Kladblok functie voor nieuwe topics

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Opnieuw een feature request. :)

Is het mogelijk een soort van kladblok toe te voegen waar je een topic-in-wording kunt op slaan en eventueel kunt delen met mede topicstarters en mods, zodat je goed kunt samenwerken en een topic rustig op kunt bouwen voordat je het plaatst?

Nu moet je een topic plaatsen en staat het *patsboem* online, terwijl juist een achter de schermen voorbereiding met tussentijds de mogelijkheid om op te slaan (en bijvoorbeeld mede-topicstarters te laten bewerken) me heel handig lijkt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bij je profiel bij 'myreact' staat toch een notepad, of bedoel je dat niet?

Edit, Ohnee, dat gaat via het tabblad myreact niet via het profielpagina.

[ Voor 33% gewijzigd door Hippocampus op 08-12-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Hippocampus schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:15:
Bij je profiel bij 'myreact' staat toch een notepad, of bedoel je dat niet?

Edit, Ohnee, dat gaat via het tabblad myreact niet via het profielpagina.
Nee, ik bedoel écht een soort van tussentijdse save voor nieuwe topics. :)

(Directe aanleiding is dat ik aan het nadenken ben over 2 of 3 topics, waarvan het bij alle 3 handig zou zijn het topic te delen en te kunnen saven voordat het geplubliceerd word.)

Ik zoek dus echt iets zoals bij WordPress of Bolt.cm dat je een topic in een gedeeld kladblok kunt maken voordat je op "publish" klikt en het topic online staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Is dit al niet mogelijk in samenwerking met een moderator van het betreffende fora?

Dat het topic eerst alleen zichtbaar is voor de topicstarter, mede auteurs en de moderators en als het af is voor iedereen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 11:46

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Nee, dat is alleen mogelijk voor crew omdat wij het kunnen plaatsen in onze eigen afgeschermde delen waarna wij het topic op eigen initiatief kunnen verplaatsen, er is echter geen plek die wij tijdelijk kunnen creëren voor normale gebruikers.

Ik vind het wel een goed idee, had dit zelf ook wel eens nodig voordat ik crew werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 08-12-2018 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goed idee, lijk mij wel dat er dan een maximale opslagtijd moet zijn, anders heeft Tweakers.net straks een DB die voor de helft gevuld is met kladjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kan me er ook wel in vinden: Een soort "draft"-status die je kunt kiezen ipv direct te posten. Vooral voor de grotere topics kan dit handig zijn. Helemaal handig zou het zijn, als je in de draft-status al meerdere topic-starters kunt toevoegen die ook kunnen meeschrijven aan de OP. Enige kanttekening is wel dat er geen verwarring moet kunnen ontstaan bij gebruikers en/of die "draft"-status per ongeluk kiezen ipv te posten. En inderdaad een timer op de draft zodat die X dagen (één week?) zonder activiteit z'n draft-status verliest en verwijdert wordt. O, en moderators van het forum zou misschien de topics 'in draft' moeten kunnen inzien zodat er eventueel overleg tussen de TS en mods kan plaatsvinden over de inhoud van de OP.

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 08-12-2018 15:46 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit lijkt mij echt een super handige feature!

Eventueel nog te combineren met een timer waarna die automatisch geen draft meer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Vorkie schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:39:
Goed idee, lijk mij wel dat er dan een maximale opslagtijd moet zijn, anders heeft Tweakers.net straks een DB die voor de helft gevuld is met kladjes :+
Och. Tekst neemt niet zo veel ruimte in. Maar ik zou er inderdaad geen moeite mee hebben als opzetjes bijvoorbeeld maximaal een paar maanden of een jaar bewaard worden. Of zoveel weken na de laatste bewerking automatisch worden verwijderd. (En bijvoorbeeld bij plaatsing, eenmaal geplaatst is het klaar natuurlijk met kladblokken.)
Ircghost schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:31:
Nee, dat is alleen mogelijk voor crew omdat wij het kunnen plaatsen in onze eigen afgeschermde delen waarna wij het topic op eigen initiatief kunnen verplaatsen, er is echter geen plek die wij tijdelijk kunnen creëren voor normale gebruikers.

Ik vind het wel een goed idee, had dit zelf ook wel eens nodig voordat ik crew werd.
:)

Veel topics type je vrij makkelijk uit de losse pols maar lang niet altijd een goede TS voor een lastig topic, of waarbij je met meerdere mensen aan de TS wilt werken hebben denk ik erg baat bij zo'n functie.

Ik mis het iig echt nu, nu ik aan het nadenken ben over / bezig ben met grofweg 3 topics.
naitsoezn schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:43:
Kan me er ook wel in vinden: Een soort "draft"-status die je kunt kiezen ipv direct te posten. Vooral voor de grotere topics kan dit handig zijn. Helemaal handig zou het zijn, als je in de draft-status al meerdere topic-starters kunt toevoegen die ook kunnen meeschrijven aan de OP. Enige kanttekening is wel dat er geen verwarring moet kunnen ontstaan bij gebruikers en/of die "draft"-status per ongeluk kiezen ipv te posten.
Dat is dus inderdaad wat ik bedoel. Een draft-status, waarbij je de draft al wel meteen kunt delen met meerdere topicstarters én met crew/mods.

Die verwarring is inderdaad een puntje van aandacht maar dat is vast op te lossen met een goed gemikte waarschuwing.

Ik twijfel even of ik draft als default zou willen zien of niet. Misschien wel, maar dan met een dikke vette warning dat het draft is en nog niet gepubliceerd. Beweegt mensen misschien ook wat meer om nog beter na te denken over een TS. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:47

Fiber

Beaches are for storming.

Goed idee.

En wellicht voor de tussentijd, niet helemaal hetzelfde, maar volgens mij heb ik wel eens (case modding-) topics in wording zien staan in 'Schop een Modje'. Daar kan dan niet op gereageerd worden tot hij is verhuisd naar het Case Modding forum...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:02

InFamous

excommunicado

Een soort gelijke functie is er al op de FP, bij een nieuwe V&A advertentie of een product review heb je al de mogelijkheid tot het opslaan van een preview, waardoor je op een later tijdstip verder kan gaan.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
InFamous schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:51:
Een soort gelijke functie is er al op de FP, bij een nieuwe V&A advertentie of een product review heb je al de mogelijkheid tot het opslaan van een preview, waardoor je op een later tijdstip verder kan gaan.
Hmm, je hebt gelijk.

Zou dat kunnen betekenen dat het implementeren van zo'n feature misschien relatief eenvoudig is?
(Ik heb echt geen idee, ik ben geen programmeur, laat staan dat ik kennis heb van de Tweakers code. Enige haalbaarheid heb ik niet over na gedacht bij deze feature request, enkel dat ik het echt mis en me kan voorstellen dat anderen zo'n feature ook missen.)

Overigens, blij de positieve reacties te zien. Toch een stuk fijner een feature request in te dienen waar mensen blij van worden dan waarvan meteen iedereen roept "meh, nutteloos". :)

Pagina: 1