Hulp gezocht met Equalizer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Hallo,

Ik kijk vaak in de nacht tv en de kids slapen dan. Ik wil de equalizer zo instellen dat stemmen helder te horen zijn en effectengeluid, zoals een ontploffing, een kogel, bass enzo veel lager en zachter klinken.

Ik zie 5 equalizer aanpassingen:

de 100Hz, de 300Hz, de 1kHz, de 3kHz en de 10kHz,

Hoe moet ik deze instellen zodat ik dus stemmen goed en helder hoor maar effecten en bass en treble zo laag mogelijk hoor? alvast bedankt!

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:20

Jag

Dat lukt niet echt met een eq. Je kan wel het laag eruit halen, 100 en 300hz, maar dat zal wellicht niet genoeg zijn en het gaat er ook slecht van klinken. Heb je een receiver? Zo ja dan kan je DRC of midnight listening mode aanzetten; deze past dynamische compressie toe: de harde passages worden zachter gemaakt. De klank blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Nee, ik heb geen receiver of externe audio apparatuur. Nachtmodus in de tv instellingen staat al aan, maar ik merk alsnog weinig verschil. Wellicht helpt het als ik een bepaalde geluidsmodus selecteer, bijvoorbeeld Nieuws, Film, Standaard, Bioscoop etc? Welke zou ik dan moeten kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Klinkt mij als iets voor een koptelefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Een goede koptelefoon lijkt me hier de beste oplossing

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Ik ga er 1 aanschaffen. Dank allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als je een surroundset hebt: stemmen gaan over de centerluidspreker, effecten voornamelijk over de andere. De center harder zetten helpt ook al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 11:18
said006 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:31:
Ik ga er 1 aanschaffen. Dank allen!
En dan wel een voor jezelf kopen he! De kinderen zullen vast niet zo lekker slapen met een koptelefoon op. o<:) :*)

*Geintje moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Haha ja alleen voor mezelf!

Hebben jullie nog suggesties voor goede koptelefoons?
Ik heb helaas geen surround set of externe audio apparatuur.

Volgens mij is de enige optie (zonder aanschaf van ander apparatuur) de koptelefoon die ik aansluit aan de jack port van mijn tv en een zendstation heeft. Uit ervaring weet ik dat die vrij veel ruis ondervinden of ligt het aan het type/model koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-09 10:24
said006 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:00:
Haha ja alleen voor mezelf!

Hebben jullie nog suggesties voor goede koptelefoons?
Ik heb helaas geen surround set of externe audio apparatuur.

Volgens mij is de enige optie (zonder aanschaf van ander apparatuur) de koptelefoon die ik aansluit aan de jack port van mijn tv en een zendstation heeft. Uit ervaring weet ik dat die vrij veel ruis ondervinden of ligt het aan het type/model koptelefoon?
Dat ligt inderdaad aan het type koptelefoon. Neem een digitale, dan heb je geen ruis. Sennheiser is hier heel gekend voor. Hun goedkoopste digitale is de RS160: https://nl-be.sennheiser....nes-digital-stereo-rs-160
Pagina: 1