Twingo uit 2003 repareren of vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
We hebben een 2de auto "renault twingo" 2003 bij de apk is er 500,- "schade" en die moet gefixed worden voordat we door de APK door komen. (2 jaar in bezit) (deuk rechtsvoor) voor de rest redelijke staat voor die leeftijd.
update deuk is inderdaad geen afkeur dat zit niet bij 500 euro .. maar gebrokken schokbrekers oid .. en wat kleinere reparaties .. + versleten band(en)

Nu is de twingo dagelijks vervoer voor woon-werkverkeer en eigenlijk ooit gekocht als "stads auto" zodat wederhelft wat boodschapjes kan doen en kids van/naar school. voor 1450,-

We hebben nog een andere familie auto voor grote afstanden/vakantie/caravansleur ding.

maar ja de twingo rijd nu dagelijks snelweg en dat bevalt niet al te best .. en nu zoeken we eigenlijk vervangend vervoer ..
De garagehouder waar die de keuring door moet adviseert (duh) laten fixen en dan verkopen volgend jaar.

Zelf willen we hem oprijden maar is dat nu ? of kunnen we beter nu een andere auto aanschaffen.. aan iets anders zit ik net een slagje degelijker (wat meer geschikt voor snelweg .. niet rammelen bij 130 zoals deze)

[ Voor 7% gewijzigd door vso op 07-12-2018 15:38 ]

Tja vanalles

Beste antwoord (via vso op 07-12-2018 20:25)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 21:23

TheBorg

Resistance is futile.

Voor 500 Euro weet je dat je weer een tijdje kunt rijden. De monteur kan ook wel inzien of er volgend jaar weer een hoop kosten komen. Dat kun kun je in je overweging meenemen.

Maar doe je deze auto weg en koop je weer een goedkoop autotje dan is de kans heel groot dat het ding achterstallig onderhoud heeft en dan heb je ook weer kosten. Dan is doorrijden met de Twingo goedkoper.

Ik zou zelf het ding oplappen tenzij de monteur zegt dat het de moeite niet meer waard is.

Alle reacties

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Titel bijgewerkt.

Maarre, ik neem aan dat het niet om een deuk gaat, maar wat is er mis mee? Is het niet gewoon regulier onderhoud? Overigens mist er een heel hoop relevante informatie zoals kilomterstanden e.d.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Even voor de duidelijkheid: een deuk opzich is geen APK afkeur. Dat gaat pas spelen zodra de verlichting beschadigd is, de wielophanging een tik heeft gehad of wanneer de wielkast zo kapot is dat het wiel vrij komt te staan.

Deuken in plaatwerk zijn cosmetisch, eventuele technische en/of structurele problemen zijn APK afkeur.

🖥️ | 🚗

• pennywiser
  • Laatst online: 11-11 17:38
Wat heb je allemaal al laten fixen afgelopen jaren en waarom zou je dan iets anders kopen, terwijl je al die investeringen reeds hebt gedaan? Een deuk is vrijwel nooit afkeur, verder Twingos zat op de sloop, schermpje kost 50 euro schat ik. Montage moet in een uur gebeurd zijn.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deuk als afkeur lijkt mij sterk, (Bij mij oude zakt de plafondvoering in, lak van de neus gaat eraf, en er zit al Jaren lak/deukschade op, en is tot nu toe altijd door de APK gekomen. en trillen bij 130; mischien je auto laten uitbalanceren/uitlijnen?

Ik heb zelf een 21 jarige Vectra die ik als 2e auto gebruik, (sinds klein jaartje een nieuwe erbij) en in de 6 jaar dat ik hem heb 2x distributieriem moeten doen. (En dat kost wat meer :P) (Zolang die auto doet wat hij moet doen, en je hebt er plezier aan en je wordt er nog niet mee de stad uitgepest zou ik zeggen laat hem de APK doorkomen.

Hell, soms is het even lekker om weer in die auto te rijden, die gemaakt is om een atoombom te overleven i.p.v. die plastic koekblikken die je nu hebt.) _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 07-12-2018 14:50 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Startpost geupdate met

deuk is inderdaad geen afkeur dat zit niet bij 500 euro .. maar gebrokken schokbrekers oid .. en wat kleinere reparaties .. + versleten band(en)

Persoonlijk twijfel ik of we beter een andere auto aankunnen schaffen of nog voor die 500,- reparatie gaan.
die deuk zal me persoonlijk niet echt veel intresseren. zolang het niet binnen nat word als het regent zal het me eerlijk gezegd roesten.

De reden van twijfel is meer omdat de twingo niet echt lekker rijd op de snelweg in onze beleving..

Tja vanalles

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel een sloperij of een handelaar, vraag wat ze er evt voor zouden geven. Paar 100 euro max, leg je dan weer bij een ander koekblikje.
De vraag is alleen even hoe je qua tijdslijnen zit irt geldigheid huidige APK. Als in: wanneer moet je een APK gekeurde auto hebben / verloopt de huidige?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:47:
Bel een sloperij of een handelaar, vraag wat ze er evt voor zouden geven. Paar 100 euro max, leg je dan weer bij een ander koekblikje.
De vraag is alleen even hoe je qua tijdslijnen zit irt geldigheid huidige APK. Als in: wanneer moet je een APK gekeurde auto hebben / verloopt de huidige?
huidige apk eind van de maand (24ste)

Tja vanalles

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
vso schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:41:
Startpost geupdate met

deuk is inderdaad geen afkeur dat zit niet bij 500 euro .. maar gebrokken schokbrekers oid .. en wat kleinere reparaties .. + versleten band(en)

Persoonlijk twijfel ik of we beter een andere auto aankunnen schaffen of nog voor die 500,- reparatie gaan.
die deuk zal me persoonlijk niet echt veel intresseren. zolang het niet binnen nat word als het regent zal het me eerlijk gezegd roesten.

De reden van twijfel is meer omdat de twingo niet echt lekker rijd op de snelweg in onze beleving..
Wat is het alternatief? Als je een ander gebakje van 1500 euro koopt zal die hoogstwaarschijnlijk ook niet lekker rijden op de snelweg.

Acties:
  • Beste antwoord

• TheBorg
  • Laatst online: 04-11 21:23

TheBorg

Resistance is futile.

Voor 500 Euro weet je dat je weer een tijdje kunt rijden. De monteur kan ook wel inzien of er volgend jaar weer een hoop kosten komen. Dat kun kun je in je overweging meenemen.

Maar doe je deze auto weg en koop je weer een goedkoop autotje dan is de kans heel groot dat het ding achterstallig onderhoud heeft en dan heb je ook weer kosten. Dan is doorrijden met de Twingo goedkoper.

Ik zou zelf het ding oplappen tenzij de monteur zegt dat het de moeite niet meer waard is.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:33
Als hij motorisch goed is zou ik hem oplappen. Voor 1500 euro is er niet veel soeps te koop.
Het is maar weer afwachten wat een andere auto je brengt.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:43
Inderdaad. Het is eigenlijk relatief regulier onderhoud voor een auto van 15 jaar oud.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
rimave schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:12:
Als hij motorisch goed is zou ik hem oplappen. Voor 1500 euro is er niet veel soeps te koop.
Het is maar weer afwachten wat een andere auto je brengt.
Mwoah. Ik heb (jaren terug) een Golf 3 voor 500 euro gekocht en toch 3 jaar lol mee gehad, moest wel een bandje/wiellagertje enzo maar weinig echt duurs.

Ervoor had ik ook koekblikjes alla Suzuki Alto enzo, daarom was toen voor mij de Golf 3 een hele upgrade, rijdt stuk-ken beter.

De topicstarter wil iets wat beter rijdt op de snelweg dus een andere auto. Ik snap het probleem, het is links of rechts.
Ik vermoed dat de beste deal is om 'm op te knappen zodat je het nog even kunt uitzingen en dan rustig verder kijken naar een nieuwe. Een auto met +6 maanden APK verkoopt een stuk beter dan bijna geen APK.
Dan inruilen bij dealer of verkopen. Nu vanwege apk wegdoen geeft waarschijnlijk het meeste verlies.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Voor trillen rond de +-130 -> Uitlijnen/Balanceren, had eerst ook het gevoel dat ik een vibrator vast had bij 120+, na uitlijnen/balanceren zo strak als een latexpakkie. Moet het binnenkort weer eens doen. Begint weer :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Voor 500 euro laten fixen. Als je het wagentje nu inruilt krijg je nog 250 euro, dat is standaard voor lage waarde auto's. Dus je doet er wijzer aan te laten repareren, rijden en particulier te koop zetten. Als je dan een leuk bedrag krijgt, alles meer dan 750, heb je winst. Bovendien heb je alle tijd en rust om een andere wagen uit te zoeken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ga eerst eens inventariseren wat er nu echt vervangen moet worden, er zijn genoeg kleinere garages die bv met aftermarket werken waar het enorm in de kosten kan schelen. Je zal met deze problemen nagenoeg niets voor je auto krijgen, kapot is kapot en trekken ze gewoon van inruil af.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

mathelicious schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:50:
Voor 500 euro laten fixen. Als je het wagentje nu inruilt krijg je nog 250 euro, dat is standaard voor lage waarde auto's. Dus je doet er wijzer aan te laten repareren, rijden en particulier te koop zetten. Als je dan een leuk bedrag krijgt, alles meer dan 750, heb je winst. Bovendien heb je alle tijd en rust om een andere wagen uit te zoeken.
Voor een 2003 twingo meer dan 500 euro krijgen vind ik al best knap, ongeacht de staat van onderhoud. Laat ik het zo zeggen: mijn 2003 Passat had naar de handel gekund voor ca 6 a 700 euro. Laat staan een Twingo.
Particulier weten te verkopen voor 1600 door iemand die zelf dingen kon fixen. Maar die zijn redelijk zeldzaam. En er zijn koekblikjes zat dus de vraag naar een defect barrel is ook wat kleiner. Is ie stuk --> next. Geldt ook voor @vso :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
The Eagle schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:05:
Voor een 2003 twingo meer dan 500 euro krijgen vind ik al best knap, ongeacht de staat van onderhoud.
Waarom niet? Staan er genoeg te koop.
https://www.gaspedaal.nl/...x=2003&bmin=2003&srt=pr-a

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-11 08:33

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

SinergyX schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:54:
Ga eerst eens inventariseren wat er nu echt vervangen moet worden, er zijn genoeg kleinere garages die bv met aftermarket werken waar het enorm in de kosten kan schelen. Je zal met deze problemen nagenoeg niets voor je auto krijgen, kapot is kapot en trekken ze gewoon van inruil af.
Dit soort auto's gaat direct naar het buitenland, er wordt niets gerepareerd door de garage hoor. Huppekee zo op transport richting Afrika of weet-ik-waarheen. Uiteraard krijg je er bijna niks voor, want die Afrikaan* betaalt er ook bijna niks voor. En het transport kost ook een flinke duit.

Mijn advies: zolang hij motorisch nog in orde is, en hij bevalt, is het de reparatie altijd waard. Storingen, dingen die kapot gaan en regulier onderhoud heb je bij alle auto's, dus ook bij een eventuele andere. Plus bij een andere weet je niet van tevoren of hij motorisch nog in orde is. Is er écht een gek probleem of gaat het olieverbruik ineens de lucht in, kan hij altijd nog weg toch?

*: of inwoner van een ander continent waar de auto dan ook maar naar toe gaat.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
Zoek een beunhaas (lees: een handig, tehcnisch persoon met gereedschap, haal wat onderdelen bij de sloop, laat het geheel monteren, regel de nieuwe apk en zet 'm te koop. Met een verse apk verkoop je m makkelijker. Kleine auto'tje, dus je zal dr vast wel iemand voor vinden.

Zonder inruil kun je korting bedingen op het moment dat je een andere auto besluit te kopen. Daar kun je dan oko op je dooie gemak naar kijken als je die twingo hebt opgelapt.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
koektrommeltje schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:12:
Zoek een beunhaas (lees: een handig, tehcnisch persoon met gereedschap, haal wat onderdelen bij de sloop, laat het geheel monteren, regel de nieuwe apk en zet 'm te koop. Met een verse apk verkoop je m makkelijker. Kleine auto'tje, dus je zal dr vast wel iemand voor vinden.

