Reclame reclame en nog meer reclame

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:59
Reclame reclame reclame op Tweakers. de laatste weken loopt het weer de spuigaten uit.

https://tweakers.net/revi...-rondom-black-friday.html
https://tweakers.net/plan...lers-en-aanbiedingen.html
https://tweakers.net/plan...rijsdalers-en-acties.html
https://tweakers.net/plan...edingen-bij-tweakers.html

en nu krijgen we de komende tijd dit soort spam te zien:

https://tweakers.net/plan...-t-punt-wv-1999-euro.html
https://tweakers.net/plan...-t-punt-wv-1799-euro.html

Dit wordt allemaal geschaard onder de noemer actie, maar het is natuurlijk verkapte reclame. Kunnen we het in ieder geval daaronder scharen en geen Actie, maar Adv ervoor plaatsen?

Ik heb een Tweakers abonnement, waarbij wordt gezet dat je een reclame vrije beleving krijgt. Right, om vervolgens op deze manier alsnog aanbiedingen te onrvangen en reclame voor leveranciers te maken. Doet me een beetje denken aan de JA/NEE sticker op de deur, en vervolgens reclame folders in een weekblaadje stoppen.

Ben ook wel benieuwd hoe Tweakers hiermee omgaat, nu ze voorzichtig het onderwerp Duurzaamheid gaan onderzoeken. Ik vraag me oprecht af of men zich realiseert dat al deze reclame uitingen en weggeefacties, alleen maar bijdraagt aan alle zooi die we verzamelen en de mee gepaard gaande afval en milieu problematiek.
Kortom Tweakers, neem verantwoordelijkheid en stop met het extra stimuleren van de consumptie maatschappij (in zoverre dat al niet gebeurt met de pricewatch).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:51
segil schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:39:
Reclame reclame reclame op Tweakers. de laatste weken loopt het weer de spuigaten uit.

Dit wordt allemaal geschaard onder de noemer actie, maar het is natuurlijk verkapte reclame. Kunnen we het in ieder geval daaronder scharen en geen Actie, maar Adv ervoor plaatsen?

Ik heb een Tweakers abonnement, waarbij wordt gezet dat je een reclame vrije beleving krijgt. Right, om vervolgens op deze manier alsnog aanbiedingen te onrvangen en reclame voor leveranciers te maken. Doet me een beetje denken aan de JA/NEE sticker op de deur, en vervolgens reclame folders in een weekblaadje stoppen.

Ben ook wel benieuwd hoe Tweakers hiermee omgaat, nu ze voorzichtig het onderwerp Duurzaamheid gaan onderzoeken. Ik vraag me oprecht af of men zich realiseert dat al deze reclame uitingen en weggeefacties, alleen maar bijdraagt aan alle zooi die we verzamelen en de mee gepaard gaande afval en milieu problematiek.
Kortom Tweakers, neem verantwoordelijkheid en stop met het extra stimuleren van de consumptie maatschappij (in zoverre dat al niet gebeurt met de pricewatch).
Onzin, een winactie is iets anders dan een banner. De voorwaarden zijn ook nog eens duidelijk. Klik je op nee of vul je hem niet in, doe je niet mee.

Alle black Friday /cyber Monday etc dingen ben ik overigens wel met je eens. Dat is verkapte reclame. Echter betaal je niet voor een reclamevrije tweakers maar voor een banner vrije omgeving. Moet je voor de grap de site eens inladen in een Incognito window.

[ Voor 0% gewijzigd door eniux op 08-12-2018 09:18 . Reden: Bedoelde banner geen reclame in zn algemeenheid :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Mijns inziens valt reclame onder de banners en advertorials die je ziet op de site.

De voorbeelden die jij geeft zijn topics over de afgelopen Black Friday en Cyber Monday waarbij de beste deals verzameld worden. (En waarvan ik dankbaar gebruik heb gemaakt).

