Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• TheNoobDude
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 29-07 13:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil mijn pc vooral gebruiken om te gamen met hoge fps, ik ben van plan om games zoals pubg, battlefield, en black ops 4 te spelen. Daarnaast ben ik ook van plan om video’s te bewerken van 1080p kwaliteit, dit is op een standaard niveau dus mijn eisen hiervoor zijn niet zo groot.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Mijn systemen mag 1200 euro maximum kosten met alles inbegrepen, assemblage ga ik zelf doen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik wil zeker de nzxt h500i case en ik heb eigenlijk ook wel een voorkeur voor AMD CPU’s aangezien prijs <-> kwaliteit goed is. En ook de Gskill RGB ram die ik heb gekozen zou ik willen behouden, vind het namelijk een mooie toevoeging aan een build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik wil 1 video kaart, 1 ssd van 250 gb of 500 en 1 Tb hdd, voor de rest gewoon de basics

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
AMD heeft wel mijn voorkeur maar als jullie me dit afraden dan wil ik wel veranderen naar Intel build

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou graag hebben dat de build er deftig zal uit zien dus liefst geen otherboard met super veel rode accenten en zo
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?ik ben niet van plan om te overklokken, dit gaat mijn eerste build zijn dus ga het wat rustig doen op dat vlak

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik zou willen weten of ik door deze build te bestellen, kwaliteit laat liggen voor dat geld en of alles wel met elkaar werkt (heb al bekeken en normaal zou dat wel het geval moeten zijn) ik zou ook suggesties willen van dingen die beter kunnen/moeten.
(DE VOEDING DIE IK WIL NEMEN IS 600 WATT, KAN DIT NIET KIEZEN ALS IK HET PRODUCT TOEVOEG)
Alvast bedankt

Beste antwoord (via TheNoobDude op 08-12-2018 14:03)

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 06-11 15:45
https://www.techspot.com/...pubg-graphics-benchmarks/

https://gamegpu.com/actio...lackout-beta-test-gpu-cpu

De AMD cpu zal geen probleem zijn, helaas als AMD fan moet ik wel zeggen dat voor jou gebruik een GTX1070 meer gaat brengen als een Rx580/590

Note:
Als je die laatste site in russisch ziet kun je rechtbovenin de taal veranderen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren
Zet nog even je build in een goed leesbare tabel met de Handleiding Pricewatch, dan weet iedereen precies over welke onderdelen je het hebt. Tevens wordt automatisch de totaalprijs berekend en kan je achteraf heel makkelijk de goedkoopste (combinatie van) winkel(s) berekenen. Win-win-win!

• TheNoobDude
Dit is de samenstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1Asus TUF B450-Plus Gaming€ 109,-€ 109,-
1Asus ROG Strix Radeon RX 590 8GB GDDR5€ 349,-€ 349,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,49€ 39,49
1NZXT H500i Wit€ 103,-€ 103,-
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 56,95€ 56,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-3000C16D-16GTZR€ 152,83€ 152,83
1be quiet! Pure Power 11 600W CM€ 84,70€ 84,70
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.132,87

• NitroX infinity
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:33
De RX 590 is te duur voor de prestaties die deze levert. Een GTX 1070 kun je al voor een vergelijkbare prijs tot zo'n €50 meer krijgen en die heeft merkbaar betere prestaties.

Waarom wil je de NZXT H500i? Welke kenmerken van de kast gaat je hart naar uit? Misschien is er een goedkopere kast die er ook aan voldoet.

Watercooling, is dat echt nodig?

Als je niet gaat overklokken of meerdere videokaarten in het systeem hebt, dan is 400Watt in de meeste gevallen al voldoende. Wil je wat extra zekerheid dan is een 500Watt voeding een wat goedkopere keus.

Mijn blog; Floating Points

• TheNoobDude
Ok, deze 1070 valt ook nog binnen mijn budget: pricewatch: MSI GeForce GTX 1070 GAMING 8G
Is het aangeraden om een moederbord van het zelfde merk als je GPU te nemen? Omdat de verlichting van de GPU enkel door een MSI moederbord gesuport wordt (dat is toch wat ik afleidt van de website)

en ik zou graag een NZXT h500i of h500 gewoon omdat ik het een prachtige case vind voor een schappelijke prijs, niet omdat ze bepaalde kenmerken heeft, gewoon de looks.

En voor de power suply, is be quiet! Pure power 11 cm een goed model? Want dan neem ik die van 500watt, had de 600watt genomen omdat de RX590 veel stroom zou verbruiken (dat zeggen ze toch op internet).

