NVME schijf in oudere M.2 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Ik wil meer SSD ruimte. Momenteel heb ik een 500gb sata schijf in een asrock z97 extreme 4 zitten. Deze heeft wel een M2 aansluiting, maar alleen voor sata en PCIe gen 2, 2x. Verder ben ik best nog tevreden met met I5-4690K en moederbord, en ik denk dat de volgende update nog wel 2 jaar uitblijft.

Wat is nu slim om te doen? Toch een NVME drive kopen en die in het langzamere M.2 slot sloppen, of een iets met een adapterkaartje?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Als je moederbord op de M2 aansluiting alleen SATA SSD's aankan, zou ik geen NVME kopen: dat gaat niet werken.
Mijn eigen Acer laptop heb ik ook uitgebreid met een M2 SATA SSD en dat loopt prima.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Haal gewoon een SATA-SSD en klaar; kost je per GB het minste als je toch een SSD wil kopen en op zich zijn de prijzen zo laag, dat je het verschil met NVME niet eens zal merken (prijs vs performance). Sowieso is er een continue discussie waarbij mensen graaaag (al dan niet onwetend) een NVME SSD willen maar zich niet inlezen en realiseren dat de absolute performance-winst bij dagelijks gebruik echt heel laag ligt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof