Beste Tweakers!
Afgelopen dagen had ik last gehad van BSOD. Er waren verschillende error codes maar de meest vookomende code was "MEMORY_MANAGEMENT".
Uiteindelijk heb ik besloten om Windows 10 helemaal opnieuw te installeren. Bij de installatie hing die vaak vast bij "Getting files ready for installation". Bij 50% of 60% blijft die even haken en krijg ik de volgende error code: 0x8007025D.
Op mijn vrije dag zoeken naar de oplossing maar tevergeefs...
Ik heb geprobeert:
-via cmd, SSD formateerd (diskpart) en convert mbr/gpt
-verschillende usb poorten geprobeert (voor en achter pc)
-1-3 nieuwe bootable usb gemaakt met MediaCreationTool van Microsoft
-Ook 2 DVDs gebrand met de hulp van MediaCreationTool van Microsoft
-Alle kabels omheen de PC eruit getrokken, behalve beeldscherm, muis en monitor.
-En BIOS een resetje gegeven.
Op dit moment ben ik een memtest(86) aan het draaien en hopen dat die wel... of naja.. toch niet kapot is (!).
EDIT:
Memtest86 uitslag
Afgelopen dagen had ik last gehad van BSOD. Er waren verschillende error codes maar de meest vookomende code was "MEMORY_MANAGEMENT".
Uiteindelijk heb ik besloten om Windows 10 helemaal opnieuw te installeren. Bij de installatie hing die vaak vast bij "Getting files ready for installation". Bij 50% of 60% blijft die even haken en krijg ik de volgende error code: 0x8007025D.
Op mijn vrije dag zoeken naar de oplossing maar tevergeefs...
Ik heb geprobeert:
-via cmd, SSD formateerd (diskpart) en convert mbr/gpt
-verschillende usb poorten geprobeert (voor en achter pc)
-1-3 nieuwe bootable usb gemaakt met MediaCreationTool van Microsoft
-Ook 2 DVDs gebrand met de hulp van MediaCreationTool van Microsoft
-Alle kabels omheen de PC eruit getrokken, behalve beeldscherm, muis en monitor.
-En BIOS een resetje gegeven.
Op dit moment ben ik een memtest(86) aan het draaien en hopen dat die wel... of naja.. toch niet kapot is (!).
Heeft iemand enig idee hoe ik deze probleem kan oplossen? Alvast bedankt!PC Specs:
Ryzen 5 1600
Corsair - Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3000 Memory
Samsung - 850 EVO-Series 250 GB 2.5" Solid State Drive
Samsung - Spinpoint F3 1 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Toshiba HDD 500GB
Nvidia Geforce GTX 950
Fractal Design R5
Corsair RM550x
EDIT:
Memtest86 uitslag