Zonder inruil kun je korting bedingen op het moment dat je een andere auto besluit te kopen. Daar kun je dan oko op je dooie gemak naar kijken als je die twingo hebt opgelapt.
Ja handig!
Repareer en verkoop een werkende auto voor een schijntje en koop een brikje waarvan je niet weet wat hij mankeert.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ga eens langs een Renault sloperij of je daar met gebruikt goedkoper uit bent. verder vind ik het gewoon onderhoud, en zou ik het maken( in jouw geval laten maken.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11 02:43
zetje01 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:25:
[...]

Ja handig!
Repareer en verkoop een werkende auto voor een schijntje en koop een brikje waarvan je niet weet wat hij mankeert.
Verklaar je nader, Ik kan je reactie niet volgen.

Een ding is zeker: nu verkopen zonder apk zal niet veel opleveren. Als ie m goedkoper kan laten repareren kan ie:
- qua apk weer een jaartje vooruit
- en dus rustig uitkijken naar een andere auto
- het ding makkelijker verkopen (al dan niet particulier)
- wat centen in zn zak houden (dus geen 500 euro maar bijv 200 euro aan reparatiekosten)
- een hogere opbrengst krijgen bij verkoop (want zonder apk zal ie niet veel opbrengen)

Waar jij vandaan haalt dat zn opvolgende auto een brikje gaat worden, is mij onduidelijk. Waar je vandaan haalt dat de twingo met verse apk het komende jaar onderhoudsvrij is (lees: geen reparatie nodig zal hebben/geen mankementen gaat vertonen) is me eveneens onduidelijk. Zelfs een gloednieuwe auto kopen is geen garantie dat je de komende jaren niet naar de garage moet. En zolang twingo'tjes niet al te duur zijn, menig gezin een klein auto'tje erbij wilt hebben, is ie best nog wel wat waard.

[ Voor 6% gewijzigd door koektrommeltje op 07-12-2018 18:55 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:24
Icephase schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 17:30:
[...]

Dit soort auto's gaat direct naar het buitenland, er wordt niets gerepareerd door de garage hoor. Huppekee zo op transport richting Afrika of weet-ik-waarheen. Uiteraard krijg je er bijna niks voor, want die Afrikaan* betaalt er ook bijna niks voor. En het transport kost ook een flinke duit.

Mijn advies: zolang hij motorisch nog in orde is, en hij bevalt, is het de reparatie altijd waard. Storingen, dingen die kapot gaan en regulier onderhoud heb je bij alle auto's, dus ook bij een eventuele andere. Plus bij een andere weet je niet van tevoren of hij motorisch nog in orde is. Is er écht een gek probleem of gaat het olieverbruik ineens de lucht in, kan hij altijd nog weg toch?

*: of inwoner van een ander continent waar de auto dan ook maar naar toe gaat.
Ik ruilde in Hoogeveen een 206 van 11 jaar oud met 355.000km op de teller in. 1000 euro voor gekregen en nog 250 korting op de 207SW. Zou ook geëxporteerd worden.

Ding staat 3 jaar en 63.000km later in Drachten bij een sloper, aanrijding gehad. Tussentijds 2x gewisseld van eigenaar. De KVS niveau sensor is weer aangesloten zag ik en er zit ook weer een ruitenwisserarm op het achterraam.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
thx ik ga hem laten maken

Tja vanalles

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:18

Yucon

*broem*

Als je een oproep op een renault forum of fb groep plaatst heb je waarschijnlijk een setje velgen + redelijke banden voor 100 euro. Dat is op deze reparatie waarschijnlijk een slok op een borrel.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10 11:05

Ligone

Moeha!

Als je schokdempers kapot zijn kan ik mij voorstellen dat dit niet prettig rijdt op de snelweg. Sinds vorige week had ik op mijn CLK een schokdemper kapot en de kont dweilde zowat over de baan. Ineens beide schokdempers en veren besteld en vervangen... kosten: 250€
Pagina: 1