Superhelden kostuums (echt goede!)

Pagina: 1
Acties:

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 12:26

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Eindejaarsfeestje bij mijn werk staat op stapel. Thema: Kom als je superheld. Superleuk idee en ik wil goed voor de dag komen. Iets huren is een goede optie maar wat een drama kwaliteit overal.

Wie weet waar je aan een echt goed batman, spiderman of zelfs Star Wars thema pak kan komen?

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-12 06:58
Gewoon gaan als jezelf en zeggen dat je je eigen superheld bent :+

De meeste ECHT goeie kostuums moet je vrijwel altijd zelf maken, je kan ook op site's zoals etsy ofzo kijken tussen cosplays maar dat duurt meestal wel wat langer dan een maand... Misschien zelf worbla (of hoe die zooi ook heet) kopen en daarmee gaan rondknutselen. er staan overigens genoeg tutorials op het internet hoe je een goeie cosplay in elkaar knutselt (cosplay = costume play AKA verkleden en je voordoen als je favoriete character)

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 18:46

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Je kunt als de ouders van Batman of Superman gaan, kun je iig lekker met je vrienden wat gaan drinken ;)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
notgib schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:08:
Eindejaarsfeestje bij mijn werk staat op stapel. Thema: Kom als je superheld. Superleuk idee en ik wil goed voor de dag komen. Iets huren is een goede optie maar wat een drama kwaliteit overal.

Wie weet waar je aan een echt goed batman, spiderman of zelfs Star Wars thema pak kan komen?
voor eenmalig gebruik ... goede kwaliteit, wat zonde ( mijn idee )
Ga lekker naar een Primark, en koop een onesie, vul dat met wat accesoires en draag er een trainingspak onder.

Kwaliteit kost geld, helemaal niet erg, als het zijn waarde blijft behouden.
Maar als je NU nog op zoek moet naar zo'n kostuum ben je niet echt de doelgroep, en betaal je veel te veel

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik heb enkele jaren geleden via Amazon een Loki costuum gehaald. Kost geloof ik wel meteen EUR 200.00, maar de kwaliteit is echt ontzettend goed! Ongetwijveld kan je meerdere (andere) superhelden kostuums daar halen.

Heb deze trouwens afgelopen Halloween nog gebruikt, geloof jaar #4 :P

Surfin' paradise!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-11 13:30
Ga als Clark Kent. Hoef je alleen een bril te kopen :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 10:43
Op aliexpress heb je heel veel goede. Of Etsi. maar goedkoop is het allemaal niet.

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Snappie88 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:21:
Ik heb enkele jaren geleden via Amazon een Loki costuum gehaald.
Heb deze trouwens afgelopen Halloween nog gebruikt, geloof jaar #4 :P
Nice. En de helm?

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
klein stukje naar beneden scrollen op diezelfde pagina...

Bla Bla Bla

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
karel-jacobse schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:22:
Ga als Clark Kent. Hoef je alleen een bril te kopen :)
Weet je. Dit is best een goed idee. Maar dan uiteraard met Superman shirt eronder zodat ik befaamde shirt uit trek scene kan doen. Thanks.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Via buitenland ben je wel erg laat, anders zijn er in Japan en China best veel goede kwaliteit Cosplaymakers, je moet ze alleen wel weten te vinden. Het gros wat op Ebay staat is goedkope troep. Ook hier, lijkt het te mooi om waar te zijn, dan is het dat ook.

Maar de mooiste cosplays blijven toch degene die je zelf maakt. Ik doe het al jaren (nu even lager pitje ivm drukte), en als je het zelf maakt heb je de touwtjes volledig in handen. Voor een superheldencostume heb je niet veel talent nodig, alleen je maten kunnen opmeten, stof kunnen uitknippen en het aan elkaar naaien (liefst wel met een naaimachine :p Anders is het een takkewerk). Dus dat zou je zelf kunnen proberen.

I have stability. The ability to stab.

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 20:37

Snappie88

Mr. Hollywood

Daar praten we niet over :X :X

(Kan je vast wel online ergens regelen, maar Amerikanen zijn een stuk enthousiaster op dat vlak :+ )

Surfin' paradise!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 11:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

SmurfLink schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:27:

Maar de mooiste cosplays blijven toch degene die je zelf maakt. Ik doe het al jaren (nu even lager pitje ivm drukte), en als je het zelf maakt heb je de touwtjes volledig in handen. Voor een superheldencostume heb je niet veel talent nodig, alleen je maten kunnen opmeten, stof kunnen uitknippen en het aan elkaar naaien (liefst wel met een naaimachine :p Anders is het een takkewerk). Dus dat zou je zelf kunnen proberen.
Hoewel dat een mooi streven is, ben ik na alle jaren van mening: nee, geld koopt betere kwaliteit dan ik kan maken. Ja, je moet wel de juiste mensen kennen (zo zijn er vaak in USA nog wel eens sales op 'afwijkende maten' costuums die ze voor een habbekrats wegdoen).

Natuurlijk, toegankelijke thema's (oorlog/leger, persiflages) kan je prima zelf, maar namaken is klasse apart.

écht goed spul is gewoon duur, of je moet legio tijd/materiaal hebben om dit zelf te proberen (zeker als je met 3dprint en vaccum-form aan de gang wil, airpaint maar niet te noemen), weegt bijna niet op om een pak van 500-600 te kopen.

Je hebt nog zo'n site waar je building-instructions kan kopen, vaak inclusief 3D modellen, dat zou best nog een optie zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ga eens buiten de box en ga als held op sokken. Of leen een motorpak, knutsel een riem en haal twee oude harkjes bij de kringloop en ga als Wolverine.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Wat is de naam van deze superheld... Noig niet gezien in de Marvell Universe >:)

Bla Bla Bla

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MarchelHoek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:53:
[...]

Wat is de naam van deze superheld... Noig niet gezien in de Marvell Universe >:)
MarvelHook denk ik :X

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat kan natuurlijk maar 1 kostuum zijn:

Bananenman :D
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/9/4/1/7/9200000040247149.jpg

https://www.bol.com/nl/p/...kleding/9200000040247149/

Edit:
Of als goede tweede, Supergrover: https://www.incognito-kledingverhuur.nl/super-grover.html
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/086992/files/039411720/400x700x2/super-grover.jpg
Hou er wel rekening mee dat dat pak warm gaat zijn :X

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2018 14:59 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:02

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je zou natuurlijk even naar Captain Underpants kunnen kijken...
Zou niet heel moeilijk moeten zijn

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-12 09:31
Of, in plaats van heel duur, juist heel goedkoop gaan:

:X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-12 10:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zou gewoon in pak gaan en deze onder m'n overhemd aan doen:

http://nl.aliexpress.com/...e5-48ce-8322-d56d492c3e0f

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Motorpak --> instant power ranger!

Dat is ook weer opgelost. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

_/-\o_
Je staat op m'n cape!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:53
-Dick Dastardly
-Dragonball Z: Goku, Vegeta, Nappa
-Powdered Toast Man (Ren & Stimpy)
-Johnny Bravo
-The Mask
-Attack on Titan stijl met ODM Gear (stukje moeilijker)
-Saitama (One Punch Man)

Volgens mij de meeste relatief makkelijk te maken of (gedeeltelijk) te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Acid Vendetta op 07-12-2018 18:47 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:33:
[...]

Hoewel dat een mooi streven is, ben ik na alle jaren van mening: nee, geld koopt betere kwaliteit dan ik kan maken. Ja, je moet wel de juiste mensen kennen (zo zijn er vaak in USA nog wel eens sales op 'afwijkende maten' costuums die ze voor een habbekrats wegdoen).

Natuurlijk, toegankelijke thema's (oorlog/leger, persiflages) kan je prima zelf, maar namaken is klasse apart.

