Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06-2024
Goedemorgen,

Ik overweeg (95% zeker) om mijn oude laptop te vervangen voor een Chromebook.

Nu is mijn oog gevallen op deze Lenovo:

https://www.coolblue.nl/p...book-c330-81hy0005mh.html

Bij Coolblue heeft deze laptop het artikelnummer: 81HY0005MH en als CPU snelheid 2100MHz.

Tijdens mijn onderzoek kom ik ook deze tegen op de Lenovo site:

https://www.lenovo.com/nl...mebook-C330/p/88LGCC31078

Precies hetzelfde type nummer en artikelnummer maar dan 66 euro goedkoper.
Alleen.....bij de CPU snelheid (zelfde type CPU) staat 1700MHz.
Ik heb Lenovo gebeld en die gaven aan dat de snelheid van deze CPU staat op 1866MHz.
Of die 2100MHz klopte bij Coolblue weet hij niet, het zou kunnen.
Daarna Coolblue gebeld en wat er staat zal wel kloppen zeggen ze...deze info krijgen ze van Lenovo.

Bol.com zegt 2100MHz
Hardware.info zegt 1866MHz
Tweakers zegt 2100MHz

Kan het dus zijn dat er Lenovo Chromebooks zijn met hetzelfde artikelnummer maar verschillende CPU snelheden?
Lenovo kan het alleen controleren met een serienummer en die heb en krijg ik niet van bv Coolblue.

Nu is het prijsverschil tussen coolblue en lenovo 66euro en het verschil in processorsnelheid 234MHz.
Is dit snelheidsverschil te merken in de praktijk?
Is 234MHz de meerprijs van 66euro waard (als de hogere kloksnelheid klopt bij coolblue)?

En als extra info...wat wil ik ermee doen:

* Browsen
* Excel en word
* Netflix
* youtube
* Kleine files downloaden via nieuwsgroepen (Dit kan toch met een chromebook?)
* Lichte eenvoudige spelletjes
* Aansturen Chromecast

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Beste antwoord (via Oudbrood op 08-12-2018 12:56)

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Volgens mij draait deze processor standaard op 1700 met turbo naar 2100MHz. Die 1866 zal de geheugen snelheid zijn?

Ga er overigens maar niet van uit dat er verschillende kloksnelheden in omloop zijn, Lenovo stopt die MT8173c al jaren in hun Chromebooks, eventueel zou je nog navraag kunnen doen bij Acer, die gebruiken hem in de R13 Chromebook.

Voor je gebruik zal het voldoende zijn, lichte spelletjes zal wel uit de Playstore moeten zijn want echt iets installeren zal niet lukken (wellicht in de toekomst wel met Linux ondersteuning voor ARMprocessors).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Nu online
Volgens mij draait deze processor standaard op 1700 met turbo naar 2100MHz. Die 1866 zal de geheugen snelheid zijn?

Ga er overigens maar niet van uit dat er verschillende kloksnelheden in omloop zijn, Lenovo stopt die MT8173c al jaren in hun Chromebooks, eventueel zou je nog navraag kunnen doen bij Acer, die gebruiken hem in de R13 Chromebook.

Voor je gebruik zal het voldoende zijn, lichte spelletjes zal wel uit de Playstore moeten zijn want echt iets installeren zal niet lukken (wellicht in de toekomst wel met Linux ondersteuning voor ARMprocessors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
Dagion schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:39:

Een turbosnelheid heb ik wel eens vaker gezien bij de specificaties.
Mmmmmm zou dat het verschil zijn? :?
Men adverteert dan niet allemaal op dezelfde manier.
Dan is die op Lenovo site momenteel een goede deal kwa prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Nu online
Sterker nog, volgens mij heb ik deze processor wel eens opgezocht op notebookcheck en bij mediatek zelf en stonden daar ook weer andere dingen.

In principe maakt het niet zoveel uit, er is maar 1 mediatek processor voor Chromebooks volgens mij en die is voldoende voor simpele taken (zelf de R13 gehad).

Prijs is zeker netjes, vind het zelf ook een leuk ding maar ik wacht nog even af of ze hem ooit in een andere kleur uitbrengen.

Overigens kijk ik zelf vrij vaak op zipso.net om Chromebooks te vergelijken en de Reddit thread is ook interessant om te volgen. Jammer genoeg worden hier veel Chromebooks niet uitgebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oudbrood
@Dagion weet jij of het mogelijk is om te downloaden uit nieuwsgroepen op een Chromebook? En dan heb ik het over kleine bestanden, geen films bv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Nu online
Durf ik niet te zeggen, neem aan dat je bepaalde zaken wel kunt downloaden? Misschien Apple en Windows specifieke bestanden niet?
Pagina: 1