TheNoobDude wijzigde deze reactie 08-12-2018 12:22 (0%)
Reden: Typo

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Alleen de PP11 400w is prijstechnisch interessant. Voor de overige modellen zijn er betere alternatieven zoals de Bitfenix Formula Gold/Whisper, Cougar GX-F, be quiet Straight Power 11 en Corsair RMx 2018.

• laforte
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 10-11 14:58

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik zou ook nog even naar je geheugen kijken. Deze is redelijk aan de prijs voor de snelheid, ik denk dat je beter kunt krijgen voor minder.

Je hebt het in je eerste post over hoge framerate, maar wat versta jij onder hoog?

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it

• TheNoobDude
hangt wat van de games af en de settings, maar voor pubg zou ik graag +60fps zitten op hoge settings en mits wat aanpassingen van de setting rond 80fps en naar de 100fps, en voor cod bo 4 +120fps

• arbraxas
Op welke resolutie? Want voor spelletjes maakt het nogal wat uit of je 1080p, 1440p of 4k op 60fps wilt gaan doen.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• TheNoobDude
ik heb een 27 inch 144hz 1080p monitor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• arbraxas
https://www.techspot.com/...pubg-graphics-benchmarks/

https://gamegpu.com/actio...lackout-beta-test-gpu-cpu

De AMD cpu zal geen probleem zijn, helaas als AMD fan moet ik wel zeggen dat voor jou gebruik een GTX1070 meer gaat brengen als een Rx580/590

Note:
Als je die laatste site in russisch ziet kun je rechtbovenin de taal veranderen.

• TheNoobDude
Ok bedankt! Wist niet dat er zo'n sites bestonden
Nog één vraagje, als ik een GPU van MSI pak, is het dan aan te raden dat ik ook een moederbord van dit merk neem? of maakt dit niets uit?

TheNoobDude wijzigde deze reactie 08-12-2018 13:50 (78%)

• arbraxas
Dat is bij mij nog nooit relevant geweest. Uiteindelijk blijft het een Nvidia/AMD/Intel cpu/gpu combinatie afhankelijk van je keuze.
Bij mij is de uitvoering van koeling en daarbij behorende geluidsproduktie / koelvermogen veel belangrijker bij de GPU. Bij CPU zijn aftermarket oplossingen veel makkelijker te monteren.

• TheNoobDude
Ok bedankt voor je hulp, nog even sparen en dan begin ik aan de bouw!

• TheNoobDude
Ik ben van plan mijn eerste pc te bouwen en ben nu opzoek naar het belangrijkste component van mijn build, een graphicscard.
Bij de pricewatch van Tweakers kwam ik de Asus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti tegen en deze blijkt even duur te zijn dan 1070's zoals de EVGA GeForce GTX 1070 8GB SC2 GAMING iCX en de MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti€ 434,05€ 434,05
1EVGA GeForce GTX 1070 8GB SC2 GAMING iCX€ 420,-€ 420,-
1MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC€ 431,-€ 431,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.285,05

Mijn vraag is nu of deze kaart beter presteert dan de OC 1070's en of er een rede is waarom deze 1070ti zo goedkoop is. Zouden jullie hem aanraden? Of beter toch een 1070 dat overclocked is en nog wat extra's heeft?

Ik ga mijn build gebruiken voor 1080p gaming op 144hz en ga waarschijnlijk voor een AMD ryzen 5 2600 CPU gaan.
Als jullie nog informatie willen laat dan maar weten, ik zal zo snel mogelijk proberen reageren!
Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Benchmarks?

De eerste die ik vond, lijkt het erop dat de Ti ongeveer 9% hogere framerates genereert.

Xbox Live: OctagonQontrol

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Ik zie wel meer GTX 1070 Ti's rond de €440. En er zijn een boel GTX 1070's voor rond de €350, dus zo bijzonder zijn de prijzen niet :)

The devil is in the details.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

TheNoobDude schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:19:
Ik ben van plan mijn eerste pc te bouwen en ben nu opzoek naar het belangrijkste component van mijn build, een graphicscard.
Bij de pricewatch van Tweakers kwam ik de Asus Cerberus GeForce GTX 1070 Ti tegen en deze blijkt even duur te zijn dan 1070's zoals de EVGA GeForce GTX 1070 8GB SC2 GAMING iCX en de MSI GeForce GTX 1070 ARMOR 8G OC.

Mijn vraag is nu of deze kaart beter presteert dan de OC 1070's en of er een rede is waarom deze 1070ti zo goedkoop is. Zouden jullie hem aanraden? Of beter toch een 1070 dat overclocked is en nog wat extra's heeft?

