Spiegelverwarming badkamer automatisch uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 18:23
Achter mijn spiegel in de badkamer heb ik een electra puntje laten aanbrengen welke niet aangesloten is op een schakelpunt of iets degelijks. Hierop wil ik een spiegelverwarming op aansluiten.

De spiegelverwarming willen ik in eerste instantie aan en uit zetten met een klein drukknopje dienik wil monteren onder aan de spiegel. Na het inschakelen moet hij na ca. 15 min automatisch uit gaan. Ik wil namelijk niet dat hij heel de dag aanblijft staan als we hem vergeten uit te zetten.

Hier zal vast wel een of ander kastje voor bestaan maar ik kan het maar niet vinden. Iemand die me kan ik vertellen waar ik moeten zoeken of hoe zo kastje heet?

Voor in de toekomst:
Ik wil de spiegelverwarming aan en uit laten gaan via mijn temperatuur en luchtvochtigheids meter van Xiaomi Mi.
Als de luchtvochtigheid op een bepaald percentage komt moet de spiegelverwarming automatische aan gaan. Maar hiervoor wil ik eerst een Athom Homey aanschaffen. Zodra ik die bij elkaar gespaard heb kom ik hier wel weer terug om te vragen welk kastje ik daar voor nodig zou hebben.

Beste antwoord (via jdenijs op 10-12-2018 13:32)

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:21
Ja inderdaad. Ik heb alleen de ontvanger in een waterdichte opbouwdoos weg moeten werken maar dat hangt van je situatie af.

Had er gelijk een 230V led lampje van Aliexpress bijbesteld, zodat je kan zien of die aan is of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:16

Exigence

dnkroz

Waarom niet schakelen met de lichtknop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
De spotjes worden aan en uit gezet met een bewegingscensor van Philips Hue.
Als ik daar de spiegelverwarming ook aan en uit door laat gaan zal hij heel vaak onnodig aan en uit gaan. Ik wil hem alleen aan laten gaan als we gebruik maken van de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Wellicht is een trappenhuisschakelaar iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtommetje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-03 12:53
Ik heb Hue verlichting in de badkamer met sensor en schakel daarmee ook de spiegelverwarming. Dit doe ik met een Osram smart plug, die gewoon via Hue schakelt. Werkt perfect.

8235Wp PV, 9kW Panasonic T-cap monobloc warmtepomp, 2x24CPC Heatpipes 800L buffer, 2x Clage CEX naverwarmers, Douche-WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:08

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dus je zoekt naar een tijdrelais, welke je met een pulsschakelaar wil laten inschakelen, en vertraagd laten uitschakelen.

Finder maakt dit soort tijdrelais, onder andere bij Conrad te krijgen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Tijdrelais, dat is wat ik zoek! Thanks voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
Ik schakel mijn badkamer verwarming hiermee aan en uit, maar uitschakelen doet die ook automatisch (instelbaar): https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html

Verwarming zelf gewoon achter een kaku inbouw ontvanger plaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door zeezuiper op 08-12-2018 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Dat ziet er ook goed uit ja!
En heb je de spiegelverwarming dan aangesloten een AWS-3500S?

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +1 Henk 'm!

• zeezuiper
Ja inderdaad. Ik heb alleen de ontvanger in een waterdichte opbouwdoos weg moeten werken maar dat hangt van je situatie af.

Had er gelijk een 230V led lampje van Aliexpress bijbesteld, zodat je kan zien of die aan is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Thanks voor de tip! ik ga het e.e.a. bestellen. Zodra het werkt zal ik het hier melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Hoeveel W is de spiegelverwarming? En ik zou eerder neigen naar een Z-wave oid systeem, die kan je veel beter aansturen met de Homey. KiKa heeft geen 2-weg communicatie. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdenijs
Ik denk dat ik voor deze ga:
https://www.glaswebwinkel..._ci2m2AMY8EAaAiS0EALw_wcB
en dan de afmeting 410x400 mm 30W

Ik heb inmiddels ook deze besteld:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3ec54c4dCZGkGC

Dat is er 1 die ik via mijn Xiaomi- temperatuur en luchtvochtigheids meter kan laten communiceren.
Pagina: 1