HP Designjet driver / Missing systeem variabelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Voor een kennis met een HP Designjet 800 PS probeer ik een fout te verhelpen. Er wordt gebruik gemaakt van een Windows 10 X64 systeem. Zodra de printdriver geinstalleerd is (maakt niet uit of de printpoort klopt, en of ik naar een bestand print of naar de machine zelf). Er treed alle keren dezelfde foutmelding naar voren. Andere printers werken wel goed.

We zijn niet de enige:

https://h30434.www3.hp.co...m-Windows-10/td-p/6725135

Helaas is daar geen antwoord op gekomen.

De foutmelding is: the system didn´t find the environmental options

Dus kennelijk missen er systeem variabelen, het had leuk geweest als er ook stond welke het zijn, dan had ik die kunnen toevoegen ?

Is er een soort logboek in windows waar mislukte pogingen staan welke systeem variabelen er worden opgevraagd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 08:02
Je kunt ook proberen de Universal Print Driver te installeren ipv de 800 drivers?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 17:18

TheBorg

Resistance is futile.

bregweb schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:28:
Je kunt ook proberen de Universal Print Driver te installeren ipv de 800 drivers?
Proberen kan altijd maar voor zover ik kan zien ondersteund de Designjet alleen HP GL, HP GL/2 en HP RTL en geen PCL6 of Postscript.

Op het HP forum staat dat het probleem is ontstaan na een update. Misschien helpt het om de driver opnieuw te installeren zo dat de variablen weer worden ingesteld. Wel eerst de oude driver helemaal weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Helaas is de UPD geen oplossing, printer is niet compatible.

Na wat zoeken op internet lijkt het onmogelijk om na te gaan welke systeem variabele naar wordt gezocht.

Ben bang dat we aan HP zijn overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Als HP de drivers niet doorlopend blijft updaten dan loop je tegen dit soort dingen aan. De huidige versie van W10, zijnde 1809, gebruikt een ander driver model dan voorheen, waardoor sommige oudere apparatuur langzaamaan niet meer goed zal werken. Daar valt de designjet 800 waarschijnlijk ook onder, gezien die ook al een heel aantal jaren meegaat.

Idd hopen dat HP er nog wat op vindt. Zij zijn de enigen die de boel nog kunnen fixen, Microsoft zal dat niet doen.

I reject your reality and substitute my own