Ik ga mijn build gebruiken voor 1080p gaming op 144hz en ga waarschijnlijk voor een AMD ryzen 5 2600 CPU gaan.
Als jullie nog informatie willen laat dan maar weten, ik zal zo snel mogelijk proberen reageren!
Alvast bedankt
Wat wil je hiermee bereiken, er zijn altijd prijsverschillen. er is een goede 1070 voor +-€350,- te koop

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• TheNoobDude
mijn vraag is gewoon of je beter voor een overclockte 1070 gaat of een goedkopere 1070ti

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:45
TheNoobDude schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:25:
mijn vraag is gewoon of je beter voor een overclockte 1070 gaat of een goedkopere 1070ti
Beter koop je een RTX 2080 Ti, en dan in SLI. Of heb je wel een budget?

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 27-07 14:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@TheNoobDude je bent al een maand bezig met ondertussen de vijfde GPU voor "je nieuwe build". Het lijkt erop dat je veel post maar niet altijd begrijpt (of wil horen) wat anderen zeggen. Ondertussen heb je van een RX-serie tot een 2070-serie de revue laten passeren.

Pak er eens wat benchmarks bij, kijk wat de GPU's doen qua framerates en timings en misschien dat je dan een besluit kan nemen wat je nu als nieuw systeem gaat kopen. Elke maand komen er nieuwe / andere spullen uit; kan je net zo goed wachten op een non-RTX2060 zometeen.

Xbox Live: OctagonQontrol

• TheNoobDude
het budget voor mijn graphicscard is 400-450 euro

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

TheNoobDude schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:25:
De snelheid van een videokaart wordt niet alleen bepaald door de klokfrequentie maar ook door het aantal kernen. Als er meer kernen in een videokaart zitten kan deze meer werk verrichten. Meer is echter niet altijd beter, dit hangt ook samen met andere specificaties. een 1070 kan wel hoger clocken, maar heeft minder kernen dan een Ti.

• TheNoobDude
Ja weet ik @MAX3400 er is gewoon zo'n een groot aan aanbod dat ik niet durf kiezen omdat ik vrees dat ik niet het beste voor mijn geld ga kopen. Financieel kan ik me ook niet elk jaar een super upgrade permitteren dus dit is een grote aankoop voor mij, vandaar dat ik zo onzeker ben over het aankopen van die GPU

• TheNoobDude
En welke van de twee heeft de grootste inpakt op gaming prestaties? @Hackus

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

TheNoobDude schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:32:
En welke van de twee heeft de grootste inpakt op gaming prestaties? @Hackus
Veel hangt van spel af, 1080p of 1440p en de rest van je systeem. ikzelf zou de Evga kopen, is goede kwaliteit.
Hier zie je zelf een test van 1070 OC v 1070Ti (stock op 8600k)
YouTube: GTX 1070 OC v 1070Ti

Deze is goedkoper btw pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0

Test: https://www.guru3d.com/ar...ked_gaming_review,29.html

Hackus wijzigde deze reactie 31-12-2018 18:42 (22%)

• TheNoobDude
Was ook al in die richting aan het kijken, bedankt voor de reply en sorry dat ik zo veel vragen stel over graphicscards, maar het blijft het belangrijkste onderdeel voor gaming dus wil heel zeker zijn! Bedankt!

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:16

br00ky

Moderator Harde Waren

• TheNoobDude
ja, ben ik van plan @br00ky enkel ga ik voor een ander motherboard gaan, de MSI B450 Gaming Pro Carbon AC

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
TheNoobDude schreef op maandag 31 december 2018 @ 18:30:
Ja weet ik @MAX3400 er is gewoon zo'n een groot aan aanbod dat ik niet durf kiezen omdat ik vrees dat ik niet het beste voor mijn geld ga kopen.
Je gaat ook nooit de beste kopen want om de zoveel maanden komt er weer een betere uit ;)
Oftewel of je blijft eindeloos wachten, of je kiest wat NU het beste bij je budget past.

En daarna schrijf je de kaart in 3-5 jaar af.
Als je dan 10-15 euro per maand spaart ondertussen, kun je als dat punt er is weer een nieuwe kopen.

Hoe goedkoper de kaart, hoe eerder 'ie de nieuwste games niet meer ondersteunt.
En hoe duurder, hoe langer je nieuwere games kunt draaien.
NB: wat nu aan VGA-kaarten onder recommend/optimal specifications valt, staat over 2-3 jaar bij de minimum requirements :P
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True