Tweakers vraagt om locatie

Pagina: 1
Acties:

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-11 11:24
Ik kom dagelijks op Tweakers en vandaag spontaan de vraag gekregen van Google Chrome op Android dat Tweakers mijn locatie wilt weten. Klopt dit? En zo ja, waarom?

https://imgur.com/a/Y0PVIBH

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Kan je zien wat dat vraagt? Bij mijn weten hebben we geen locatie-gebaseerde functionaliteit.

Het plaatje helpt helaas niet om dat te verduidelijken.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:09

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Is dat niet om de pricewatch shops op NL of BE voorkeur te zetten? Een andere reden kan ik zo niet bedenken.
Ik krijg de melding zelf nooit; alleen de vraag of ik notificaties toesta ja of nee.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:39

crisp

Devver

Pixelated

gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:20:
Is dat niet om de pricewatch shops op NL of BE voorkeur te zetten? Een andere reden kan ik zo niet bedenken.
Ik krijg de melding zelf nooit; alleen de vraag of ik notificaties toesta ja of nee.
Dat bepalen we op basis van je ip-adres.

Intentionally left blank

• polopolo150
ACM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:18:
Kan je zien wat dat vraagt? Bij mijn weten hebben we geen locatie-gebaseerde functionaliteit.

Het plaatje helpt helaas niet om dat te verduidelijken.
Hoe kom ik hier achter? Heb snel in de instellingen gekeken van Google Chrome maar verder dat het om locatie gaat kom ik niet. Wel is het duidelijk dat het echt de frontpage is die dit vraagt. In Google Chrome heb ik mijn optie gegeven aan https://tweakers.net. Geen subdomein die het vroeg of iets dergelijks.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen idee :/

De mobiele browsers kunnen veel minder informatie ontsluiten dan de desktop browsers (die hebben tegenwoordig allemaal een ingebouwde developer-toolkit).

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

gwystyl schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 23:20:
Zoals crisp al aangeeft werkt zelfs dat niet met de browser-gebaseerde locatie. Dus ik kan me ook geen reden voorstellen dat dit gebeurt. Het zou helpen, maar is met mobiele browsers erg moeilijk, om te weten welk stuk javascript dat daadwerkelijk vraagt.
Inderdaad en voor die laatste heb je zelfs eerst een expliciete handeling moeten doen :)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 14:27

Rmg

Ik heb hetzelfde gehad niet lang over nagedacht en direct geblokkeerd.
Wel specifiek voor het got subdomein hier.

Veel meer dan onderstaande info is niet echt te vinden in Google Chrome.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ufaP8rWN8ZhUGoda9NeDkdZy/thumb.png

Verwijderd

Ik draai een adblocker en een pop-upblocker en ik krijg deze melding nooit.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-11 12:44

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 09:20:
Ik draai een adblocker en een pop-upblocker en ik krijg deze melding nooit.
Ik heb Windows Phone en geen adblocker/pop-upblocker en krijg deze melding nooit.

LinkedIn WoT Cash Converter

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:12

SomerenV

It's something!

Hier op Android nog nooit gezien (in Chrome). Op de PC ook nog nooit tegengekomen. Op Android staan alleen Notifications en Sound. Misschien een fuckup in de vertaling ofzo? Dat Locatie eigenlijk Notifications moet zijn ofzo? Anders zou ik 't ook niet weten. Ik draai geen Adblocker of iets dergelijks.

[ Voor 57% gewijzigd door SomerenV op 08-12-2018 14:02 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-11 10:32
Het is wel vaker gebeurd dat er d.m.v. advertenties deze melding komt, waarom en hoe? geen idee.

Tweakers heeft dit (nog) niet, zo ver ik weet.

• polopolo150
SomerenV schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:01:
Hier op Android nog nooit gezien (in Chrome). Op de PC ook nog nooit tegengekomen. Op Android staan alleen Notifications en Sound. Misschien een fuckup in de vertaling ofzo? Dat Locatie eigenlijk Notifications moet zijn ofzo? Anders zou ik 't ook niet weten. Ik draai geen Adblocker of iets dergelijks.
Nee. Ik heb notificaties aanstaan en eerder toestemming voor gegeven. Dit staat er los van. Er wordt dus echt een locatie gevraagd door de browser.

Ik heb het toen geblokkeerd trouwens en sindsdien geen melding gekregen erover. Dus ik ga er geen last meer van hebben. Maar ik wou het gewoon hier kwijt, misschien kon Tweakers hier wat mee.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Niet te reproduceren verder :)
Pagina: 1