking links of rechts wat je wel/niet direct van een NAS kan afspelen & waarom. Dat kan inhouden dat je aan de gang moet met extra software om de vertaling tussen NAS en TV te maken; wat in een aantal gevallen weer een zwaardere belasting op de NAS legt.

Ook is het interessant om te weten hoeveel mensen tegelijk de NAS willen aanspreken; ik kan je wel ongeveer vertellen dat als 2 mensen tegelijk een bergje write-akties uitvoeren, dat het een stukje trager kan gaan. Nou zal dat voor een gemiddeld huishouden niet interessant zijn (neem ik aan) maar ik hoef echt met bepaalde situatues geen MPIO tegen mijn NAS te praten met Hyper-V want dan haal ik ineens nog maar 20MB/s doorvoer ipv de 120MB/s die ik heb bij "single operations".
De smart tv (android tv) vraagt hooguit om wat foto's en mischien een keer een 1080p film

de shield is zelf krachtig genoeg om al zijn media af te spelen.

Er zal in 99% van de gevallen 1 gebruiker gelijktijdig gebruik van maken anders 2.

Het is echt voor simpele taken
Pagina: 1