Momenteel heb ik Jottacloud Unlimited in gebruik om middels Duplicati automatisch backups te maken van een drietal werkstations. Dit werkt naar wens - bij het uploaden heb ik een prettige bandbreedte, zo ongeveer 60 Mbps.
Nu ik iets wil herstellen uit de backup blijkt het restoren echter fors meer tijd te kosten dan door mij voorzien.
Voorbeeld: een restore van 95 GB zou naar mijn idee ong. 8 uur mogen duren. Hierbij ga ik uit van 60 Mbps traffic en 100% overhead door de volume-size en verification. Deze restore kostte uiteindelijk 4 dagen.
Hierbij wordt de bandbreedte vrij strak gelimiteerd op 18,5 Mbps:

Via http://speedtest.jottacloud.com/ is de downloadsnelheid hoger (90 Mbps), maar alleen door de meerdere streams die zijn geopend. Per connectie is de bandbreedte 18,5 Mbps:

Ter vergelijking speedtest.net vanaf hetzelfde werkstation:

Het feit dat er per connectie wordt geknepen doet vermoeden dat er sprake is van connection tracking, dus aan de serverzijde, maar uit mailwisseling met de supportdesk blijkt dit niet geval te zijn. Een file van 646 MB komt volgens hen "instantly" binnen dus i.i.g. sneller dan 18,5 Mbps.
Ze geven aan dat de hoge ping (30ms) van invloed kan zijn op de snelheid maar bevestigen ook dat een (single stream) speedtest naar mijn host een resultaat geeft van 103 Mbps down en 208 Mbps up.
Mijn vraag:
Duplicati 2.0.3.3, HP Microserver N40L, HP ML350 Gen9, Dell XPS 15 9560
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu ik iets wil herstellen uit de backup blijkt het restoren echter fors meer tijd te kosten dan door mij voorzien.
Voorbeeld: een restore van 95 GB zou naar mijn idee ong. 8 uur mogen duren. Hierbij ga ik uit van 60 Mbps traffic en 100% overhead door de volume-size en verification. Deze restore kostte uiteindelijk 4 dagen.
Hierbij wordt de bandbreedte vrij strak gelimiteerd op 18,5 Mbps:

Via http://speedtest.jottacloud.com/ is de downloadsnelheid hoger (90 Mbps), maar alleen door de meerdere streams die zijn geopend. Per connectie is de bandbreedte 18,5 Mbps:

Ter vergelijking speedtest.net vanaf hetzelfde werkstation:

Het feit dat er per connectie wordt geknepen doet vermoeden dat er sprake is van connection tracking, dus aan de serverzijde, maar uit mailwisseling met de supportdesk blijkt dit niet geval te zijn. Een file van 646 MB komt volgens hen "instantly" binnen dus i.i.g. sneller dan 18,5 Mbps.
Ze geven aan dat de hoge ping (30ms) van invloed kan zijn op de snelheid maar bevestigen ook dat een (single stream) speedtest naar mijn host een resultaat geeft van 103 Mbps down en 208 Mbps up.
Mijn vraag:
- Wil/kan er iemand de snelheid controleren van de download van deze Ubuntu iso vanaf Jottacloud?
- Heeft er iemand andere ervaringen met Jottacloud en met het downloaden van bestanden?
- Is er een andere verklaring te vinden voor dit verschijnsel?
Duplicati 2.0.3.3, HP Microserver N40L, HP ML350 Gen9, Dell XPS 15 9560
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Andere locaties, werkstations, servers en providers (Tweak, Caiway, Weserve)
- Verschillende browsers (Chrome/IE/Edge)
- Ander (tijdelijk) Jottacloud-account
- Ander tijdstip ('s middags / 's avonds / 's nachts), heeft invloed op de totale bandbreedte maar niet op de bandbreedte per connectie
* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans