OCZ Vertex 2 240GB Windows installatie lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lander0606
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 26-12-2020
Mijn vraag:

Ik probeer al lang Windows 7/10 op mijn Lenovo laptop te installeren. Maar bij de installatie heb ik al vele foutmeldingen gezien waarvan nog 1 onopgelost blijft:
"Kan Windows niet installeren op deze schijf. De hardware van deze pc ...", vrij bekent op dit forum las ik. Ik heb echter alles geprobeerd maar niets werkt (qua Diskpart). Op een andere pc schijnt de installatie wel te werken, alleen op het einde kreeg ik een foutmelding van de boot. Ligt dit dus aan de SSD en wat kan ik nog meer doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Acronis Boot USB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diskpart cleaning

Alle reacties

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
Vertex 2 en andere OCZ SSD's staan bekend dat ze zeer onbetrouwbaar zijn !
Ik adviseer een andere ssd te gebruiken !

• Lander0606
Ubuntu 18.10 heeft anders wel goed gewerkt/geïnstalleerd?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij probeer je een bestaande Windows 7 installatie te klonen d.m.v. Acronis Boot USB i.p.v. een nieuwe schone installatie uit te voeren ? Aangezien de foutmeldingen en ook de boot foutmelding op de nieuwe PC kan het best een corrupte installatie te zijn die je telkens wilt uitvoeren.

Probeer eens bijvoorbeeld of je een schone Windows 10 kan installeren met de Media Creation Tool van Microsoft zelf om drivers issues, compatibiliteit en eventuele corruptie uit te sluiten ?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-12 21:19
Als je uitlegt wat voor opslagmogelijkheid in jouw Lenovo zit, krijg je wellicht wat meer reacties.
We weten bv, niet of er een normale SSD in zit, of alleen zo'n klein ding van bv. 24 GB.

• Lander0606
Renault schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:54:
Als je uitlegt wat voor opslagmogelijkheid in jouw Lenovo zit, krijg je wellicht wat meer reacties.
We weten bv, niet of er een normale SSD in zit, of alleen zo'n klein ding van bv. 24 GB.
Een SSD van OCZ (240GB) dat is alles.
Breezers schreef op zondag 9 december 2018 @ 09:23:
Volgens mij probeer je een bestaande Windows 7 installatie te klonen d.m.v. Acronis Boot USB i.p.v. een nieuwe schone installatie uit te voeren ? Aangezien de foutmeldingen en ook de boot foutmelding op de nieuwe PC kan het best een corrupte installatie te zijn die je telkens wilt uitvoeren.

Probeer eens bijvoorbeeld of je een schone Windows 10 kan installeren met de Media Creation Tool van Microsoft zelf om drivers issues, compatibiliteit en eventuele corruptie uit te sluiten ?

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Nee. Ik heb al 2x de media creation tool gebruikt en niets werkte. Ik had nog een installatie DVD van Windows 7 (Microsoft zelf) liggen en ik dacht dat eens te proberen. Maar in elke Windows installatie krijg ik fouten. Of ik nu USB of DVD doe, UEFI of Legacy maakt niet uit.

Toegevoeging: Windows 7 met dezelfde DVD op dezelfde laptop geïnstalleerd op een HDD van 120GB en dat ging vlekkeloos dus het ligt niet aan de installatie bestanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Lander0606 op 10-12-2018 15:38 ]

Verwijderd

Lander0606 schreef op zondag 9 december 2018 @ 08:27:
Ubuntu 18.10 heeft anders wel goed gewerkt/geïnstalleerd?
Dat zou zomaar kunnen. Maar dat sluit niet uit dat die ssd gewoon brak is. Niet een andere ssd liggen om even te testen?

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12 20:32

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Vertex 2 ssd's hebben een hele slechte controller. Ik raad je aan die gewoon te vervangen.

Des tijds heb ik (zonder te overdrijven) 80% RMA gehad van die dingen.

• Lander0606
Luchtbakker schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:42:
Vertex 2 ssd's hebben een hele slechte controller. Ik raad je aan die gewoon te vervangen.