Als je dat ziet als een advertentievorm dan valt de PriceWatch daar ook onder.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat je de win-acties op dezelfde hoop gooit als advertenties. Twee verschillende dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
Winacties is 100% reclame voor de fabrikant en leverancier. Gratis zendtijd en media aandacht (en in veel gevallen persoonsgegevens) in ruil voor een sample die wordt uitgedeeld. Natuurlijk is dat reclame, duh. het is geen liefdadigheidsinstelling 8)7

Ik pleit ervoor dat dit soort uitingen onder reclames worden geplaatst en ook zo behandeld. En dat Tweakers eens goed gaat nadenken over de toenemende stimulans die ze bewerkstelligen op het gebied van massaconsumptie.

Het kan aan mij liggen, maar die soort "acties" van Tweakers neemt de afgelopen jaren toe.

Ik begrijp wel dat dit een lastige discussie is, want "gratis" en "korting" is voor een Nederlander hetzelfde als een rode lap voor een stier. :)
Alle black Friday /cyber Monday etc dingen ben ik overigens wel met je eens. Dat is verkapte reclame. Echter betaal je niet voor een reclamevrije tweakers maar voor een banner vrije omgeving. Moet je voor de grap de site eens inladen in een Incognito window.
Tweakers heeft in het verleden altijd gepleit voor het gebruik van een abonnement als je geen reclame wilt zien (in discussie topics over het gebruik van adblockers).

[ Voor 23% gewijzigd door segil op 08-12-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Moet ik wel zeggen, ik zat net naar de frontpage te kijken. En het zou het wel gemakkelijker zijn om reclame als filter te maken voor betaalde gebruikers.
En dan daar alles wat ook maar enigzins in die categorie valt onder te scharen. Dan kan iedereen (die betaald) helemaal zelf kiezen.

Volgens mij valt deze weggeefactie onder .Plan. Dat is wel raar. Tevens, ben ik het ook met je eens wat betreft gebruiksgegevens, het is mij ook niet duidelijk wat er met mijn persoonlijke gegevens gebeurt. Als ik mee doe krijg ik namelijk wel een mail (van expert?) met een kortingcodes. Zomaar weggeven is echter verboden, dus verwacht niet dat tweakers dat zal doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
segil schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:58:
Winacties is 100% reclame voor de fabrikant en leverancier. Gratis zendtijd en media aandacht (en in veel gevallen persoonsgegevens) in ruil voor een sample die wordt uitgedeeld. Natuurlijk is dat reclame, duh. het is geen liefdadigheidsinstelling 8)7

Ik pleit ervoor dat dit soort uitingen onder reclames worden geplaatst en ook zo behandeld. En dat Tweakers eens goed gaat nadenken over de toenemende stimulans die ze bewerkstelligen op het gebied van massaconsumptie.

Het kan aan mij liggen, maar die soort "acties" van Tweakers neemt de afgelopen jaren toe.

Ik begrijp wel dat dit een lastige discussie is, want "gratis" en "korting" is voor een Nederlander hetzelfde als een rode lap voor een stier. :)

[...]

Tweakers heeft in het verleden altijd gepleit voor het gebruik van een abonnement als je geen reclame wilt zien (in discussie topics over het gebruik van adblockers).
Op de frontpage tandwiel -> frontpage -> .plan uitvinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:34

Nogne

>.<

segil schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:58:

[...]

Als je dit soort acties niet wil zien dan kan je ze uitzetten. Ik als abbo zou het niet tof vinden als ik geforceerd de .Plan acties zou moeten missen omdat ik een abonnement heb afgesloten. Dan kunnen de mensen die dus betalen niet meer mee doen aan win acties ;(

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eniux
Alternative schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:14:
[...]

Maar die wil ik dus niet uitvinken, cosmetisch op de frontpage wordt het geschaard onder:.acties maar in de filters onder .plan

Ik heb zelf overigens geen problemen met deze acties echter denk ik dat ze wel goed getagd moeten zijn en uit te schakelen moet zijn voor abbonement houders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Alternative schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:14:
[...]