écht goed spul is gewoon duur, of je moet legio tijd/materiaal hebben om dit zelf te proberen (zeker als je met 3dprint en vaccum-form aan de gang wil, airpaint maar niet te noemen), weegt bijna niet op om een pak van 500-600 te kopen.

Je hebt nog zo'n site waar je building-instructions kan kopen, vaak inclusief 3D modellen, dat zou best nog een optie zijn.
Ja het is een kwestie van simpel beginnen en dan steeds verder gaan. Ik gebruik inderdaad ook een 3D printer via iemand van werk, en daarnaast heb ik een moeder die vroeger al onze kleding zelf maakte dus veel ervaring heeft. Wat bedoel je met vaccum-form?
De meeste props maak ik overigens met Worbla. Supermakkelijk om te leren omgaan met dat spul. Verf is een kwestie van goed de tijd nemen, goede grondlaag beginnen en veel dunne laagjes maken. Cosplayen is echt niet moeilijk, maar je moet er inderdaad de tijd voor maken.

3D modellen haal ik van Thingiverse, maar je kan ook zelf wat modelleren met bijvoorbeeld TinkerCad..
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:24:
Motorpak --> instant power ranger!

Dat is ook weer opgelost. :)
whaha, neee, dan gewoon een echt powerranger pak halen :p Er zijn cosplays voor alle generaties.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 07-12-2018 19:26 ]

I have stability. The ability to stab.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
notgib schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:08:

Als ze bij de verhuur al baggerkwaliteit hebben.. dus nee, geen idee.

Ik zou even mn paps aankijken en zijn kleding lenen. Zijn pasfoto uitvergroten, printen en gaatje thv van de ogen maken en twee elastiekjes bevestigen voor om mn oren. Ik zou dus als mn vader gaan :)

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:57:
Dat kan natuurlijk maar 1 kostuum zijn:

Bananenman :D
[Afbeelding]

https://www.bol.com/nl/p/...kleding/9200000040247149/

Edit:
Of als goede tweede, Supergrover: https://www.incognito-kledingverhuur.nl/super-grover.html
[Afbeelding]
Hou er wel rekening mee dat dat pak warm gaat zijn :X
haha, nice onces!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Briljant plan. Echt. Denk dat dit goede kandidaat is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoop ik met die stretchstof wel voor je dat je geen pens hebt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-12 10:02

Mad-Matt

TheDoctor#2181

The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:16:
Alleen je borst maar zichtbaar maken
Afbeeldingslocatie: https://partycity6.scene7.com/is/image/PartyCity/_pdp_sq_?$_1000x1000_$&$product=PartyCity/752515

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-11 13:30
notgib schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 20:06:
Briljant plan. Echt. Denk dat dit goede kandidaat is.
Koop dan wel een overhemd met drukknoopjes, anders moet je ze steeds weer aannaaien :)
Of hij is superman in zijn slechte tijd
Afbeeldingslocatie: https://images-wixmp-ed30a86b8c4ca887773594c2.wixmp.com/intermediary/f/886924a2-8a22-411c-8aed-33cd5f11ce72/dwrhg7-3d37da0c-a678-4366-b8d5-efbd97bd694c.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door karel-jacobse op 07-12-2018 20:55 ]

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-12 21:58
Pajama Sam! Lekker een blauwe pajama aan en rode cape om. Lunchbox koffertje en zaklamp erbij en gaan ;)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:19
Ook dàt is canon :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WLCaG6Hl.jpg

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bij Primark hebben ze tientallen verschilende, van unicorn tot Mario's
( en als je niet in de buurt woont )
https://www.onesieskopen....rk-primark-onesie-online/

( let wel, de prijzen bij de Primarks zijn 9 á 10 euro, in die shop zeker 3x over de kop :+ )
Dus je moet wel heel ver van zo'n vestiging afwonen, wil het het waard zijn ;) )

[ Voor 33% gewijzigd door FreshMaker op 08-12-2018 09:50 ]

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Topicstarter
Top allemaal. Echt goede tips. Knoop is doorgehakt: Ik ga als Clark Kent. Thanks.
Pagina: 1