Des tijds heb ik (zonder te overdrijven) 80% RMA gehad van die dingen.
Wat vervangen?
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:39:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. Maar dat sluit niet uit dat die ssd gewoon brak is. Niet een andere ssd liggen om even te testen?
Nee want mijn Samsung 850 EVO steekt in m'n desktop 😜

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-12 20:32

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

De zwart vlakjes op het SSD.........
De SSD natuurlijk! 8)7

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-12 02:17

robdejongNL

Bite me

Lander0606 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:54:

Ik probeer al lang Windows 7/10 op mijn Lenovo laptop te installeren.
Ik hoorde laatst toevallig hetzelfde verhaal van iemand met soortgelijke installatieproblemen op een Lenovo laptop. Die heeft het opgelost door de interne DVD drive los te koppelen voor het begin van de Windows installatie. Hoe het technisch precies zit weet ik niet, maar wel dat het zo wél werkte.

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 16:21

BLACKfm

O_o

Ik gebruik nog wel eens een tooltje om windows te 'pre-installeren' op een drive.

https://www.easyuefi.com/wintousb/ (weet niet of dat de juiste site is, maar 'WinToUsb' in ieder geval).

Vooraf wel even de partities goed zetten (dus 1 systeem partitie van 100 mb ofzo en 1 waar je windows op zet (+ eventuele andere die je wilt hebben).

Dan kun je in theorie de SSD in de laptop prikken en gaat de installatie daar verder (het windows deel).

[ Voor 13% gewijzigd door BLACKfm op 10-12-2018 16:30 ]

• Lander0606
robdejongNL schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:27:
[...]

Ik hoorde laatst toevallig hetzelfde verhaal van iemand met soortgelijke installatieproblemen op een Lenovo laptop. Die heeft het opgelost door de interne DVD drive los te koppelen voor het begin van de Windows installatie. Hoe het technisch precies zit weet ik niet, maar wel dat het zo wél werkte.
Maw installeren van een USB?

• Lander0606
BLACKfm schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:29:
Ik gebruik nog wel eens een tooltje om windows te 'pre-installeren' op een drive.

https://www.easyuefi.com/wintousb/ (weet niet of dat de juiste site is, maar 'WinToUsb' in ieder geval).

Vooraf wel even de partities goed zetten (dus 1 systeem partitie van 100 mb ofzo en 1 waar je windows op zet (+ eventuele andere die je wilt hebben).

Dan kun je in theorie de SSD in de laptop prikken en gaat de installatie daar verder (het windows deel).
Goed idee! Is het dan opstarten in UEFI of Legacy enz?

[ Voor 3% gewijzigd door Lander0606 op 10-12-2018 16:53 ]

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-12 02:17

robdejongNL

Bite me

Lander0606 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:51:
[...]

Maw installeren van een USB?
Jep. Gewoon installeren vanaf USB zoals je anders ook zou doen, alleen dan met de interne DVD drive losgekoppeld

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Lander0606 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:52:
[...]

Goed idee! Is het dan opstarten in UEFI of Legacy enz?
Maakt volgens mij niet uit. Maar ik let er niet specifiek op.

• Lander0606
BLACKfm schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:34:
[...]

Maakt volgens mij niet uit. Maar ik let er niet specifiek op.
Heb nu Windows 7 gedaan via WinToUSB, maar bij de opstart krijg ik telkens dit:Afbeeldingslocatie: https://photos.app.goo.gl/uEJNJPC1BAM7oYou6

• BLACKfm

BLACKfm

O_o

Lander0606 schreef op maandag 10 december 2018 @ 19:17:
[...]

Heb nu Windows 7 gedaan via WinToUSB, maar bij de opstart krijg ik telkens dit:[Afbeelding]
Heb je in de bios AHCI ingeschakeld? Mogelijk staat dit op 'legency' of 'ide' (iig niet op AHCI). Ik heb de code niet opgezocht, maar dat is mijn ervaring waar het vaak mis gaat met de boot.

Of probeer het eens juist met AHCI uit of op 'legency / IDE mode'.

[ Voor 5% gewijzigd door BLACKfm op 11-12-2018 09:38 ]

• Lander0606
Sorry dat ik even "het beste antwoord" heb weggedaan, maar op het einde van de Windows 10 installatie kreeg ik toch problemen. Blauw scherm en dan "boot device inaccessable"... Heb de schijf op een andere pc ook gecontroleerd op fouten en die zijn rechtgezet waarna de opstart iets vlotter ging, maar weer hetzelfde blauw scherm...

Toevoeging: het gaat trouwens om een Lenovo Z50-70 en de AHCI staat aan

[ Voor 20% gewijzigd door Lander0606 op 11-12-2018 17:33 ]

Pagina: 1