Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:09
Beste Allemaal

Ik heb vandaag onderstaande geheugen gekocht en niet gekeken of het een enkel bankje of 2 bankjes waren. Nu blijkt het dus 1 bankje van 16gb te zijn
https://www.alternate.nl/.../product/1434081?lk=13783

Nu is mijn vraag ga ik dit merken met gamen of met video bewerken of dat het geen dual geheugen is.
Ik lees tegenstrijdige berichten.
Volgens de ene site zal je het niet merken en volgens de andere site moet je dual geheugen hebben.

Mijn verder specs zijn

EVGA Z370 FTW
i5 8600K
ssd voor windows
SSD voor gamen
4 tb harde schijf 5200 toeren voor video bewerken.
Verder draai ik op windows 10 64 bit

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen moet ik het omruilen naar Dual geheugen of niet
moet wel zeggen dat alles soepel draait met dit geheugen.

Bedankt voor de moeite

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je moet niks maar het is te adviseren; het kan je in games al een paar fps schelen en met videobewerking, wil je graag ook snelle(re) doorvoer als je grote bestanden bewerkt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het hangt er een beetje af wat je ermee doet, maar geheugenbandbreedte is in veel gevallen wel handig om te hebben. Met een enkele module (geen bankje!) kun je geen dual channel draaien, wat in theorie de snelheid halveert.
In de praktijk is het vaak wat minder spannend, je gaat geen dubbele prestaties krijgen met een extra module, maar afhankelijk van de applicatie ga je er wel significant op vooruit.

Het aantal bankjes maakt trouwens geen klap uit, dat is immers niet meer dan een virtuele indeling van je geheugen, daar kun je zelf niet echt iets aan veranderen.

• koetsier88
bedankt allebei.
dan ga ik hem toch maar omruilen voor 2 modules

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

koetsier88 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:50:
[...]

Ik heb vandaag onderstaande geheugen gekocht en niet gekeken of het een enkel bankje of 2 bankjes waren. Nu blijkt het dus 1 bankje van 16gb te zijn
Eh nee, zoals Terw_Dan al aangeeft is dit een module, een DIMM. Een "bank" is een virtuele organisatie van geheugen, en een double-sided DIMM als dit beslaat daadwerkelijk twee banks.

Dus ja, wel twee banks, maar nee, enkele module en dus ook een enkel kanaal. Hou die dingen uit elkaar, dat maakt het juiste bestellen wel zo makkelijk :o

Oslik blyat! Oslik!

• koetsier88
En heb ik eigenlijk een nieuwe vraag.
Ik heb een redelijk grote koeler. En zitten mijn geheugen bankjes in slot 3 en 4
Volgens mijn moederbord moet als je 2 geheugen bankjes heb deze in of slot 1 en 3 of 2 en 4 zitten
Dit is niet mogelijk.
Het geheugen werkt wel en hij geeft ook in het bios de juiste snelheid aan en de juiste aantal 16 GB
Draai ik dan nog wel dual channel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
koetsier88 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:23:

Volgens mijn moederbord moet als je 2 geheugen bankjes heb deze in of slot 1 en 3 of 2 en 4 zitten
Dit is niet mogelijk.
Is dat ook niet mogelijk als je de koeler los maakt, de geheugenreepjes plaatst in de juiste sloten en dan de koeler weer terugplaatst?

The devil is in the details.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

koetsier88 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:23:
En heb ik eigenlijk een nieuwe vraag.
Ik heb een redelijk grote koeler. En zitten mijn geheugen bankjes in slot 3 en 4
Dit is niet mogelijk.
Het geheugen werkt wel en hij geeft ook in het bios de juiste snelheid aan en de juiste aantal 16 GB
Draai ik dan nog wel dual channel
Nee, je draait dan geen dual channel omdat ze echt om-en-om in de slots moeten zitten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• koetsier88
oke bedankt voor jullie antwoord.
ga voor een oplossing zoeken
Pagina: 1