[Ziggo] IPTV oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 07:31
Beste tweakers,

Graag hoor ik van jullie tweakers welke prachtige oplossingen Ziggo heeft voor de mensen die graag enkel een UTP kabeltje willen gebuiken om tv te kunnen kijken.

Onlangs heb ik contact gehad met Ziggo en de medewerker kon mij enkel melden dat bestaande klanten die minimaal 1 Mediabox via coax hadden aangesloten in het verleden de mogelijkheid hadden om een extra Mediabox te bestellen die weliswaar minder mogelijkheden had, maar wel - indien dat de wens van de klant was - via een UTP kabel met de modem kon worden verbonden. Die bewuste Mediabox wordt blijkbaar niet meer geleverd, dus case closed zou je zeggen. Echter wil ik toch graag weten of het legaal is om deze kastjes tweedehands te bemachtigen en of deze dan nog zouden werken.

Zelf ben ik helemaal tevreden met KPN en dan metname de hardware die zij leveren. Bij KPN kan ik in combinatie met een powerline-setje overal waar een stopcontact is tv kijken op de traditionele manier.

Aangezien ik al vele jaren klant ben bij KPN ben ik totaal niet op de hoogte van de ontwikkelingen *kuch* die Ziggo heeft doorgemaakt. Toch zou ik hier graag op de hoogte van worden gebracht aangezien ik mensen die mij om advies vragen - en ja, dat gebeurt echt - een enigzins objectief advies kunnen geven in plaats van het standaard zinnetje: ¨Kies voor KPN of als het iets goedkoper moet voor NLE want dan ben je voor TV-kijken niet beperkt tot de coax-infrastructuur in je huis.¨

Beste antwoord (via jor177 op 08-12-2018 16:42)

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jor177 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:01:
Ik doelde eigenlijk op de 'traditionele manier van tv-kijken', dus zonder te hoeven streamen.
Maar als ik het goed begrijp is er niemand die ervaring heeft met een mediabox die verbonden is met coax en eventueel UTP in combinatie met een mediabox die in principe alleen via UTP verbonden hoeft te worden?
Jawel, en dat werkt hier prima. Een Mediabox XL (voorheen Horizon), aangesloten via COAX.
Vervolgens een Mediabox XL extra (veel kleinere decoder) aangesloten via UTP op de Mediabox XL.
Maar zoals je zelf al zei, deze extra box wordt niet meer geleverd omdat er toch teveel problemen mee waren.

De combinatie Ziggo en alleen UTP gaat het niet worden. Zelfs de nieuwe 4k mediabox die er aan zit te komen zal nogsteeds coax nodig hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 08:48
*knip*. Lekker interessant voor Ziggo, maar behoorlijk offtopic voor de TS.

[ Voor 83% gewijzigd door rens-br op 08-12-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart tv met Ziggo go app...
Of een Chromecast in een domme tv met de go app
Heb je 2 kabels nodig. Of.1 als je wifi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Verwijderd schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:03:
Smart tv met Ziggo go app...
Of een Chromecast in een domme tv met de go app
Heb je 2 kabels nodig. Of.1 als je wifi gebruik.
Ik doelde eigenlijk op de 'traditionele manier van tv-kijken', dus zonder te hoeven streamen.
Maar als ik het goed begrijp is er niemand die ervaring heeft met een mediabox die verbonden is met coax en eventueel UTP in combinatie met een mediabox die in principe alleen via UTP verbonden hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Traditioneel is toch via coax? wil je zelf het tv signaal over utp gaan uitzenden?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jawel, en dat werkt hier prima. Een Mediabox XL (voorheen Horizon), aangesloten via COAX.
Vervolgens een Mediabox XL extra (veel kleinere decoder) aangesloten via UTP op de Mediabox XL.
Maar zoals je zelf al zei, deze extra box wordt niet meer geleverd omdat er toch teveel problemen mee waren.

De combinatie Ziggo en alleen UTP gaat het niet worden. Zelfs de nieuwe 4k mediabox die er aan zit te komen zal nogsteeds coax nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

[...]

Welke opties mis je bij de app tegenover een kasje?
Streamen werkt echt zonder enige issue, en is veel gemakkelijker te monteren.
Geen draden, geen installatie, geen afhankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Mr. Jinx schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:01:
[...]

Bedankt voor dit verhelderende antwoord. Ik heb even gezocht op "Extra MediaBox XL-decoder" en er blijkt zelfs een artikel over op tweakers gepost te zijn. https://tweakers.net/nieu...-mediabox-xl-decoder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

In weze sla je gewoon een stap over, uiteindelijk wordt de data naar de mediaboxen ook een soort van gestreamed. In de toekomst is het huidige systeem hoe dan ook geen optie meer door de beperkte bandbreedte.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

jor177 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 22:15:
Graag hoor ik van jullie tweakers welke prachtige oplossingen Ziggo heeft voor de mensen die graag enkel een UTP kabeltje willen gebuiken om tv te kunnen kijken.
Geen oplossing van Ziggo: Raspberry Pi + DVB-C ontvanger + smartcard reader + Tvheadend + Oscam. Elk apparaat met netwerktoegang en een beetje fatsoenlijke media player kan dan de zenders weergeven.

edit:
[...]

Had die nog niet gezien :P

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 08-12-2018 14:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@jor177 hoewel het lastig is om overal op de hoogte van te blijven (zeker als het bij een andere provider is) is het toch de bedoeling om ook zelf het e.e.a. uit te zoeken voordat je een topic opent.

Zou je dus willen toevoegen wat je zelf al gevonden hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jor177
rens-br schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 15:53:
[mbr]@jor177 hoewel het lastig is om overal op de hoogte van te blijven (zeker als het bij een andere provider is) is het toch de bedoeling om ook zelf het e.e.a. uit te zoeken voordat je een topic opent.

Zou je dus willen toevoegen wat je zelf al gevonden hebt?[/]
Beste tweakers,

Onlangs heb ik contact gehad met Ziggo en de medewerker ..
Het kwam overigens niet in mij op om te zoeken op "Extra Mediabox". Ik had verwacht dat Ziggo iets creatiever zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:07

Wildfire

Joy to the world!

Beste tweakers,

&
Mr. Jinx schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 11:01:

[...]

De combinatie Ziggo en alleen UTP gaat het niet worden.
Toch wel, zo kijk ik op mijn slaapkamer TV. Coax naar UTP in de meterkast en UTP naar coax in de slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1260889-0/kabel-tv-via-utp-muxlab-set-bestaande-uit-zender-en-ontvanger.jpg
https://www.allekabels.nl...850/kabel-tv-via-utp.html

Beste is om dit via FTP/SFTP kabel te doen, afscherming is belangrijk, en niet al te lange afstanden.

Het zijn passieve apparaatjes, het coaxsignaal wordt gewoon over twee draadjes van de UTP kabel gegooid. Vandaar dat goede kwaliteit FTP/SFTP kabel het beste is.

Let wel op dat je dit dus NIET kunt gebruiken om via powerline het signaal ergens te krijgen, aangezien het puur het coaxsignaal is wat over UTP wordt gezet, geen netwerkverbinding dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 09-12-2018 17:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1