Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke XPS 15 te kopen??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AFNJL511
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-11 21:08
Ola!

Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende helpen. Ik wil een nieuwe dell XPS kopen aangezien mijn oude dell XPS L702x 3D versie de fan maar blijft gieren. Werkt verder nog als een zonnetje.

Ik wil nu graag de 15 inch aangezien de laptop niet vaak mee hoeft en de grootte van het 15 inch scherm dus wel fijn is om te hebben. Qua programma's zullen er voornamelijk office werkzaamheden, browsen en af een toe een spelletje op worden gespeeld. Qua film en videobewerking zal dit ook na de vakanties mondjesmaat plaatsvinden.

In mijn ogen zijn er op dit moment 2 opties:
- Dell XPS 15 cnx97001 twv 1249 euro
- Dell XPS 15 cnx97009 twv 1699 euro

Nu zijn mijn vragen:
- heb ik de 16 gb ram nodig? Evt voor future proofing?
- Is de I7-8750H een must boven de I5-8300H?
- Als ik gamen nalaat op de PC en gewoon een PS4 koop, zou de cnx97001 nog een jaartje of 6 meekunnen?
- is er een ander alternatief voor een van bovenstaande laptops?

Alvast dank!
Bas

Alle reacties

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Film- en videobewerking hebben wel baat bij meer ram en een zwaardere processor. Maar met name die 6 jaar, als je dat echt wil redden zou ik nu voor de zwaardere config gaan, heb je langer lol van!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 14:18
AFNJL511 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:35:
Ola!

Hopelijk kunnen jullie mij met het volgende helpen. Ik wil een nieuwe dell XPS kopen aangezien mijn oude dell XPS L702x 3D versie de fan maar blijft gieren. Werkt verder nog als een zonnetje.

Ik wil nu graag de 15 inch aangezien de laptop niet vaak mee hoeft en de grootte van het 15 inch scherm dus wel fijn is om te hebben. Qua programma's zullen er voornamelijk office werkzaamheden, browsen en af een toe een spelletje op worden gespeeld. Qua film en videobewerking zal dit ook na de vakanties mondjesmaat plaatsvinden.

In mijn ogen zijn er op dit moment 2 opties:
- Dell XPS 15 cnx97001 twv 1249 euro
- Dell XPS 15 cnx97009 twv 1699 euro

Nu zijn mijn vragen:
- heb ik de 16 gb ram nodig? Evt voor future proofing?
- Is de I7-8750H een must boven de I5-8300H?
- Als ik gamen nalaat op de PC en gewoon een PS4 koop, zou de cnx97001 nog een jaartje of 6 meekunnen?
- is er een ander alternatief voor een van bovenstaande laptops?

Alvast dank!
Bas
I7 is zeker geen must, ik heb er wel voor gekozen maar voor gewoon gebruik niet nodig. 16GB heb ik ook genomen, als je op 1 beeldscherm werkt en niet veel tabs in browers open hebt staan kan je ook voor 8GB kiezen. 16GB is wellicht meer fututeproof maar voordeel van de Dell XPS 15 is dat je geheugen en ssd zelf kan upgraden. Ik heb de Dell XPS 15 gekocht met FHD scherm, wifi adapter wil ik nog wel vervangen maar verder erg blij mee! Alternatief is lenovo thinkpad en er zijn er nog een paar. Stevigheid van de XPS15 is top vind ik zelf. Of je pc 6 jaar mee kan is altijd relatief en afhankelijk van je gebruik, eisen en wensen :) Heb er zelf nog niet op gegamed maar schijnt prima te kunnen. Benchmark is wel ruk maar is bug in de bios.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-10 08:46
ik heb een dell xps 15 9530, als ik mij niet vergis, de eerste in de reeks met een 4k touchscreen. ik ben toen voor de 16 gig ram en i7 gegaan en moet je zeggen dat ik er nogaltijd geen spijt van heb: hij gaat als een trein, uiteraard afhankelijk van wat je ermee doet. dagelijkse taken, totaal geen problemen... nieuwe AAA games trekt hij uiteraard niet... de AAA games van 2014/15 doet die uiteraard nog goed.

Zeker gezien je er een jaar of ermee wilt doen, raad ik je net als de tweakers hierboven aan dat je voor de i7 en 16 gig ram gaat. en dat je af en toe erop wilt gamen, hangt uiteraard van af wat je wilt spelen enz.