Die kende ik nog niet, dank! Het ziet er nu al een stuk beter uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 16:15
segil schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:39:

Hi @segil ,

Ik snap je reactie volkomen en zeker in de drukke feestdagen periode lijkt het wel alsof Tweakers is overgenomen door een groep adverteerders.

Anderhalf jaar geleden zijn de .adv artikelen geïntroduceerd om onderscheid te maken tussen advertorials en acties.

Om het even kort samen te vatten:
  • .Plan is er voor interne dingen, zoals updates aan de site en andere zaken die Tweakers aangaan.
  • .Actie blijft voorbehouden aan zaken die (deels) gesponsord zijn, maar waarbij er sprake is van interactie, een wedstrijd of weggeven van iets.
  • .Adv zijn zaken die verwant zijn aan een .Actie bijvoorbeeld, maar waar geen winelement meer inzit.
Je kan inderdaad zoals @Alternative al aangaf via een setting bepaalde artikelen verbergen, waaronder de .plans. De reden dat we .acties niet automatisch verbergen voor abonnees, is dat we hen geen winkans willen laten ontnemen. Uiteraard staat het je vrij om dat weg te filteren als je daar geen interesse in hebt :)

Wat betreft duurzaamheid: daar kan ik je helaas geen antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Duurzaamheid argument vind ik zelf nogal vreemd. Moet Tweakers dan ook de Pricewatch afschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:39:
Duurzaamheid argument vind ik zelf nogal vreemd. Moet Tweakers dan ook de Pricewatch afschaffen?
Duurzaamheid kan een filter zijn. Zo faciliteer je duurzame keuzes ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
chengbondkwok schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:43:
[...]

Hi @segil ,

Ik snap je reactie volkomen en zeker in de drukke feestdagen periode lijkt het wel alsof Tweakers is overgenomen door een groep adverteerders.

Anderhalf jaar geleden zijn de .adv artikelen geïntroduceerd om onderscheid te maken tussen advertorials en acties.

Om het even kort samen te vatten:
  • .Plan is er voor interne dingen, zoals updates aan de site en andere zaken die Tweakers aangaan.
  • .Actie blijft voorbehouden aan zaken die (deels) gesponsord zijn, maar waarbij er sprake is van interactie, een wedstrijd of weggeven van iets.
  • .Adv zijn zaken die verwant zijn aan een .Actie bijvoorbeeld, maar waar geen winelement meer inzit.
Hoe zit het met deze post?
Tele2-klanten kunnen in december tot 1GB aan data weggeven aan andere klanten
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt op een referral. In de link zie ik iets als utm_campaign=t2_emo
Verwijst dat naar Tweakers? Zo ja, is dat ook niet gewoon reclame en moet dat bij Adv. staan? Of in ieder geval een .Actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik gok dat @Mark_88 daar gewoon vergeten is om de tracking-meuk uit het linkje, dat hij had gekregen in een mailtje met persinformatie, te verwijderen. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
segil schreef op zondag 9 december 2018 @ 20:05:
[...]

Hoe zit het met deze post?
Tele2-klanten kunnen in december tot 1GB aan data weggeven aan andere klanten
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt op een referral. In de link zie ik iets als utm_campaign=t2_emo
Verwijst dat naar Tweakers? Zo ja, is dat ook niet gewoon reclame en moet dat bij Adv. staan? Of in ieder geval een .Actie.
Wat @Dirk aangaf, is dat een UTM parameter van Tele2 om te kijken welk deel van het verkeer vanuit pers komt. t2_emo verwijst niet naar Tweakers; dat lijkt me eerder Tele2_emo. Als de UTM parameters goed ingericht zouden zijn, dan zou de utm_medium niet Email zijn maar Tweakers.

