Ram Geheugen uit China.

Pagina: 1
Acties:

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:22
Hallo mede Tweakers,

Ik heb eigenlijk een vraag over aankoop advies en ervaringen.
Ik moet toevallig ram hebben voor deze laptop: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525

Nu zat ik toevallig op chinese webwinkels te kijken en het verschil in prijs is aanzienelijk.

Bijvoorbeeld: https://www.ram-geheugen....2QVwUeEAQYASABEgKC8_D_BwE 1 reepje 4GB kost bijna 28 euro.
Bij Aliexpress: https://nl.aliexpress.com...19-4eb3-a150-dcc173275914
Betaal ik voor 40 euro voor 2 reepjes van 4GB (in totaal 8GB).

Groot verschil als je het mij vraagt, nu zijn er ook andere merken zoals Kllisre: https://nl.aliexpress.com...19-4eb3-a150-dcc173275914 voor mij PC bijvoorbeeld (met asrock pro3 R2.0 met AMD FX6300) of https://nl.aliexpress.com...19-4eb3-a150-dcc173275914, ik vraag me af wat de kwaliteit hiervan is+ervaring hier op Tweakers. Op internet vind ik wel dat het vaak kan zijn dan de modules zijn ingekocht bij een Samsung of kingston, voor de rest niet veel helaas behalve dat de Kllisre reepjes goede beoordelingen heeft op aliexpress.

Ben benieuwd hoe jullie er over denken!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:54

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij je gelinkte reepjes zitten >1k reviews. Kan je daar niets mee?

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:57
Het zal daar vast 21% goedkoper zijn dan in Nederland, bij die prijs is namelijk géén BTW inbegrepen. Houd er rekening mee dat de BTW er nog bij moet (lees: kan) komen, je niet op garantie hoeft te rekenen en de verzending langer duurt.

[ Voor 16% gewijzigd door P1nGu1n op 07-12-2018 16:24 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En hoeveel ergernis scheelt het als het geheugen "defect" raakt en je geen vervangend spul hebt liggen?

Als ik in PW kijk, vind ik al DDR3 SODIMM 2x 4GB vanaf 43 Euro dus dat is "vanaf" maar 3 Euro duurder dan wat je op Ali hebt gevonden.

Nou zal ik best een zeikerd zijn of net een paar Euro extra willen betalen; ik ga voor een garantie-geschil niet zitten wachten op een verkoper aan de andere kant van de wereld en alle tussenliggende zaken (zoals transport); dat regel ik dan wel hier in NL met een (web)winkel waar ik NL-spul gekocht heb, zeg maar.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 07-12-2018 16:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dutchnltweaker
@br00ky Jawel, alleen het is altijd wel fijn als mede tweakers al ervaring hebben.
@P1nGu1n Heb best al wat tech stuff gekocht uit china, zelfs ssd schijven en heb dit nog nooit (afkloppen) meegemaakt.
@MAX3400 Laten we het zo stellen, ik heb wel wat tech stuff in China gekocht en nog nooit gezeik gehad qua garantie, als ik kon aantonen dat het defect was deden ze niet moeilijk.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Enige wat ik niet direct uit china haal, tech. Daarnaast is het verschil in prijs op tech meestal verwaarloosbaar.

Heb toch al mijn waterkoeling fittings van ali.

Maar ja lenova stuf waar zal het andets vandaan komen dan korea/china.

• dutchnltweaker
@NLKornolio Als ik in Nederland 1 reepje van 8gb koop betaal ik minimaal 50 euro, China betaal ik rond de 20 euro voor 8gb (ddr3). Dat vind ik wel een groot verschil op dit moment.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-02 21:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

@dutchnltweaker sorry maar zoals hierboven al wordt vermeld. Koop je bij ali ook 1 reepje voor 23,- als ik naar je linkies kijk, 3/4 eu verschil.

Eerste ljnk die je post staat trouwens bij refurb daar zou ik het dus sowieso niet bij kopen.

• dutchnltweaker
NLKornolio schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:57:
@dutchnltweaker sorry maar zoals hierboven al wordt vermeld. Koop je bij ali ook 1 reepje voor 23,- als ik naar je linkies kijk, 3/4 eu verschil.

Eerste ljnk die je post staat trouwens bij refurb daar zou ik het dus sowieso niet bij kopen.
Klopt, maar dat gaat over de laptop,Samsung geheugen is oud model(daarom refurb). Computer is wel nog groter verschil.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gewoon kopen, zie je het vanzelf wel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• dutchnltweaker
Ik heb het besteld, laat wel wat weten als ik het binnen heb.

• dutchnltweaker
Update:
De ram geheugen voor mijn pc: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3c724c4dcCYh4c gisteren binnen gekregen, zo snel heb ik nog niet iets binnen gehad vanuit aliexpress (china) :) .
35 euro (korting van de shop 5 euro) voor 2 x 8gb ram ddr3 1600mhz, in totaal 16gb.
Tot nu toe geen rare dingen gebeurt alles draait stabiel op dit moment, toch wel een verschil als je ram in Nederland koopt waar tussen de 60 a 80 euro voor kwijt bent voor 1 x 8gb.

De ram voor de laptop is nog niet binnen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 00:03
dutchnltweaker schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:52:
Update:
De ram geheugen voor mijn pc: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3c724c4dcCYh4c gisteren binnen gekregen, zo snel heb ik nog niet iets binnen gehad vanuit aliexpress (china) :) .
35 euro (korting van de shop 5 euro) voor 2 x 8gb ram ddr3 1600mhz, in totaal 16gb.
Tot nu toe geen rare dingen gebeurt alles draait stabiel op dit moment, toch wel een verschil als je ram in Nederland koopt waar tussen de 60 a 80 euro voor kwijt bent voor 1 x 8gb.

De ram voor de laptop is nog niet binnen.
Het zal best prima werken. Interessanter is of het net zo goed/snel/lang werkt als de duurdere variant die je in NL kunt krijgen. Daarnaast, als je wel problemen gaat krijgen, hoe lang voor je vervangend geheugen binnen hebt? En dit geheugen is dan van dezelfde "slechte" kwaliteit als die je al had via Ali.

Stel het geheugen is van slechte kwaliteit en bij een defect gaat je moederbord er bijvoorbeeld ook aan. Dan had ik liever wat extra uitgegeven aan "goed/duurder" geheugen.

Het is je eigen keuze, maar het prijsverschil moet toch ergens vandaan komen. En goedkoop is toch vaak duurkoop voor wat betreft tech/hardware.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-02 13:51
DDR3 geheugen zou ik gewoon hier van V&A halen. Heb ik al meerdere keren gedaan en nog nooit problemen mee gehad.
Pagina: 1