Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het plan is een multi functionele mediacenter te maken. Verzorgt de HTPC functies (HDMI 2.0 vereist), file server, basis browser/office werk en iets simpels als een kart race game ook trekt. De opslag zal in de toekomst uitgebreid gaan worden.
Hij zit aan versterker + TV vast met een 4K scherm.
Ik heb een losse server, PI/chromecast voor de TV en losse PC voor basic gaming overwogen maar ben uiteindelijk voor 1 aparaat gegaan. Scheelt mij een extra hub/switch, makkelijke uitleg thuis (dit doet alles) en meerdere apparaten helpt mijn stroomrekening ook niet echt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is budget tot €800,-. Als het daarmee zuiniger/beter word, voor verbruik reken ik een terug verdien tijd van 3 jaar (1W = €6 waard). Goedkoper is altijd een pluspunt uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K TV, muis, toetsenbord, HDMI CEC adapter reeds aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/AMD, gezien de prijsstijging van Intel en het feit dat iets van GPU kracht gewenst is ben ik op AMD uit gekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maximaal formaat kast = 19hx54bx45d (harde WAF eis). Het geheel staat uit het zicht, dus zelfs een roze kast is acceptabel.
Stil in idle, geen stofzuiger bij zware load en een laag idle verbruik zijn een must.
Kast waar over 4 jaar een simple GPU in kan is een pre, dat is momenteel het enige component wat sneller verouderd.
Ga je overklokken?
CPU zeker niet, GPU misschien. Heeft geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaat dit geheel werken? Onderdelen die ik beter voor iets anders kan vervangen?
Het plan is een multi functionele mediacenter te maken. Verzorgt de HTPC functies (HDMI 2.0 vereist), file server, basis browser/office werk en iets simpels als een kart race game ook trekt. De opslag zal in de toekomst uitgebreid gaan worden.
Hij zit aan versterker + TV vast met een 4K scherm.
Ik heb een losse server, PI/chromecast voor de TV en losse PC voor basic gaming overwogen maar ben uiteindelijk voor 1 aparaat gegaan. Scheelt mij een extra hub/switch, makkelijke uitleg thuis (dit doet alles) en meerdere apparaten helpt mijn stroomrekening ook niet echt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is budget tot €800,-. Als het daarmee zuiniger/beter word, voor verbruik reken ik een terug verdien tijd van 3 jaar (1W = €6 waard). Goedkoper is altijd een pluspunt uiteraard.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K TV, muis, toetsenbord, HDMI CEC adapter reeds aanwezig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel/AMD, gezien de prijsstijging van Intel en het feit dat iets van GPU kracht gewenst is ben ik op AMD uit gekomen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Maximaal formaat kast = 19hx54bx45d (harde WAF eis). Het geheel staat uit het zicht, dus zelfs een roze kast is acceptabel.
Stil in idle, geen stofzuiger bij zware load en een laag idle verbruik zijn een must.
Kast waar over 4 jaar een simple GPU in kan is een pre, dat is momenteel het enige component wat sneller verouderd.
Ga je overklokken?
CPU zeker niet, GPU misschien. Heeft geen prioriteit.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaat dit geheel werken? Onderdelen die ik beter voor iets anders kan vervangen?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2400G Boxed | € 147,50 | € 147,50 |
1 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
1 | Zalman ZM-T4 | € 28,50 | € 28,50 |
1 | Seagate Backup Plus Portable Drive (STDR) 5TB Zwart | € 133,95 | € 133,95 |
1 | Arctic Freezer 33 eSports Edition Geel | € 39,- | € 39,- |
1 | Enermax Magma Advance, 120mm | € 8,99 | € 8,99 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 137,90 | € 137,90 |
1 | Cooler Master V Series V550 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 74,- | € 74,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 759,69 |