Dit is handig voor de marketeers/analisten daar om te zien waar het piek aan verkeer vandaan komt (Tele2 wilt idealiter dat het vanuit gebruikers komt en niet alleen maar vanuit pers). Nu lijkt het alsof er heel veel verkeer vanuit email komt omdat het in het artikel verwerkt staat. Arme marketeer/analist daar :+

Overigens hoef je geen referral links te verwachten in nieuws en reviewartikelen. Dat is iets wat de redactie nooit zou doen vanwege hun onafhankelijkheid. Hooguit bij gift guides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
reviews: Treat Yourself Gift Guide 2020: van de community, voor de community

En we hebben er weer eentje. Ditmaal geen Actie, geen Plan, geen Adv, maar een achtergrond artikel! In de vorm van reclame. En andersom.

@chengbondkwok Je overzichtje van elke catergorie gaat nu niet op. Weet jij waarom dit weer onder iets anders is geschaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
segil schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:29:

En we hebben er weer eentje. Ditmaal geen Actie, geen Plan, geen Adv, maar een achtergrond artikel! In de vorm van reclame. En andersom.

@chengbondkwok Je overzichtje van elke catergorie gaat nu niet op. Weet jij waarom dit weer onder iets anders is geschaard?
Omdat er voor de redactie geen aparte "gift guide" categorie is. Overigens is dit niet het eerste gift guide artikel wat door de redactie is geplaatst: https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=gift+guide

De afgelopen edities zijn gekenmerkt als Achtergrond artikel; de eerste paar edities weer als Round-up. Wellicht dat @WoutF in de toekomst een aparte artikel categorie wilt hebben voor gift guides, maar dat is niet aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is die gift guide dan gesponserde content?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 23:21
Wat apart is in die giftguide is dat bij mijn check naar de brio 4k webcam door Frank, ik uitkom op de productpage en bij kijken naar reviews er geen van Frank bij staat?

Zal toevallig de enige zijn (?), maar ik verwacht eigenlijk gelinkt te worden naar Frank`s review die hem de hemel in prijst.
Het Leopold FC750R toestenbord heeft wel een 5 sterren minieme review van "door Chris7", maar slechts 1 review?
De Samsung 870QVO 2TB, door Wout, heeft alleen reviews door de redactie?
De DeLonghi Magnifica koffiemachine, door Zion, maar geen review van Zion?

Lijkt me dan toch een puur reclame-item waarbij het me niet eens duidelijk wordt of die aanbevelingen allemaal 5 sterren krijgen door meerdere gebruikers of dan door degene die hem "aangemeld zou hebben".

[ Voor 44% gewijzigd door Teijgetje op 27-12-2020 11:38 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Zover ik me kan bedenken is die lijst tot stand gekomen door dit topic:
Welke techcadeaus raad jij je medetweakers aan?

Het is dus niet door de redactie samengesteld, maar door de community.
Ik heb het topic niet doorgenomen, dus weer niet of er daar nog gefilterd is, of dat gewoon alle suggesties zijn overgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

WoutF

Hoofdredacteur
segil schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:29:

chengbondkwok schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:03:
[...]

Omdat er voor de redactie geen aparte "gift guide" categorie is. Overigens is dit niet het eerste gift guide artikel wat door de redactie is geplaatst: https://tweakers.net/reviews/zoeken/?keyword=gift+guide

De afgelopen edities zijn gekenmerkt als Achtergrond artikel; de eerste paar edities weer als Round-up. Wellicht dat @WoutF in de toekomst een aparte artikel categorie wilt hebben voor gift guides, maar dat is niet aan mij :)
JvS schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:06:
Is die gift guide dan gesponserde content?
LA-384 schreef op zondag 27 december 2020 @ 12:47:
Zover ik me kan bedenken is die lijst tot stand gekomen door dit topic:
Welke techcadeaus raad jij je medetweakers aan?

Het is dus niet door de redactie samengesteld, maar door de community.
Ik heb het topic niet doorgenomen, dus weer niet of er daar nog gefilterd is, of dat gewoon alle suggesties zijn overgenomen.
Dit is geheel op basis van community input, is niks gesponsord aan. Of communityleden moeten zich hebben laten sponsoren voor hun input ;) maar daar heb ik geen weet van :)
Pagina: 1