Beste Tweakers,
Kan iemand mij verder op weg brengen / spotten waar het fout gaat.
Ik ben met een projectje bezig waarbij ik wil weergeven wat er via spotify wordt afgespeeld. (nummer, album, artiest) Deze informatie wil ik in een string op de ESP8266 hebben, welke vervolgens gebruikt wordt om de verdere elektronica aan te sturen.
Aangezien ik geen flauw idee heb hoe ik deze info van spotify kan krijgen, ben ik bij het googlen het volgende tegengekomen. https://github.com/ThingPulse/esp8266-spotify-remote
Hierbij het idee dit als basis te gebruiken voor het spotify deel werkend te krijgen, waarbij het display deel eruit te slopen en vervolgens mij eigen deel eraan toe te voegen. Wat ik nu probeer van elkaar te krijgen is de communicatie met Spotify op gang te krijgen, waarna ik de song info ed. kan doorsturen naar de seriële monitor.
Wat heb ik al en wat werkt al:
- Het elektronica deel werkt al, ik heb alleen nog de informatie van spotify nodig.
- Verbinden met wifi
- Spotify app aangemaakt, dus client id en client secred
- Ik heb alle code welke met het display te maken heeft gecomment
Het probleem wat ik nu eigenlijk nog steeds heb, is dat verbinden met spotify niet lekker gaat. De gebruikte code is hetzelfde van het github linkje, alleen het display is eruit gesloopt zodat het geen fouten geeft. Ik ben voor nu alleen geinserreteerd in het opzetten van de verbinding (onderstaand de output op de seriële monitor)
Wat ik terug krijg is "400 Bad Request" en "Only valid bearer authentication supported", hiermee kom ik eigenlijk niet verder. Tweede puntje achter "Refresh token:" en "Access Token:" staat niks, dit lijkt mij niet de bedoeling, maar heb nog niet kunnen achterhalen waarom dit zo is.
Onderstaand de output op de seriële monitor: Tussen "<<<" en ">>>" de info dit ik heb vervangen en cursief welke ik heb bijgevoegd in de onderstaande output
Als iemand nog info heeft om op een andere methode deze info stand-allone van spotify te krijgen, ben ik natuurlijk geinteresserd.
Kan iemand mij verder op weg brengen / spotten waar het fout gaat.
Ik ben met een projectje bezig waarbij ik wil weergeven wat er via spotify wordt afgespeeld. (nummer, album, artiest) Deze informatie wil ik in een string op de ESP8266 hebben, welke vervolgens gebruikt wordt om de verdere elektronica aan te sturen.
Aangezien ik geen flauw idee heb hoe ik deze info van spotify kan krijgen, ben ik bij het googlen het volgende tegengekomen. https://github.com/ThingPulse/esp8266-spotify-remote
Hierbij het idee dit als basis te gebruiken voor het spotify deel werkend te krijgen, waarbij het display deel eruit te slopen en vervolgens mij eigen deel eraan toe te voegen. Wat ik nu probeer van elkaar te krijgen is de communicatie met Spotify op gang te krijgen, waarna ik de song info ed. kan doorsturen naar de seriële monitor.
Wat heb ik al en wat werkt al:
- Het elektronica deel werkt al, ik heb alleen nog de informatie van spotify nodig.
- Verbinden met wifi
- Spotify app aangemaakt, dus client id en client secred
- Ik heb alle code welke met het display te maken heeft gecomment
Het probleem wat ik nu eigenlijk nog steeds heb, is dat verbinden met spotify niet lekker gaat. De gebruikte code is hetzelfde van het github linkje, alleen het display is eruit gesloopt zodat het geen fouten geeft. Ik ben voor nu alleen geinserreteerd in het opzetten van de verbinding (onderstaand de output op de seriële monitor)
Wat ik terug krijg is "400 Bad Request" en "Only valid bearer authentication supported", hiermee kom ik eigenlijk niet verder. Tweede puntje achter "Refresh token:" en "Access Token:" staat niks, dit lijkt mij niet de bedoeling, maar heb nog niet kunnen achterhalen waarom dit zo is.
Onderstaand de output op de seriële monitor: Tussen "<<<" en ">>>" de info dit ik heb vervangen en cursief welke ik heb bijgevoegd in de onderstaande output
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| connecting to WiFi. WiFi connected IP address: <<<123.456.7.89>>> mDNS responder started Loading config Failed to open config file No refresh token found. Requesting through browser Open browser at http://esp8266.local <<<Hier blijf de code elke reset hangen totdat het linkje wordt benaderd, dit moet anders mogelijk zijn, maar voor nu geen probleem. Als ik het linkje in de browser benader krijg ik "Succesfully authentiated This device with Spotify. Restart your device now" te zien.>>> WiFi not connected! HTTP server started <<<Client ID>>> http%3A%2F%2Fesp8266.local%2Fcallback%2F Code: <<<lange code>>>-f Requesting URL: POST /api/token HTTP/1.1 Host: accounts.spotify.com Authorization: Basic <<<lange code>>>= Content-Length: 425 Content-Type: application/x-www-form-urlencoded Connection: close grant_type=authorization_code&code=<hele lange code>-f&redirect_uri=http%3A%2F%2Fesp8266.local%2Fcallback%2F Refresh token: Access Token: Loop Requesting URL: GET /v1/me/player/currently-playing HTTP/1.1 Host: api.spotify.com Authorization: Bearer Connection: close HTTP/1.1 400 Bad Request HTTP Code: 400 Content-Type: application/json Content-Type: application/json WWW-Authenticate: Bearer realm="spotify", error="invalid_request", error_description="Only valid bearer authentication supported" Access-Control-Allow-Origin: * Access-Control-Allow-Headers: Accept, Authorization, Origin, Content-Type, Retry-After Access-Control-Allow-Methods: GET, POST, OPTIONS, PUT, DELETE, PATCH Access-Control-Allow-Credentials: true Access-Control-Max-Age: 604800 Content-Length: 99 Date: Fri, 00 Dec 2018 00:00:00 GMT Via: 1.1 google Alt-Svc: clear Connection: close |
Als iemand nog info heeft om op een andere methode deze info stand-allone van spotify te krijgen, ben ik natuurlijk geinteresserd.
[ Voor 7% gewijzigd door zekerpixels op 09-12-2018 23:35 ]