Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• twism90
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 01-04 23:08
Goedeavond tweakers,

Zojuist mijn nieuwe onderdelen uitgepakt;
- moederbord Asrock z390 pro4
-processor i5 9600k

Nu heb ik alles voor mij liggen en de processor op zijn plek, maar het klepje om de processor vast te zetten krijg ik niet dicht.
Ik krijg al snel behoorlijke tegen druk en het lijkt erop dat het niet gaat passen.

]https://azerty.nl/compatibiliteit-intel-socket-1151

Bovenstaande schema heb ik aangehouden bij het samenstellen van mijn set, dus ik had verwacht dat dit moet passen.

Kan iemand bevestigen dat dit niet gaat passen of moet ik toch doordrukken?

Alvast bedankt.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het helpt meer als je een foto post van hoe de CPU er nu in ligt (met klepje open) dan een linkje naar een tabel die we "ongeveer" allemaal wel weten.

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• twism90
Bijgaand enkele foto's, ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

• MAX3400

MAX3400

Die lijkt er inderdaad goed in te liggen; in de handleiding staat trouwens een ander plaatje want daar hebben ze de bescherming van de stalen "klep" nog niet weggehaald.

• twism90
Het ''probleem'' lijkt deels in de klep en in de processor te zitten.
Op de foto is al een kleine beschadiging te zien op de processor van het klepje. (half dicht geduwd)
het klepje heeft bij de 2 punten die de processor vast houden een soort van verdieping, als ik halverwege wil door duwen dan komt de achter kant weer omhoog.

En gezien de waarde van alles wil ik het ook niet direct kapot maken.
(ik wou eerst de winkel de processor laten plaatsen op het moederbord, echter moest ik dan 2/3 dagen wachten)

• brtk
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 19-04 20:57
Gaar zeg, mooie nieuwe spulletjes en dan tegen zoiets aanlopen. Ik dacht een mogelijke oplossing te hebben gevonden, maar die zie ik niet terug in de handleiding van de ASRock Z390 Pro4.

Is de stalen "klep" nog wel in originele vorm, niet verbogen?

brtk wijzigde deze reactie 07-12-2018 20:03 (124%)

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-04 21:17
als je hem erop hebt kun je dan niet zien of het klepje ergens tegen aan komt. of dat je hem niet helemaal onder het boutje ervoor hebt gedrukt?

• brtk
Misschien heb je hier wat aan:

https://www.asrock.com/support/faq.asp?id=340

Mogelijk moet je, zoals MAX3400 al zei, de protection cover laten zitten als je de lever naar beneden haalt.

brtk wijzigde deze reactie 07-12-2018 20:10 (41%)

• twism90
Het is gelukt, met iets meer druk het klepje toch dicht gekregen.
Eigenlijk iets teveel druk dan wenselijk, maar het zit nu wel op zijn plek.
(behoorlijk wat druk op het scharnier zelf)

Nu alles verder inbouwen en dan zien of het nog naar behoren werkt.

• brtk
Misschien ff gauw een test opstelling buiten de kast laten draaien, zonder eerst alles in te bouwen? Kijken of moederbord wil posten, dan zit het zeker goed.

brtk wijzigde deze reactie 07-12-2018 20:26 (5%)

• Evert134
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 19-04 21:17
ik vind ook dat intel's mounting systeem bet overkill is voor een CPU vooral als er nog een koeler opkomt. maar dan ook weer ben je er wel van verzekerd dat je CPU geen kant meer opgaat wat je ook met je moederbord doet

• MAX3400

MAX3400

Evert134 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:50:
ik vind ook dat intel's mounting systeem bet overkill is voor een CPU vooral als er nog een koeler opkomt.
Pfff, het aantal topics waar mensen een koeler-mount verkeerd weten te monteren, slopen of kwijt raken, is niet op een paar handen te tellen. Ben het met je eens dat het soms overkill lijkt maar het lijkt me raadzamer dat het wel zo gaat want om nou een CPU van een paar honderd Euro "zomaar" even te kunnen slopen, is ook geen goede reclame ;)

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14:27
Evert134 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:50:
ik vind ook dat intel's mounting systeem bet overkill is voor een CPU vooral als er nog een koeler opkomt. maar dan ook weer ben je er wel van verzekerd dat je CPU geen kant meer opgaat wat je ook met je moederbord doet
Beter dan bij AMD, als er een koeler opzit die je eraf wilt halen 'plakt' de cpu soms aan de koeler vast. Gevolg: als je niet oppast flikkert hij zo van die koeler af en ben je zo 100-300 euro armer (of je moet voorzichtig de pinnetjes rechtbuigen)

Ik heb zelf vooral met Intel systemen gewerkt en merk dat je het klepje wel recht moet hebben en ook juist onder het schroefje, anders gaat ie niet dicht.

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

• twism90
Sorry voor de late reactie maar beter laat dan nooit.

Computer werkte direct naar behoren, dus alles is goed gekomen met de processor. Hij zit nu inderdaad muurvast en zal geen kant meer op gaan, zoals op de foto is te zien heeft klepje wel wat sporen achter gelaten op de processor.

Afgelopen week enkele nieuwe games geprobeerd, temp van de processor komt niet eens boven de 55 graden uit. Als leek zelf alle onderdelen uitgekozen en ingebouwd en draait prima. Gezien het aantal graden zit ik nog aan overclocken te denken, hier afgelopen weken eerst op ingelezen, maar dit is nu nog geen noodzaak dus wacht er nog even mee.

• kokmaarten
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 27-01 23:28
Welke koeler heb je dan? Ik wil namelijk ook gaan kijken naar een nieuwe pc en deze cpu is goed voor gamen en heel goed betaalbaar.

• ItsWillem
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 14:27
twism90 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:49:
Sorry voor de late reactie maar beter laat dan nooit.

Computer werkte direct naar behoren, dus alles is goed gekomen met de processor. Hij zit nu inderdaad muurvast en zal geen kant meer op gaan, zoals op de foto is te zien heeft klepje wel wat sporen achter gelaten op de processor.

Afgelopen week enkele nieuwe games geprobeerd, temp van de processor komt niet eens boven de 55 graden uit. Als leek zelf alle onderdelen uitgekozen en ingebouwd en draait prima. Gezien het aantal graden zit ik nog aan overclocken te denken, hier afgelopen weken eerst op ingelezen, maar dit is nu nog geen noodzaak dus wacht er nog even mee.
Waar heeft hij sporen achtergelaten? Als ze op de heatspreader zitten is het geen heel groot probleem...

Welke koeler heb je? 55 graden is prima voor een 95 watt chip, genoeg overclock headroom.

i7-6700 // Gigabyte RX580 8GB // MSI B150M PRO-VDH // 4x4GB DDR4 @ 2133Mhz // Fractal Design Define S // Crucial MX500 (500GB) (OS) + Kingston A400 (120GB) (Games opslag) + WD Blue 5400RPM (1TB) (Backups) // Cooler Master G450M (450 Watt) (Semi-Modulair)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True