Probleem met RAM

Pagina: 1
Acties:

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021
Jonges..

Euh...door mijn eigen stommiteit zit ik nu in de puree. Mijn computer start niet meer op.

Ik heb namelijk het volgende gedaan. Ik had twee Acer computers (P.166) en de ene had een netwerkkaart (merk ?). Ik wilde dus die netwerkkaart overzetten naar die andere (mijn eigen) en ik dacht tijdens het schroeven: "Kom ik zet er ook maar meteen dat ene ramplaatje in voor extra." Ik dus aan de slag en de Netwerkkaart EN dat rammetje (volgens mij 64mb) overgezet. Ik wil hem opstarten en ik krijg deze melding (nadat de computer je systeem checkt, en voordat Windows opgestart wordt.)

"Insert system disk and press Enter."

Ik weet dus niet wat ik hiermee aanmoet. Dat Ram kaartje eruit halen en/of de netwerk kaart helpt niet.

Ik heb van die ene computer geen systeemdiskette, maar heb er een gemaakt van een andere die ik had staan (zelfde comp, alleen win 95 in tegenstelling tot de 'kapotte' met 98). Die systeemdiskette slikt ie niet.

Wat doe ik nu?
Help mij aub uit de brand

Flap

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer eens www.bootdisk.com

Verwijderd

Hdd kabel weer aansluiten? (vastdrukken)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Gewoon even alle bekabeling langsgaan, kijken of alles wel goed vastzit.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ligt wwarschijnlijk aan je kabels, je kabel moet met de rode streep naar de voedings kant verwijzen.., anders nog steeds nix..ff bios resetten of fdisk/mbr kan weleens helpen..

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 00:43 schreef ]NTT[ het volgende:
Hdd kabel weer aansluiten? (vastdrukken)
Lijkt mij ook. Waarschijnlijk heb je bij het erin proppen van je geheugen een kabel (al dan niet bewust) uit je HD getrokken. ff goed vastzetten. BTW als je hem er bewust hebt uitgehaald kijk dan ook ff of ie niet ondersteboven in je HD zit ;)

• UDuckling5
Eh...ondersteboven gaat (toch meestal) niet?

Mist toch een gaatje in die plug (ergens in het midden).

Flap

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 01:04 schreef UDuckling5 het volgende:
Eh...ondersteboven gaat (toch meestal) niet?

Mist toch een gaatje in die plug (ergens in het midden).
Aan de kant van het mobo ja, maar meestal niet aan de kant van de drive.

• UDuckling5
Ok, ik heb dus alle kabels getest en een heel stel boosdisks geprobeerd en niks hielp.

Ik denk zelf dat het aan me mobo ligt. Nu heb ik alles in die kast gezet waar ik die ene RAM uit had gehaald. Ik weet het, is een beetje drastische oplossing maargoed, het hele zaakje werkt weer.

Nu heb ik voor de zekerheid er maar een RAM in zitten (de originele), maar kan ik er nu zomaar die andere bijdouwen (het zijn dezelfden)? Of gaat ie dan weer kapot?

Flap

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).
Pagina: 1