Kosten RDW bij invoer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11 12:49
Ik wil binnenkort een auto importeren vanuit Duitsland. De auto is van een familielid en doet deze voor een zachte prijs van de hand. Ik heb nu zitten zoeken en lezen waar ik in dit opzicht mee moet rekening houden. De auto wordt binnenkort in Duitsland nog gekeurd door de TÜV en zal dus met deze keuringspapieren naar de RDW gaan. Met welke kosten moet ik bij de RDW dan nog rekening houden?

De tabel van de RDW noemt verschillende kostenposten maar ik hoef sowieso niet met iedere kostenpost rekening te houden, lijkt mij. Ik wilde sowieso een veertiendagenvrijstelling aanvragen bij de Belastingdienst om de auto vanuit Duitsland naar de RDW te kunnen rijden. De BPM die nog afgedragen moet worden bedraagt 51 euro en een nieuw set kentekenplaten kost ongeveer 28 euro. Het enige wat mij nog onduidelijk is, wat ik precies bij de RDW moet betalen. Kan iemand die hier ervaring of verstand van heeft over meedenken?

Bedankt!

Alle reacties

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-10 16:55

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Wabbawabbawabbawabba

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Geef de RDW anders een belletje? ze bijten niet hoor....

39

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-11 14:25

killercow

eth0

Ze zullen hem willen keuren, dat kost je een paar euro's natuurlijk, maar verder valt het alles mee doorgaans. (mits het een model is dat ze al kennen in Nederland)

openkat.nl al gezien?

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

killercow schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:47:
Ze zullen hem willen keuren, dat kost je een paar euro's natuurlijk, maar verder valt het alles mee doorgaans. (mits het een model is dat ze al kennen in Nederland)
Tüv keuring is geldig in NL, keurmeesters keuren, dit doet de RDW niet. Zie mijn eerdere post voor het kostenplaatje!

Wabbawabbawabbawabba

• Verona27
Thanks voor de snelle reacties. Ik had gelezen dat de RDW in principe het rapport van de TÜV overneemt, moet ik dan alleen nog de inschrijving van het voertuig in het kentekenregister en de tenaamstelling bij de RDW moet betalen of ook de identificatie voertuig licht?
Waarom niet de veertiendagenvrijstelling en wel een tijdelijk kenteken? De auto is tot de nieuwe tenaamstelling nog wel verzekerd alleen dan in Duitsland.

[ Voor 45% gewijzigd door Verona27 op 07-12-2018 15:54 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Officieel mag je met Duits kenteken in Nederland als Nederlander niet rondrijden, hiervoor worden hoge boetes uitgeschreven door de fiscus. Dit heeft verder niets met de verzekering te maken maar puur met motorrijtuigenbelasting.
Je kan dit oplossen door een tijdelijk kenteken aan te vragen met een tijdelijke verzekering, dan mag je hier wel mee rond rijden. Of je moet de auto op autoambulance naar Nederland brengen!

Wabbawabbawabbawabba

• Verona27
KatirZan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:08:
Officieel mag je met Duits kenteken in Nederland als Nederlander niet rondrijden, hiervoor worden hoge boetes uitgeschreven door de fiscus. Dit heeft verder niets met de verzekering te maken maar puur met motorrijtuigenbelasting.
Je kan dit oplossen door een tijdelijk kenteken aan te vragen met een tijdelijke verzekering, dan mag je hier wel mee rond rijden. Of je moet de auto op autoambulance naar Nederland brengen!
Maar daarvoor zou je dus die 14 daagse vrijstelling kunnen aanvragen. Verder via RDW nu antwoord op mijn vraag: de kosten voor identificatie voertuig licht moet ook betaald worden, dus de totale kosten komen neer op 100,10. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1